یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حسن علیدادی سلیمانی

حوزه/ امام جمعه کرمان گفت: امروز نور انقلاب و امام راحل به مرزهای اسلامی بسنده نکرده است و رهبر عالی قدر و عظیم الشان اسلامی نامه به جوانان آمریکا می‌نویسند؛ مردم در خیابان های غرب دنبال شنیدن پیام انقلاب و امام راحل هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان در مصلی امام علی (ع) با اشاره به فرا رسیدن ۱۴ خرداد اظهار کرد: رحلت جانگداز امام خمینی(ره) را تسلیت و انتخاب بجا، شایسته و سرنوشت ساز رهبر معظم انقلاب به جانشینی امام عظیم الشان را تبریک عرض می کنم.

وی بیان کرد: اتفاقات و حوادث تلخ و شیرین وقتی در راستای رضایت خداوند تبارک و تعالی و در مسیر انجام تکلیف قرار بگیرد باهم همخوانی دارد و همچنین معنا و مفهومی پیدا می کند که در جای خود سرنوشت ساز است و می تواند برکات فراوانی به همراه داشته باشد.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: همه حوادث تلخ و شیرین در نگاه توحیدی امتحان و آزمون است و ابتلائات و امتحان ها برای این است که هم ما را رشد دهد و هم ارزش ذاتی افراد و ملت ها را به تصویر بکشاند، لذا از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ تا الان و ۶ دهه ملت ایثارگر، شریف و عزیز ایران اسلامی، حوادث تلخ و شیرین فراوانی دیده که همه آزمایش است.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۴۲ خاطرات تلخ یکی بعد از دیگری میدان آزمایش برای مردم بود، انقلاب به پیروزی رسید حادثه های تلخ تمام نشد، فتنه های برانداز، هجمه ترورهای شخصیت و موارد دیگر بخشی از حوادث تلخی است که تجربه کردیم و درکنار آن حوادث شیرین فروانی رقم خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به بازگشت امام راحل به میهن و پیروزی انقلاب و شکل گیری ارکان حکومت تصریح کرد: مردم انقلاب اسلامی را به جمهوری اسلامی تبدیل کردند و مجلس شکل گرفت و این از حوادث بسیار شیرین انقلاب بود.

وی گفت: یکی از حوادث تلخ رحلت حضرت امام بود که همه ما به پیام، نگاه و دستورالعمل او عادت کرده بودیم و هر روز مراقب بودیم امام (ره)، چه دستورالعملی صادر می کنند تا پای کار بایستیم و در خدمت امام جامعه کار انقلاب را به پیش ببریم که خبر جانگداز رحلت امام خمینی(ره) اتفاق افتاد.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: اما حادثه شیرینی که اتفاق افتاد و نشاط، شادابی و امید را به تک تک افراد جامعه تزریق کرد، انتخاب بجا و شایسته رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبر انقلاب و جایگزین امام راحل بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی اظهار کرد: دشمن هر چه تلاش کرد انقلاب را محدود و محصور کند، نتوانست، از آن روز دنیای اسلام تحت تاثیر گفتمان امام راحل و رهبری معظم انقلاب است و خلف صالح امام (ره) این گفتمان را گسترش دادند و از آن حفاظت و حراست کردند.

وی افزود: امروز یاران امام راحل و انقلاب در دنیا کم نیستند، امروز با گفتمان امام (ره) و رهبری یمن در خط مبارزه است و لبنان، فلسطین و غزه استکبار جهانی را به زانو درآورده است.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: امروز رهبر معظم انقلاب با صراحت به دانشجویان آمریکایی می نویسند شما بخشی از جبهه مقاومت را تشکیل داده اید و جوانان غرب و آمریکابه خواندن قرآن به ویژه مفهوم نورانی آن دعوت می شوند.

وی بیان کرد: اگر چه اردوگاه مردم مظلوم غزه در چادرها توسط بمب های آمریکایی به خاک و خون کشیده می شوند، اما بدانید هر خونی که در غزه و هر نقطه جهان به زمین ریخته می شود، پیام دارد و بیدار کننده است؛ در کشورهای استعمارگر جوان های پاک را بیدار خواهد کرد و روزی کاخ های آنها بر سرشان خراب خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با تجلیل و گرامیداشت یاد شهدای ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ بیان کرد: این شهدای مظلوم در آغاز انقلاب جان خودشان را برای آزادی ملت فدا کردند.

وی با اشاره به اهمیت تربیت دینی در جامعه تاکید کرد: تنها یاور ما در همه صحنه های سخت و آسان خداوند است و اگر کسی با تمام وجود به این اعتقاد داشته باشد، آنگاه تربیت دینی در وجود او به بار می نشیند.

امام جمعه کرمان ادامه داد: باید در پیچ های خطرناک مبارزه، تقوای الهی در پیش بگیریم، انسانی پرهیزکار و در خدمت دستورات الهی باشیم و اعتقاد به نصرت خداوند، صبور بودن و در همه صحنه ها راه و رضایت خداوند را در نظر داشتن محورها تقوای الهی در زندگی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha