چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه دیر گفت: عملیات طوفان الاقصی مانند معجزه ای نقشه آمریکایی ها، صهیونیست ها و کشورهای غربی را خنثی و باطل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیر ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه با تسلیت سالروز شهادت حضرت جوادالائمه(ع)، اظهار داشت: امامت امام جواد(ع) در سن کم زمینه ساز پذیرش امامت امام هادی(ع) و امام زمان(عج) شد.

وی افزود: جواد الائمه(ع) در طول دوران امامت در مقابل شبهات جامعه و احادیث کذبی که به پیغمبر اسلام نسبت داده می شد، روشنگری می کرد.

حجت الاسلام حسینی با بیان حدیثی از امام جواد(ع)، گفت: کسانی که کارهای زشت و ناهنجاری هایی که در جامعه انجام می شود را توجیه و نیکو می شمارند، خودشان نیز در آن کار شریک هستند.

وی با تقدیر از تجلیل و تکریم شهدای خدمت و سیدالشهدای خدمت توسط مردم و بزرگداشت مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در شهرستان و تسلیت درگذشت پدر شهید حجت الاسلام قاسم کاظمی و مادر شهید تنگستانی، بیان داشت: پدران و مادران شهدا چشم و چراغ ملت و مایه خیر و برکت جامعه هستند و تا زمانی که در قید حیات هستند باید قدردان آنها باشیم و در مراسم تشییع آنها نیز حضور پرشور داشته باشیم.

خطیب نمازجمعه دیر با تبریک سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) و روز ازدواج، خاطرنشان کرد: جوانان در زمینه ملاک ها و معیارهای ازدواج و انتخاب همسر از این دو شخصیت الگوبرداری کنند.

وی با تاکید بر اولویت قرار دادن ایمان، تقوا، عمل به واجبات دین در انتخاب همسر، تاکید کرد: پدرها و مادرها اولویتشان این نباشد که داماد حتما خانه مستقل داشته باشد البته این ها در آینده لازم است.

حسینی یادآور شد: با توجه به اهمیت مسئله جوانی جمعیت و دغدغه مقام معظم رهبری، علاوه بر خانواده ها، متمکنین و مسئولین نیز به ترویج ازدواج آسان در جامعه کمک کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، گفت: عملیات طوفان الاقصی مانند معجزه ای نقشه آمریکایی ها، صهیونیست ها و کشورهای غربی را خنثی و باطل کرد.

امام جمعه دیر افزود: حمایت آمریکایی ها از رژیم صهیونیستی در حالی که جهانیان از این رژیم متنفر هستند، ناشی از واکنش عصبی آنها و ضربه سختی است که خورده اند.

وی ادامه داد: عملیات طوفان الاقصی ضربه تعیین کننده ای در ابعاد مختلف نظامی، سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی به رژیم صهیونیستی وارد کرد که قابل ترمیم نیست.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه کمتر به ضرباتی که روزانه توسط جبهه مقاومت بر پیکره اسرائیل وارد می شود پرداخته شده است، ابراز کرد: امروز در بعد سیاسی رژیم صهیونیستی مورد نفرت جهانیان است و در دانشگاه های مختلف جهان به ویژه در آمریکا به زبان فارسی علیه رژیم اسرائیل شعار سر می دهند.

وی با بیان اینکه فلسطین به مسئله اول جهان تبدیل شده است، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی در حال اضمحلال، آب شدن و ذوب شدن است.

حجت الاسلام حسینی به سخنان رهبر انقلاب درباره شهید رئیسی اشاره و تصریح کرد: شهید رئیسی در مسائل خارجی از فرصت ها استفاده و ایران را در چشم رجال سیاسی جهان برجسته کرد، با مردم با کرامت برخورد می کرد، با دشمنان مرزبندی داشت، مظهر شعارهای انقلابی و مرد کار و خدمت و باصفا بود.

وی با تاکید بر اینکه هر یک از ویژگی های شهید رئیسی برای سیاستمداران سرمشق است، اضافه کرد: تشییع چند میلیونی شهدای خدمت نشان داد که نظام اسلامی پشتوانه مردمی دارد و مردم به شعارهای انقلاب وابسته هستند.

امام جمعه دیر با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره اهمیت انتخابات، بیان کرد: هرچه حضور و مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، منافع و امنیت ملی تامین و موجب دلگرمی و خدمت بیشتر مسئولین به مردم و مایوس شدن دشمنان می شود.

وی با اشاره به چهار اصل مهم سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت در انتخابات، افزود: حضور و مشارکت بالا در انتخابات پیش رو، مکمل حماسه تشییع باشکوه در بدرقه شهیدان خدمت خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به صدور قطعنامه جدید علیه ایران در شورای حکام آژانس انرژی اتمی، گفت: این اقدام نشان از اوج وقاحت آنها است.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها خود برجام را نقض و پاره کردند و اروپایی ها و غربی ها هم به هیچ کدام از تعهدات خود در برجام عمل نکردند، در حالی که ایران به همه تعهدات خود عمل کرد و وقتی طرف غربی تعهداتش را زیر پا گذاشت ما از تعهدات داوطلبانه خود کاستیم. باید با حضور حداکثری مردم در انتخابات کاری کنیم که غربی ها جرات نکنند قطعنامه علیه ایران صادر کنند.

امام جمعه دیر با بیان اینکه ویژگی های رئیس جمهور شهید چراغ راهی برای انتخاب اصلح در انتخابات پیش رو است، خاطرنشان کرد: باید رئیس جمهوری انتخاب کنیم که بدنبال پر کردن رخنه های اقتصادی و فرهنگی باشد و فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب و با نظام سلطه و دشمنان مرزبندی داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نباید اخلاق اسلامی را نادیده بگیرند و نظامی که قرار است در چارچوب آن رئیس جمهور شوند را زیر سوال ببرند.

وی با تاکید بر رعایت اخلاق از سوی نامزدها و طرفداران آنها در انتخابات، بیان کرد: یکی از معیارهای انتخاب اصلح رعایت اخلاق است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • تمرین مستمر IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    پایگاههای هوایی صهیونیست ها می بایست سیبل تمرین نقطه زنی باشد و همه هواگردها هدف این تمرین مستمر تا نابودی همه ابزارهای اینچنینی.
    • سود IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      0 0
      تمركز روي پایگاههای هوایی، و زدن انواع هواگردها بخصوص هواپیماهای جنگی سرنشین دار و بالاخص اف ۳۵ ها، دشمن را در دو جبهه جنوب و شمالش، به شدت ناتوان و ناچار به تسلیم می کند.
  • اولویت IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    هدف قرار گرفتن پدافند رژیم اشغالگر، توسط حزب الله، آغاز خوبی است که لاینقطع می بایست ادامه یابد. توان حمله و دفاع هوایی کودک کش ها در اولویت نابودی است.
  • غرق IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    0 0
    خبر می رسد که یمنی ها کشتی های جنگی دشمنان را هدف گرفتند، منتظر خبر غرقشون هستیم، بخصوص هواپیمابرها. سر اژدهای جهانی بایستی کاملا کوبیده شود.
  • آتش بس!؟ IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    0 0
    ديروز قطعنامه آتش بس آمريكا به تصويب رسيد. آمريكايي كه مدام مخالف آتش بس بوده حالا خودش پیش قدم شده!؟ بعد از پیشروی اسرائیل در نوار مرزی غزه با مصر و اشغال کامل مرز، برای تثبیت محاصره چه چیزی بهتر از آتش بس؟ ارتش اشغالگر در شرایط برقراری آتش نمی تواند در مناطق اشغالی بماند و چون مدام ضربه می خورد، ناچار است پس از مدتی عقب نشینی کند، حالا با آتش بس عملا فشاری بر ارتش سفاک نیست و ادامه این وضعیت یعنی اعمال گرسنگی بی درمان و فشار دفاع ناپذیر بر حماس برای تسلیم شدن. نباید گذاشت چنین اتفاقی بیفتد، شرط صداقت در آتش بس دست کمش عقب نشینی اسرائیل به پشت مرز رفح هست. روسیه و چین می بایست قطعنامه را نمی پذیرفتند.
  • مدیترانه IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    0 0
    درياي مديترانه مي بايست شاهد حضور پررنگ مقاومت باشد. ناوها و ناوچه های استکباری می بایست یکایک به زیر آب روند و تنفس غزه از این راه فراهم شود.
  • تاکتیک IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    0 0
    می بایست تاکتیکی اجراء کرد تا تعداد شهدای حزب الله خیلی کاهش یابد. دست حزب الله از حیث پدافند هوایی می بایست خیلی پر بشود ان شاء الله تعالی فراری دادن جنگنده ها مبدل به انهدامشون بشه.
  • حضور انبوه IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    0 0
    حضور انبوه پدافند هوایی سپاه در اقیانوس هند، دریای سرخ و دریای مدیترانه می بایست بگونه ای باشد که امکان پرواز کرکس های شیاطین بکلی سلب شود.