چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با عادل عبدالمهدی

حوزه/ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر اسبق عراق، بر ضرورت همکاری‌های مشترک علمی برای پاسخگویی به مسائل جدید جهان اسلام تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور در دیدار با عادل عبدالمهدی نخست وزیر اسبق عراق، با اشاره به حضور فعالانه دولت، ملت و مرجعیت رشید عراق در مراسم‌های شهادت آیت‌الله رئیسی، از جمله حضور جناب آقای عبدالمهدی در ایران، قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه جهان و منطقه نیازمند متفکرانی است که پاسخگوی مسائل جدید جهان بشری باشند، گفت: اقدامات مشترک علمی برای پاسخگویی به مسائل جدید جهان اسلام ضروری به نظر می‌رسد.

ایمانی‌پور افزود: ما بعد از طوفان الاقصی شاهد نظم جدیدی هستیم و نیاز به تربیت نخبگانی داریم که بتوانند به زبان روز دنیا مسائل را تبیین کنند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه با اشاره به ضرورت ایجاد مراکز تربیتی برای پرورش نخبگان آینده جهان اسلام، اظهار داشت: دلسوزان جهان تشیع باید به این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

بین ایران و عراق روابط مستحکمی وجود دارد

در ادامه این دیدار، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر اسبق عراق، با بیان اینکه بین ایران و عراق روابط مستحکمی وجود دارد، گفت: ما مشترکات زیاد و دشمنان مشترکی راج داریم.

وی فقدان شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان را خسارتی بزرگ برای انقلاب اسلامی دانست و افزود: این حوادث بزرگ همیشه زمینه‌های بزرگ‌تری را برای شکوفایی امت اسلامی فراهم می‌کند.

عبدالمهدی برگزاری مراسم‌های عزاداری باشکوه و متنوع در سرتاسر عراق را یکی از این شکوفایی‌ها دانست و گفت: این نحوه تکریم ناشی از احترام ملت عراق به تفکر امام و انقلاب اسلامی است.

نخست وزیر اسبق عراق با تاکید بر اینکه اقدامات فرهنگی و تربیت نخبگان جوان بدون پیوند دادن آنها با روح مبارزه و جهاد اقدامی بی‌فایده است، گفت: این روح مبارزه است که به جوانان امکان نوآوری و ابتکار را می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی سرآغاز تحولی بزرگ در جهان معاصر بود، اظهار داشت: کماکان اثرگذاری آن در تحولات بین‌المللی قابل مشاهده است.

عبدالمهدی با بیان اینکه چهار دهه است که ایران تحت محاصره و فشارهای بین‌المللی و رسانه‌ای است، گفت: اما باز هم می‌بینیم که همه به دیده احترام به او نگاه می‌کنند.

وی در پایان بر ضرورت پرورش روحیه جهادی در بین جوانان تاکید کرد و گفت: باید فرهنگ جهاد و علوم روز را به هم پیوند دهیم.

نخست وزیر اسبق عراق همچنین برگزاری سفرها و دیدارهای چهره به چهره را یکی از مهمترین عوامل تقویت روابط فرهنگی دانست و گفت: در اثر این دیدارها تجربیات در حوزه‌های مختلف به یکدیگر منتقل می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha