چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
کتاب فرهنگ‌واره الفبایی-روایی اخلاق اسلامی

حوزه/ کتاب «فرهنگ‌واره الفبایی-روایی اخلاق اسلامی» با موضوع دستمایه ائمه محترم جماعت در بین‌الصلاتین از سوی دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های مورد نیاز نظام اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «فرهنگ‌واره الفبایی-روایی اخلاق اسلامی» با موضوع دستمایه ائمه محترم جماعت در بین‌الصلاتین از سوی دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های مورد نیاز نظام اسلامی منتشر شد.

بر اساس این گزارش، این کتاب به قلم سید حسین اسحاقی و توسط انتشارات نشر حوزه منتشر شده است.

درباره این کتاب آمده است:

امام خمینی«ره» می‏فرمایند: «اشخاصی که به مسجد می‏روند، باید تربیت بشوند به تربیت‏های اسلامی. مساجد را خالی نگذارید». نقش امام جماعت در این میان بی‏ بدیل است، چنان‏که در بیانات مقام معظم رهبری آمده است: «روحانی پرهیزگار، خردمند، کارشناس و دلسوز در مسجد، همچون پزشک و پرستار در بیمارستان، روح و مایۀ حیات مسجد است».

این اثر در همین‌ راستا و با توجه به این‌که تاکنون مجموعه‏ ای اخلاقی با رویکرد تولیدی و معاصرسازی روایات اخلاقی برای ائمه جماعات، در دسترس نبود، بنابر سیاست مرکز مدیریت حوزه‏ های علمیه، تصمیم بر آن شد اولین دستمایۀ اخلاقی مبلغان و ائمه جماعت با تأکید بر شرح مختصر از روایات، فراهم و به‏ عنوان کتاب همراه، ره توشۀ آنان برای سخنرانی و سفرهای تبلیغی باشد.

با استفاده از این مجموعه، ائمه محترم جماعت هر روز می‏ توانند با رویکرد اخلاقی و آموزه‏ گیری هر جلسه، یک حدیث را بازخوانی و آموزه‏ های اخلاقی آن را برای ارتقای فرهنگ اخلاقی، به نمازگزاران ارائه دهند، به طوری‏که مدت سخنرانی از پنج دقیقه فراتر نرود و از فرصت بین الصلاتین یا بعد از نماز، بهترین استفاده‏ ها میسور گردد.

علاقه مندان برای خرید این کتاب می توانند به شماره تلفن ۰۹۳۶۷۵۶۸۸۰۰ در پیام رسان ایتا پیام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha