جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
تبریز

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین مطهری‌اصل گفت: مکتب امام خمینی (ره) متعلق به کشور و گروه خاصی نبوده زیرا با تمام کفر و ظلم در دنیا مبارزه کرد و ملت ایران را به یاری خودش فراخواند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مطهری‌اصل امام جمعه موقت تبریز ضمن دعوت به تقوا الهی، اظهار داشت: اساس تمام فضایل انسانی در سایه تقوای الهی است.

وی ضمن تسلیت سالروز عروج ملکوتی امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و قیام خونین ۱۵ خرداد، افزود: سالروز عروج ملکوتی بزرگ مرد تاریخ و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، قیام خونین ١۵ خرداد و شهادت مجاهدان آگاه و فداکاریست که با نثار جان خود پرچم حق طلبی و آزادیخواهی را بر افراشتند و پیروزی انقلاب اسلامی را در تاریخ این سرزمین رقم زدند.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: مکتب امام خمینی (ره) متعلق به کشور و گروه خاصی نبوده زیرا با تمام کفر و ظلم در دنیا مبارزه کرد و ملت ایران را به یاری خودش فراخواند.

وی تأکید کرد: امام امت به مسلمانان عزت و افتخار داد و در دنیا شیعه را زنده کرد.

امام جمعه موقت تبریز، گفتار و کردار امام خمینی(ره) را بهترین الگو برای تمام آزادیخواهان جهان دانست و ابراز کرد: گفتار، کردار و اندیشه‌های امام خمینی(ره) بهترین الگو برای تمام آزادیخواهان جهان است و مسئولان باید اندیشه، رفتار و روش زندگی امام راحل را مورد توجه و مطالعه قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین مطهری با بیان اینکه امام راحل خودباوری را به ملت بزرگ ایران آموخت، خاطرنشان کرد: امام(ره) در قیام لله انگیزه الهی را محور و اساس امور قرار داد و خدا محوری مهم‌ترین ویژگی اساسی ایشان بود، امام خمینی(ره) جبهه حق را برای رهروانش درست ترسیم کرد، همان جبهه‌ای که اهل بیت(ع) آن را پایه‌گذاری کرده بودند.

وی ادامه داد: امام(ره) اسلام سیاسی(فقه شیعی) را ترسیم کرد، به گونه‌ای که مسلمان نباید تسلیم ظلم و ستم یا مرعوب دشمنان اسلام شود، ایشان عبادت خداوند را تکلیف شرعی می‌دانست و معتقد بود مسلمان انقلابی نباید به جامعه بی‌تفاوت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مطهری، خاطرنشان کرد: عده‌ای با ادعاهای مختلف تلاش می‌کنند مسیر و راه امام(ره) را منحرف کنند در نتیجه باید گوش به فرمان رهبری بود و مسئولین کنار مردم باشند و مشکلات آن‌ها را مرتفع کنند تا کارآمدی نظام دینی مصداق عینی داشته باشد.

وی تأکید کرد: منافقان و دشمنان داخلی و خارجی می‌دانند هرچقدر آرمان امام در کشور ساری باشد ناکام خواهند بود.

امام جمعه موقت تبریز، با بیان اینکه به هیچ عنوان نباید در این مسیر تسلیم شویم، گفت: هزینه سازش از دفاع بیشتر است.

وی اضافه کرد: در برابر دشمن باید همیشه هوشیار باشیم چرا که آنها هیچ وقت آرام نخواهد بود و با توطئه‌های جدید به دنبال اهداف خود هستند و تنها راه مقابله با توطئه‌های دشمن اطاعت از امام خامنه‌ای است.

امام جمعه موقت تبریز، با بیان اینکه نباید مسئله دفاع از مظلوم و حمایت از غزه و فلسطین فراموش و به روزمرگی تبدیل شود، اظهار کرد: ۸ ماه از جنگ غزه می‌گذرد و ۲۵ هزار نفر شهید شدند و رژیم صهیونیستی با وجود این جنایات، به هیچ یک از اهداف خود در غزه نرسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین مطهری گفت: جنایتی که رژیم صهیونیستی با حمایت و مدیریت آمریکا در غزه و رفح انجام می‌دهد هولوکاست واقعی و مصداق نسل‌کشی است.

وی با بیان اینکه آثار پیروزی قطعی فلسطین هر روز پررنگ‌تر و نمایان می‌شود، اظهار کرد: ان‌شاءالله به زودی همانند پیاده روی اربعین پیاده راهی قدس شویم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha