پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

حوزه/ رییس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی از ایجاد شرکت‌های دانش بنیان علوم انسانی، اجتماعی و هنر در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سعیدرضا عاملی طی سخنانی در جلسه شورای تحول و ارتقا علوم انسانی که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، ابراز داشت: تحول در علوم انسانی از آموزش و پرورش تا آموزش عالی و اشتغال مدنظر است به همین خاطر از کلیه ارکان این تحول برای ترسیم نقشه راه استفاده خواهد شد.

وی درباره ترکیب اعضای شورای تحول و ارتقا علوم انسانی گفت: به اقتضای دستور می‌توان ذینفعان را دعوت کرد اما تعداد اعضا به میزان فعلی باقی بماند.

رئیس شورای تحول و ارتقا علوم انسانی ادامه داد: آئین‌نامه تشکیل شورای تحول و ارتقای علوم انسانی با تأکید بر مبنای نظریه جمهوری اسلامی ایران و مبانی اندیشه اسلامی در جهت پیشرفت متعالی کشور و تأمین نیازهای اساسی مردم در چارچوب اهداف سه‌گانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بازنگری شده است.

وی خاطرنشان کرد:با تصویب کارگروه فناوری و نوآوری، شرکت‌های دانش بنیان علوم انسانی، اجتماعی و هنر در شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی شکل خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که در ادامه جلسه اصلاح آئین‌نامه تشکیل شورای تحول و ارتقا علوم انسانی به بحث و بررسی گذاشته شد و در اهداف وظایف و ترکیب ملاحظات اعضای شورا اعمال شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha