چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
حجت الاسلام حمید حسن زاده /امام جمعه میاندوآب

حوزه/ حجت الاسلام  حسن‌زاده به موضوع انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: انتخاب رئیس‌جمهور جدید آزمونی سخت و مهم پیش روی ملت ایران اسلامی بوده که مردم باید بصیر و هوشیار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به روشن‌بینی‌ها و پیش‌بینی‌های امام خمینی (ره)، اظهار کرد: از ویژگی‌های بارز اولیای الهی همچون امام راحل (ره)، بهره‌مندی از الهامات الهی و روشن‌بینی‌های حقایق خارج از ظرف زمان آینده است.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه وحی بر دو نوع علمی و عملی است، افزود: وحی علمی مخصوص پیامبران و اولیای الهی بوده و وحی عملی نیز یعنی آن چیزی که خداوند در قلب مؤمنان و صالحان الهام می‌کند و این نوع وحی عمومی بوده و ممکن است ذات اقدس الهی بر قلب فردی مطلب یا تصمیمی را الهام کند.

وی با اشاره به اینکه بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در قرن اخیر برخی پیش‌بینی‌ها کردند که درست از آب درآمده است، گفت: وقتی در سال ۴۲ حوادث مدرسه فیضیه و حمله به طلاب و سایر اتفاقاً پیش آمد؛ امام خمینی (ره) فرمود که اینها رفتنی بوده و ما ماندنی هستیم که این پیشگویی امام (ره) مبتنی بر وعده الهی درست بود درحالی‌که کسی آن زمان چنین فکری نمی‌کرد.

حجت الاسلام حسن‌زاده تصریح کرد: روزی که امام خمینی (ره) به گورباچف نامه نوشته و گفتند که باید از این به بعد مارکسیسم را در موزه‌ها پیدا کرد؛ عده‌ای آن را باور نمی‌کردند؛ اما این پیش‌بینی نیز تحقق یافت و همه چیز دگرگون شد و شوروی از بین رفت.

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه فروپاشی و نابودی امپراطوری آمریکا نیز از بشارت‌های امام راحل (ره) است، اظهار کرد: زمانی که در دنیا همه از هیمنه آمریکا واهمه داشتند؛ امام خمینی (ره) فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و نابودشدنی است و امروز شاهد افول روزبه‌روز آمریکا بوده و در قلب آمریکا دانشجویان آمریکایی پرچم فلسطین به دست گرفته و از جبهه مقاومت حمایت می‌کنند.

وی گفت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند امروز شاهد هستیم که آمریکا از همیشه منفورتر بوده و به اعتراف سران کشورهای اروپایی؛ آمریکا به کشوری غیرقابل‌اعتماد در دنیا تبدیل شده است.

حجت الاسلام حسن‌زاده در ادامه به موضوع انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: انتخاب رئیس‌جمهور جدید آزمونی سخت و مهم پیش روی ملت ایران اسلامی بوده که مردم باید بصیر و هوشیار باشند.

امام‌جمعه میاندوآب اظهار کرد: تقویت توازن بین امنیت و ثبات، توان‌افزایی برای ترمیم شکاف‌های سیاسی و اجتماعی، ارتقای سطح اخلاق سیاسی در کشور و عبور از دوقطبی‌های کاذب و حرکت در مسیر پیشرفت از جمله ویژگی‌های دولت چهاردهم است که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی گفت: رئیس‌جمهور آینده باید در تراز شهید رئیسی باشد که شبانه‌روزی به فکر خدمت به مردم بوده و مسیر پیشرفت و توسعه را ادامه دهد.

حجت الاسلام حسن‌زاده هم چنین با اشاره به اینکه مردم قدردان دولتمردان خدمتگزار بوده و این را با برپایی مراسم‌های مختلف نشان دادند، تصریح کرد: از برنامه‌ریزی چشمگیر سازمان تبلیغات اسلامی در برپایی مراسم‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha