سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
سید محمد مهدی حسینی همدانی

حوزه/ امام جمعه کرج نامه رهبر انقلاب اسلامی خطاب به دانشجویان و جوانان آمریکایی را بسیار اثرگذار دانست و گفت : این نامه مهم مدیریت میدان را در افکار عمومی جهان و آمریکا در اختیار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: امروز ایران انقلابی توانسته بر توطئه های مخرب دولت های آمریکا در عرصه های نظامی ، سیاسی و فرهنگی غلبه کند؛تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شکست آمریکا در جهان قابل باور نبود و اگر امروز ادبیات سیاسی جهان بررسی شود ابرقدرت به کشوری گفته می شود که دارای موقعیت ویژه در بین ملت ها است.

وی ادامه داد: امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، ایران دارای ثبات ، امنیت درونی و امنیت بخش است .

خطیب جمعه کرج گفت: مشابه حادثه تلخ سانحه بالگرد رئیس جمهور و همراهان اگر در کشور دیگر رخ می داد به طور قطع حکومت نظامی اعلام می شد و مشکلات فراوانی به بار می آمد اما به فضل خدای تعالی و مدیریت رهبری و هوشمندی مردم همیشه در صحنه خطرات بزرگ از مردم دفع شد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه برخی هنوز در داخل کشور درک اینکه دوران ابرقدرتی آمریکا به پایان رسیده را ندارند، افزود: امروز تغییرات جهان به نفع جمهوری اسلامی ایران است؛ انتشار نامه رهبر انقلاب خطاب به دانشجویان آمریکایی که از مدتی پیش قیام کرده اند ، پر از نکات مهم بوده و احتیاج به بررسی کارشناسانه دارد.

امام جمعه کرج گفت : دانشجویان آمریکایی که امروز دست به قیام زده اند و باید مدیریت آینده آمریکا را به دست بگیرند، افراد ویژه، باهوش و قشر خاصی هستند؛ دامنه قیام این دانشجویان آمریکایی نیز به اروپا کشیده شده است .

وی ادامه داد: تاکنون بیش از سه هزار دانشجو و ۵۰ استاد تمام آمریکایی دستگیر و از دانشگاه اخراج شده اند اما دانشجویان ظرفیت زیادی را برای تغییرات فراهم کرده اند.

وی با بیان اینکه نامه رهبر انقلاب خطاب به دانشجویان آمریکایی ، محبت آمیز ، دوستانه و خیر خواهانه است، گفت: در این نامه واقعیت های جهان بیان شده است؛ حضرت آیت الله خامنه ای در این نامه از دغدغه ظلم ستیزی اساتید و دانشجویان آمریکایی تشکر و قدردانی کردند و با آِینده نگری دقیق و سرمایه گذاری برای آینده هدایت آن مجموعه و گروه را بر عهده گرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: نظام رو به افول آمریکا کسانی که می خواستند حق طلبی کنند از دانشگاه اخراج کرد؛ براین اساس نامه رهبر انقلاب در این شرایط بسیار اثر گذار است و مدیریت میدان را در دست گرفته است؛در این نامه رهبر معظم انقلاب با استفاده از آیات قرآنی منطبق با فطرت همه انسان های آزاده و حق طلب ، جوانان آمریکایی را با مفاهیم دینی و اسلامی آشنا کردند.

وی ادامه داد: این نامه در گرایش جوانان آمریکایی به اسلام بسیار تاثیر گذار است؛ همانطور که در نامه رهبر انقلاب آمده است امروز جریان مقاومت اسلامی از ایران به کشورهای مختلف جهان از جمله سوریه ، عراق ، یمن و سایر نقاط جهان گسترش پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی به واکنش «مایک جانسون» رییس نمایندگان آمریکا به متن نامه رهبر انقلاب اشاره کرد وافزود : واکنش تند این نماینده از نگرانی دولتمردان آمریکا حکایت دارد؛رییس نمایندگان آمریکا خطاب به دانشجویان معترض این کشور گفته است که اگر آیت الله (رهبر انقلاب) را راضی کرده اید آمریکا را از دست داده اید؛ این عبارت یعنی اینکه آمریکا دچار چالش بزرگتری شده است.

وی ادامه داد: همچنین این امر نشان می دهد که گفتمان و مسائل اعتقادی آمریکا آسیب دیده است؛ وقتی این شخص بیان می کند آمریکا را از دست داده اید یعنی بحث عداوت و سیاست نیست بلکه گفتمان همه جانبه اعم از اعتقادی، سیاسی، اقتصادی و نظامی را از دست داده اند و آمریکا به مرگ خود اعتراف می کند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه نظام اسلامی پس از ۴۵ سال تحولات اساسی در کشور ایجاد کرده است، گفت : توجه به امید آفرینی در جامعه بسیار مهم است؛ این تحولات برای دشمنان اسلام خوشایند نیست ؛ بنابراین بحث ایمان و امیدآفرینی در جامعه اسلامی باید جدی گرفته شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی افزود : انتشار نامه رهبر انقلاب خطاب به دانشجویان آمریکایی بخشی از اقدامات گام دوم انقلاب و امید و به آِینده روشن است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز به حوادث تلخ غزه اشاره کرد و افزود: امروز غزه صحنه خباثت جنایتکاران سفاک مقابل چشم جهانیان است؛ اسرائیل خبیث اعلام کرد که حماس را در جبالیا نابود کردیم اما از همانجا ضربه خوردند و اسیر دادند و بی ابروتر از هفتم اکتبر شدند.

وی ادامه داد: هرچند تعدادی از کشورهای جهان اعلام کردند که فلسطین را به رسمیت می شناسند اما صهیونیست ها با بمب های سنگین به اردوگاههای فلسطینی هجوم آورده اند که هلوکاستی در مقابل چشم همه جهان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی گفت: با توجه به جنایت های پیاپی صهیونیست ها در غزه ، انتظار می رود عربستان سعودی در حج امسال مراسم برائت از مشرکان را برگزار کندچرا که این جنایات صهیونیست ها در جهان بی نظیر است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: همانطور که رهبر انقلاب اشاره فرمودند باید حرکت امید آفرینی و دیپلماسی موفق دولت سیزدهم استمرار یابد.

وی به اهمیت انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت : امروز ادامه مسیر دیپلماسی دولت سیزدهم برای موفقیت در معادلات جهانی ضروری است و در این پیچ تاریخی بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی گفت : غربی ها توسط عوامل داخلی در ایران تلاش می کند دولتی سر کار بیاید که اعتقادی به مقاومت نداشته باشد و مقاومت را تضعیف کند و شاید دو قطبی هایی به وجود آورند؛ مسائلی راجع به اقتصاد و معیشت در کشور وجود دارد که دشمنان درصدد انحراف اذهان عمومی هستند .

وی ادامه داد: دشمنان به دنبال رواج غرب گرایی و زندگی تجملی و اشرافی گری در کشور هستند؛ بنابراین آزمون بزرگی سرراه مردم است؛ جریان های سیاسی باید با بصیرت و توجه به موقعیت حرکت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با تسلیت فرا رسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل افزود: امام راحل (ره) انقلاب اسلامی را با کمک مردم به پیروزی رساند؛ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به جامعه اسلامی عزت و بزرگی بخشید و جامعه را به سمت رشد و تعالی فکری ، معنوی و همه جانبه هدایت کردند.

وی گفت: امام خمینی (ره) خستگی ناپذیر بود و کسانی که در مسیر آن حضرت گام برمی دارند نباید خسته شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha