چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
نماز جمعه اردبیل

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: اعتراضات دانشجویی در آمریکا و اروپا در واقع دفاع از حیثیت بشریت معاصر بود. اما جای تاسف است که باز دولت‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان تماشاگر وحشتناک‌ ترین جنایت در حق مسلمان‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل و با حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم برگزار گردید ضمن گرامی داشت آغاز به کار مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ملت ما دو مطالبه بسیار مهم از مجلس دارد. اول اینکه نقش خطیر در حل معضلات کشور مخصوصاً معضلات اقتصادی داشته باشد. در کنار لوائح دولت، ما منتظر طرح‌های کارشناسی شده از مجلس هستیم. کمیسیون‌های مجلس باید موتور محرک‌های کشور در موضوعات حساس کشوری باشند.

وی ادامه داد: در این خصوص مجلس نباید زمان را از دست بدهد حتی یک روز هم در این باب تاثیر دارد. دوم اینکه مجلسیان از وظایف اصلی و ذاتی خود خارج نشوند به اموری که به آنها مربوط نیست وارد نشوند در عزل و نصب‌ها ورود نکنند، وارد استخدام‌های سفارشی نشوند. با ورود نمایندگان به عزل و نصب‌ها قطعاً مدیریت منابع انسانی که نقش اصلی را در رشد و توسعه کشور دارد مختل خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی تصریح کرد: اینکه نماینده مجلس اصرار داشته باشد که فرد مورد نظر وی در مسئولیت‌ها و پُست‌ها قرار بگیرد معنا، مفهوم و پیام خیلی بدی دارد. معنای آن، این است که این فرد در انتخابات آینده هوای او را داشته باشد. در حالی که مسئولین اجرایی حق دخالت در انتخابات را ندارند.

وی ادامه داد: گاهی به خاطر کشمکش روی مسئولیت‌ها، یا سهم‌بندی بین آنها صورت می‌گیرد و یا اینکه یک مسئولیت حساس به خاطر اختلاف نمایندگان بدون مسئول می‌ماند، همه این حوادث برای ملت ما مسئولیت درست می‌کند و خداوند با همین حوادث با رای دهندگان احتجاج خواهد کرد. این سیئه را فقط دو مجموعه می‌تواند حل کند اول خود ملت است نمایندگان فقط از ملت حساب می‌برند و دوم مجمع تشخیص مصلحت نظام است که تصویب کنند با دخالت نماینده در عزل و نصب‌ها وی چندین دوره از نمایندگی مجلس محروم گردد.

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: فعلاً ما قسم اول را در دسترس داریم. من از ملت عزیز در تمام استان‌ها در جای جای کشور می‌خواهم حلقه‌ها و کانون‌های امر به معروف و نهی از منکر مخصوص مجلس و مجلسیان تشکیل دهند و در دو مورد رصد کامل داشته باشند. اول اینکه نمایندگان در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند و دوم اینکه استخدام‌های سفارشی با تحت فشار قرار دادن وزیر نداشته باشند. هرگاه دیدید این دو خلاف اتفاق افتاد فریاد بزنید اعتراض کنید ساکت ننشینید. به ما گفته‌اند: ” السَّاکِتُ عَنِ الْحَقِّ شَیطانٌ أَخْرَسٌ “(کسی که در زمانی که باید حق را بگوید، نگوید یک شیطان دهن بسته است.).

وی گفت: اگر این مسئله اتفاق بیفتد یقین داشته باشید کشور در مدیریت منابع انسانی، در برداشتن گام‌های مهم به طرف عدالت و در رسیدن به رشد و توسعه، نفس حیاتی و نفس مُمِد حیات می‌کشد. از دانشجویان عزیز از بسیج عزیز از فعالان سیاسی از نخبه‌های سیاسی از اقشار فرهیخته می‌خواهم در این خصوص وارد میدان شوند.

امام جمعه اردبیل افزود: با کمال تاسف، بخش مهمی از نمایندگان مجلس جدید هنوز از راه نرسیده با تمام توان به عزل و نصب ها وارد شده اند. جلوی این‌ها را فقط ملت ما می‌تواند بگیرد و دولت حریف این‌ها نمی‌شود تا دولت حرف می‌زند وزیر را زیر سوال می‌برند و ده‌ها دردسر برای دولت درست می‌کنند. این دخالت، خیانت بزرگ به ملت ماست من مصرانه از ملت عزیز می‌خواهم در برابر این خیانت بزرگ مدیریتی تماشاگر نباشند از دانشگاه‌ها از دانشجویان عزیز از عدالت خواهان از مطالبه‌گران از بازاریان و کسبه از روحانیت معظم از ائمه جمعه از خطبا از تریبون دارها از همه می‌خواهم داد بزنند ملت عزیز اگر در انتظار حل مشکلات است یقین داشته باشند که با عزل و نصب‌های سفارشی مشکل نه تنها حل نمی‌شود بلکه بر مشکل اضافه خواهد شد.

وی گفت: ملت بزرگ ما توجه کند که بخشی از نمایندگان به اقتضای طبیعت انتخابات ما در انتخابات مدیون اشخاصی شده اند و حالا ممکن است درصدد باشند دِین خود را از جیب ملت پرداخت نمایند. اگر این فاجعه در یک نقطه قطع نشود در آینده قطعاً مدیریت منابع انسانی با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها تصریح کرد: آمریکا سر ایران منت می‌گذارد که نگذاشته کشورهای اروپایی در آژانس علیه ایران بیانیه صادر کنند اما ملت ایران از اول برجام تا حالا به یک سوال خود جواب پیدا نکرده است. چرا ۱+۵ انتظار دارد ایران یک طرفه به قرارداد دو طرفه عمل کند و طرف مقابل نه تنها به تعهدات خود عمل نکند بلکه حق توبیخ ایران را هم داشته باشد که چرا الزامات برجامی خود را کاهش داده است؟

وی افزود: این نشان از روحیه فزون خواهی، تحکم ،تنمر و نشان از یک تفرعن بسیار وحشتناک است یعنی قراردادهای رسمی برای جهان سومی‌ها تعهد درست می‌کند نه برای آنها!

امام جمعه اردبیل ادامه داد: تمام اوصافی که خداوند در قرآن برای فرعون ذکر کرده در تمدن غربی تجسم یافته است “إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِی الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِیَعًا یَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِنْهُمْ یُذَبِّحُ أَبْنَاءَهُمْ وَیَسْتَحْیِی نِسَاءَهُمْ إِنَّهُ کَانَ مِنَ الْمُفْسِدِینَ”(همانا فرعون در زمین (مصر) تکبر و گردنکشی آغاز کرد و میان اهل آن سرزمین تفرقه و اختلاف افکند، طایفه‌ای از آنها (بنی اسرائیل) را سخت ضعیف و ذلیل می‌کرد، پسرانشان را می‌کشت (که مبادا به ظهور موسی قدرت یابند) و زنانشان را زنده می‌گذاشت (که به خدمت پردازند). همانا فرعون مردی بسیار مفسد و بد اندیش بود.)

وی با بیان اینکه ماجرای رفح و حمله اسرائیل به این منطقه مسکونی کمر بشریت را شکست اظهار داشت: جمعیت در کل غزه بمباران شدند و لذا به رفح پناه آوردند و حالا در رفح هم امنیت نیست خانواده‌های فلسطینی حتی ۱۰ بار از جایی به جای دیگر در غزه کوچ کرده اند اما اسرائیل و هواپیماهای بمب افکن اسرائیلی دربدر دنبال این خانواده‌های مظلوم فلسطینی است. یک و نیم میلیون انسان در رفح واقعاً در معرض کشتار جمعی هستند. اسرائیل از روزی که معبر رفح را اشغال کرده معبر اصلی آن بسته شده و گرسنگی بی داد می‌کند تصویر یک طفل که استخوان‌های بدن او بدون گوشت به صورت وحشتناک بیرون زده دنیا را تحت تاثیر قرار داد و بشریت معاصر را سرافکنده کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: اعتراضات دانشجویی در آمریکا و اروپا در واقع دفاع از حیثیت بشریت معاصر بود اما جای تاسف است که باز دولت‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان تماشاگر وحشتناک‌ ترین جنایت در حق مسلمان‌ها هستند. جنایت امروز اسرائیل صورت تمام جنایت کاران بزرگ تاریخ را سفید کرد. البته طوفان الاقصی کمر اسرائیل را شکسته است اخیراً یک ضربه بسیار سهمگین بر پیکره اسرائیل وارد شد. نروژ اعلام کرد که مستقلاً حکم به لزوم دستگیری نتانیاهو و گالانت کرده و اگر این‌ها به نروژ وارد شوند به محض ورود دستگیر خواهند شد. جمعی از اعضاء کنگره آمریکا از ترس اینکه سایر کشورهای اروپایی نیز حکم دستگیری بدهند قانونی تصویب می‌کنند که هر کشوری که حکم به لزوم دستگیری نتانیاهو و گالانت کند بر آن کشور تحریم‌های شدید وضع خواهد کرد همین اقدام یک ضربه کاری دیگر بر پیکره دموکراسی و ادعای حقوق بشر آمریکاست.

حجت‌ الاسلام و المسلمین عاملی گفت: مصیبت بزرگ برای آمریکا و بلکه برای دنیای معاصر این است که قانون گذاران آمریکایی در کنگره اعم از جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها قانونی علیه دادستان دادگاه بین‌المللی و کارمندان او وضع می‌کنند که اگر حکم به دستگیری نتانیاهو و گالانت کند هم تحت تحریم شدید آمریکا قرار می‌گیرند و هم علاوه بر آن دادستان محکمه بین المللی حق ورود به آمریکا را نخواهد داشت و همچنین تمام حساب‌ها و اموال او در آمریکا توقیف خواهد شد. نمایندگان کنگره وقاحت، بی‌حیایی و شرارت را به جایی رسانده اند که تهدید کرده اند فرزندان دادستان دادگاه بین المللی و فرزندان کارمندان او را نیز تحت تحریم شدید قرار خواهند داد. همه این اقدامات دستگاه قضایی بین‌المللی را از استقلال ساقط می‌کند و خطر و هشدار بزرگی برای انسان‌ها، دولت‌ها و ملت‌هاست.

وی افزود: دادستان دادگستری بین المللی می‌گوید قضات ما تهدید شده‌اند و این بی‌طرفی را که رکن اصلی قضاوت عادلانه است ویران می‌کند. او می‌گوید قضات ما هم به صورت رسمی و هم به صورت غیر رسمی تهدید شده‌اند. وقتی دو سال پیش که آمریکا قاضی محکمه بین‌المللی را تهدید کرد که چرا علیه آمریکا در یک پرونده رای داده، دنیا اعتراض می‌کرد، امروز وضع به اینجا نمی‌رسید. وزیر خارجه آفریقای جنوبی می‌گوید یک نامه رسمی از طرف اعضای کنگره آمریکا به دادستان محکمه بین المللی جنایی ارسال شده که اگر جرات بکنی و دستور دستگیری نتانیاهو و همکاران او را صادر کنی به حساب تو خواهیم رسید. وزیر خارجه آفریقای جنوبی می‌گوید عین این تهدید را برای خود من هم فرستاده اند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: محکمه بین المللی تحقیق وسیعی در خصوص بیمارستان شفا و تیم پزشکی ناصر انجام داده و احتمالاً حکم به دستگیری مجرمین نماید. آمریکا فوراً اعلام کرد که ما با این تحقیق موافق نبودیم. نتانیاهو نیز از آمریکا خواست که ما را کمک کن که دادگاه بین المللی حکم به دستگیری ما نکند. این هفته بایدن جمله‌ای گفت که اگر کل اهل دنیا به خاطر آن عزا بگیرند جای ملامت نیست. او با زیر پا گذاشتن وجدان اخلاقی خود اعلام کرد آمریکا محکمه بین‌المللی را به رسمیت نمی‌شناسد! یعنی محکمه حق ندارد دستور دستگیری سران اسرائیل را صادر کند. اینکه آمریکا و اروپا این همه به خاطر اسرائیل از حیثیت خود هزینه می کنند واقعاً جای تامل دارد .

وی گفت: اخیراً باز یک ضربه کمرشکن بر پیکره اسرائیل وارد شد. اسپانیا ایرلند و نروژ اعلام کردند که به زودی حکومت مستقل فلسطین را به رسمیت می‌شناسند و برای صلح در خاورمیانه جز این چاره‌ای نیست. اسرائیل بارها اعلام کرده که تحت هیچ شرایطی اجازه تشکیل حکومت مستقل فلسطین را نخواهد داد. این مسئله برای اسرائیل یک کابوس بزرگ است و اسرائیل این روزها در میان نه یک کابوس بلکه در میان کابوس‌ها زندگی می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که در آینده نزدیک مثل دومینو کشورها یکی بعد از دیگری کشور فلسطین مستقل را به رسمیت خواهند شناخت بعد از آن مقاومت اسرائیل باعث افول و سقوط این رژیم منحوس در میان دولت‌ها و ملت‌ها خواهد شد.

امام جمعه اردبیل افزود: هیچ کسی نمی‌دانست که طوفان الاقصی این قدر برای اسرائیل بدبختی، ذلت، سقوط، بدنامی و ضربه حیثیتی اقتصادی و بین المللی درست خواهد کرد. فقط مقام معظم رهبری متوجه شد و در اول طوفان و الاقصی فرمود این حمله برای اسرائیل جبران ناپذیر خواهد بود و حالا اسرائیل سفراء خود در اسپانیا، نروژ و ایرلند را فراخوانده و گفته من در برابر این اقدام که رسمیت دادن به تروریسم است ساکن نمی‌نشینم.

وی در پایان وضع فعلی فسلطین را طی یک مثلی بیان و اظهار داشت: آرزو دارم این مثل به زبان های مختلف ترجمه و به سمع و نظر تمام مسلمان ها برسد.

وی گفت: امروز فلسطین و مخصوصاً غزه مثل یک انسانی می‌ماند که آمریکا و اروپا دست و پای او را محکم گرفته و بسته اند و به اسرائیل می‌گویند کار را تمام کن! کار را تمام کن!… اسرائیل نیز تمام جنایت های ممکن را انجام می‌دهد اما نمی‌تواند کار را تمام کند. بحث کمک به اونروا یا به رسمیت شناختن دولت فلسطین یا ادعای کمک‌های انسان دوستانه به اهالی غزه و حتی ماجرای محکومیت اسرائیل در محکمه همه برای آرام کردن و توجیه کردن افکار عمومی دنیاست تا در دنیا کار جدی علیه آنها صورت نگیرد و اسرائیل نیز بتواند به آسانی کار را تمام کند. بعد از اتمام کار و محو فلسطین دیگر شناسایی فلسطین به عنوان یک دولت مستقل به چه درد می‌خورد. علت مخالفت آمریکا و نتانیاهو با آتش بس و علت سنگ‌اندازی اسرائیل و آمریکا در مذاکرات با حماس همه و همه برای این است که جنگ را طولانی کنند تا اسرائیل کار را تمام کند. معنای این مثل این است که یک جنایت وحشتناک در حق مسلمان‌ها در حال اتفاق افتادن است اما اکثریت مسلمان ها فقط تماشا می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha