یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
امام جمعه لاهرود

حوزه/ حجت الاسلام صفری امام جمعه لاهرود گفت: امروز باید به معنای واقعی کلمه از مردم مظلوم فلسطین و غزه در برابر این جنایات و نسل کشی‌ها حمایت کنیم، از این رو انتظار داریم جوامع بین المللی سکوت خود را در برابر اقدامات وحشیانه رژیم غاصب اسرائیل پایان دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام حسن صفری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش مشگین‌شرقی در محل مصلای امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود، اظهار داشت: دشمنان با ترویج شراب و روابط نامشروع سعی در بی تفاوتی، بی غیرتی و آندلسی کردن جوامع اسلامی دارند.

وی با تاکید بر لزوم مبارزه جدی با فساد و فحشاء، افزود: مهم‌ترین شیوه دشمنان دین به عنوان یک استراتژی، نشر فساد و فحشاء در جوامع اسلامی و دینی است که وقتی فساد و فحشاء به وجود آید، روح ایمان، جوانمردی، غیرت دینی و ملی از بین می‌رود.

امام جمعه بخش مشگین‌شرقی، ادامه داد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، قدرت‌های سلطه‌گر بزرگترین عامل توجیه و نشر فساد اخلاقی، جنسی و اعتقادی بوده و از طریق باندهای فساد در تلاش هستند جوانان ما را به سوی تباهی سوق دهند ولی ما دست از مبارزه و جهاد علیه فساد و فحشاء بر نمی‌داریم.

حجت الاسلام صفری خاطرنشان کرد: دشمن در عرصه فرهنگی در پی اندلسی دیگر است تا به آسانی سنگرهای از پیش تعیین شده را فتح کند، اما آنچه در این نبرد کارساز است، جهاد فرهنگی و بسیج عمومی مسئولان و دست اندر کاران فرهنگی را می‌طلبد تا با به کارگیری راهبردها و راهکارهای طراحی شده در تقابل با ناتوی فرهنگی، پیروزی را نصیب خود سازند.

وی ابراز کرد: شناخت راهکارهای دشمن، برنامه‌ریزی فرهنگی، مبارزه جدی با فساد و فحشاء، گسترش امر به معروف و نهی از منکر، احیای فرهنگ اسلام ناب، تهاجمی عمل کردن، احیای نماز و دعا و مساجد، عمق بخشیدن به بصیرت دینی و سیاسی و فرهنگی جامعه، افشاگری مواضع دشمن و تداوم و ایستادگی جهت نیل به پیروزی کامل در تقابل با ناتوی فرهنگی، از جمله این راهبردها و راهکارها هستند.

امام جمعه بخش مشگین‌شرقی از سکوت مجامع بین المللی در قبال مردم مظلوم فلسطین انتقاد کرد و گفت: از بی‌تفاوتی و سکوت مجامع بین‌المللی مخصوصاً عربی و اسلامی نسبت به فجایع انسانی فلسطین و غزه و رفح، متاسف و متأثر هستیم.

حجت الاسلام صفری تصریح کرد: امروز باید به معنای واقعی کلمه از مردم مظلوم فلسطین و غزه در برابر این جنایات و نسل کشی‌ها حمایت کنیم، از این رو انتظار داریم جوامع بین المللی سکوت خود را در برابر اقدامات وحشیانه رژیم غاصب اسرائیل پایان دهند.

وی با اشاره به افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: از وضعیت فعلی و اتفاق اخیر مجلس نگرانیم، مجلس طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب باید آرام‌بخش، امید آفرین و برانگیزاننده همت‌ها و دعوت کننده به همدلی و برادری در محیط عمومی کشور باشد.

حجت الاسلام صفری اذعان کرد: مسابقات بی‌فایده رسانه‌ای و مجادلات مضر سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیت یک نماینده مجلس را به خود مصروف نسازد، در اینجا کیمیای تقوا، گذشت، انصاف، صداقت، مسئولیت پذیری و کار بی منت، قیمت اصلی خود را آشکار می‌سازد.

وی با اشاره به حضور و ملاقات مردمی نماینده مردم مشگین‌شهر در میعادگاه نماز جمعه، اظهار کرد: انتظار مردم از نماینده مجلس، ایجاد اتحاد، همدلی، وفاق و تلاش برای حل مسائل و مشکلات اساسی منطقه و مردم همراه با خدمت صادقانه و بدون سیاسی بازی است.

امام جمعه بخش مشگین‌شرقی، به نامه مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا اشاره کرد و گفت: نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان و دانشجویان آمریکایی، اتفاقات خوبی را در آینده دنیا رقم زد، بسیاری از وجدان‌ها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکار شدن است و تاریخ هم در حال ورق خوردن می‌باشد.

حجت الاسلام صفری با تأکید بر اهمیت حضور پرشور در انتخابات پیش رو و انتخاب اصلح، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور شهید موفق شد تصویری بسیار امیدبخش از موقع خدمت در جایگاه ریاست جمهوری ارائه کند و میراثی گران‌بها برای تراز مدیریت انقلابی از خود به یادگار گذاشت، بنابراین در انتخاب رئیس جمهور باید کاری کنیم تا خون شهیدان خدمت پایمال نشود.

وی فرا رسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) را تسلیت گفت و یاد و خاطره شهیدان قیام خونین ۱۵ خرداد ماه را گرامی داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha