جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
نماز جمعه خارگ به روایت تصویر

حوزه/ امام جمعه خارگ گفت: تنظیم ضربان و حیات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور وابسته به نظام قانون‌گذاری مطلوب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمود کارگر امام جمعه خارگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره جنایت رژیم صهیونیستی در رفح گفت: بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح که باعث مرگ فجیع ده‌ها غیرنظامی با بمب‌های سنگین آتش‌زا شد را محکوم می کنیم.

وی افزود: رژیم منحوس صهیونیستی یکی از مرگبارترین حملات خود را به این شهر انجام داد و با بمب‌های ۱۰۰۰ کیلویی حمله کرد در حالی که آن نقطه را «منطقه امن» اعلام کرده بود. شهادت حدود ده‌ها زن و کودک و نوزاد و سوختن آنان میان شعله ها، هولوکاست واقعی انسانی با کوره‌های واقعی کودک‌سوزی توسط اسرائیل متجاوز، در اذهان جهانی باقی ماند و التیام این غم نابودی اسرائیل خواهد بود.

امام جمعه خارگ بیان داشت: این جنایت آنقدر هولناک بود که حامیان اسرائیل هم ساکت ننشستند و برخی از اعضای کنگره آمریکا و اتحادیه اروپا به شدت و برای اولین بار موضع گیری کردند.

حجت الاسلام کارگر بیان کرد: با وجود گذشت حدود ۸ ماه از جنگ غزه و شهادت و آوارگی و مجروحیت بیش از صد هزار فلسطینی اما تحولات برخلاف پیش‌بینی صهیونیست‌ها پیش می‌رود. در جدیدترین تحول، شماری از نظامیان اسرائیل در عملیاتی پیچیده و مهم توسط جنبش حماس اسیر شدند تا فصل جدیدی در جنگ غزه باز شود.

امام جمعه خارگ با اشاره به نامه رهبر انقلاب گفت: در بخشی از نامه‌رهبری خطاب به دانشجویان با وجدان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا آمده: شما اکنون بخشی از جبهه‌ی مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع میکند مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید.

حجت الاسلام کارگر با اشاره به شروع مجلس شورای اسلامی گفت: امام راحل در سخنرانی ۱۳ دی‌ماه ۱۳۶۲ که در جمع فرمانداران، بخشداران و اعضای شوراهای روستایی‌ ایرادشده است، فرمودند: «مجلس در رأس امور است؛ یعنی مجلس خوب همه‌چیز را خوب می‌کند و مجلس بد همه‌چیز را بد می‌کند».

وی ادامه داد: تنظیم ضربان و حیات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور وابسته به نظام قانون‌گذاری مطلوب است و بهره‌مندی از آن می‌تواند متضمن رشد و پیشرفت جامعه در حوزه‌های مختلف باشد.

حجت الاسلام کارگر افزود: منتخبان ملت در مجلس دوازدهم ضمن توجه جدی به توصیه‌های ۱۲گانه مقام رهبری، بنیان‌گذار مجلسی باشند که مصوبات آن ضعف‌های موجود در حوزه نظارت را مرتفع کرده و با ارائه گزارش تحقیق و تفحص‌های نیمه‌کاره و اعلام آن به مردم پاسخگوی اعتماد آنها باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha