چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
کد خبر: 1161500
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱
صفحاتی از یک زندگی پرتلاطم در «حملۀ گرگ‌ها»

سرهنگ علی شط نیسانی مدت ده سال به عنوان مفقودالاثر در زندان ابوغریب و زندان‌الرشید نگهداری شده و بعد از بازگشت به ایران به ارتش جمهوری اسلامی ایران برمی‌گردد و بعد از چند سال به دلیل صدمات دوران اسارت و جانبازی بازنشسته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه, کتاب «حملۀ گرگ‌ها» به قلم امیرمحمد عباس‌نژاد در انتشارات پیام آزادگان به چاپ رسید.

سرهنگ علی شط نیسانی در اولین روز مرداد ماه ۱۳۲۴ در هویزه خوزستان به دنیا آمد. او بعد از دیپلم وارد ارتش شده و جزو نیروهای لشکر ۹۲ زرهی اهواز شد. نیسانی جزو معدود نیروهایی است که در هر دو تجاوز عراق به ایران در سال ۱۳۵۲ و هشت سال دفاع مقدس حضور داشته است. با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، در منطقه مرزی خوزستان حضور پیدا کرده و به دفاع پرداخته است و در حمله گسترده عراقی‌ها در محاصره قرار گرفته و به اسارت نیروهای عراقی درآمد.

او مدت ده سال به عنوان مفقودالاثر در زندان ابوغریب و زندان‌الرشید نگهداری شده است. بعد از بازگشت به ایران به ارتش جمهوری اسالمی ایران برمی‌گردد و بعد از چند سال به دلیل صدمات دوران اسارت و جانبازی بازنشسته می‌شود.

در این کتاب، خاطراتش از دوران تحصیل، عضویت در ارتش، حضور در جنگ عراق و ایران در سال ۱۳۵۲ روزهای انقلاب و برخورد مردم با او به عنوان نیروی ارتش شاهنشاهی در خیابان‌ها، خاطراتش از اولین روزهای دفاع مقدس و اسارت در زندان‌های ابوغریب و الرشید تا بازگشت به ایران را می‌توان مطالعه کرد.

برشی از کتاب

«تکه‌ای نان را کندم و به سرباز نابینای عراقی دادم. او هم کورمال کورمال نان را گرفت و بدون این‌که چیزی بگوید، قورتش داد. معلوم بود خیلی گرسنه است، تکه‌ای دیگر کندم و به او دادم. دو سه روز بود که غذا و آب نخورده بودم. از درد گرسنگی یادم رفته بود. تکه‌ای هم خودم برداشتم و گذاشتم توی دهانم. نان خشک شده‌ای بود که به زور از گلویم پایین می‌رفت، مجبور شدم کمی آب بخورم تا نان خیس شود. آن‌قدر سفت و خشک بود که نتوانستم دومین لقمه را بخورم. بقیه را به آن سرباز عراقی دادم و او خورد. لیوان آب را هم دادم تا ته سر کشید.

کتاب «حملۀ گرگ‌ها» به قلم امیرمحمد عباس‌نژاد با ویراستاری طاهره کیانی در ۲۹۲ صفحه در انتشارات پیام آزادگان روانه بازار نشر شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha