پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
حجت‌الاسلام اسماعیل نیا

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا گفت: مطالبه مردم از کاندیداها ارائه برنامه دقیق خود، بیان سوابق موفق خود و حاکم کردن اخلاق در تبلیغات است، یقیناً مردم به هر کاندیدی که بی‌اخلاقی کند و به دنبال تخریب افراد یا تخریب نظام باشد رای نخواهند داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین جواد اسماعیل نیا امام جمعه شهرستان پارسیان، در خطبه اول به مناسبت روز اول ذی‌الحجه که به نام روز ازدواج) نامگذاری شده، به سادگی و بی پیرایگی ازدواج مبارک امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) اشاره کرد و اظهار داشت: اساس ازدواج در اسلام بر سادگی است، عمده‌ترین دلیل مجرد ماندن جوانان بالا رفتن سن ازدواج، کم شدن فرزندآوری و بروز برخی فسادها و فحشاها، تجملاتی کردن و سخت‌گیری در امر مقدس ازدواج است.

امام جمعه شهرستان پارسیان گفت: باید جامعه اسلامی ما در مسئله ازدواج به آداب و سنت‌های زیبای اسلامی در مساله ازدواج مثل مهریه‌های سبک جهیزیه‌های سبک، قناعت پیشگی، کنار گذاشتن شرط و شروط غیر ضروری و حذف عادات و رسوم خودساخته و بعضاً وارداتی غرب توجه کند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به دنبال کاهش شدید نرخ رشد جمعیت و در صورت عدم اصلاح فرایند موجود، تعابیر «سونامی سالمندی» و «آینده هولناک» را برای جامعه ایران به کار برده‌اند.

امام جمعه شهرستان پارسیان، بیان کرد: هر ایرانی نسبت به این مسئله باید احساس مسئولیت کند و در ترویج ازدواج به هنگام که مقدمه فرزندآوری مناسب است تلاش نماید.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا در خطبه دوم، ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع) به برخی ویژگی‌های رفتاری آن حضرت اشاره کرد و بر لزوم بهره‌وری مومنین از دهه اول ذی‌الحجه که یکی از دهه‌های مهم عبادی است تاکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری در مراسم۱۴ خرداد، انتخابات صحنه عزت و حماسه پیش روی ماست صحنه رقابت برای خدمت است، صحنه بگو مگو و نزاع برای قدرت نیست.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال‌های قبل ویژگی‌هایی را برای نامزد اصلح ریاست جمهوری برشمرده‌اند که مهمترین آنها عبارت است از: پایبندی به مبانی و ارزش‌های اسلامی و انقلابی، صمیمیت با مردم، استکبار ستیز، شجاع و مقاوم، ساده زیست و دور از اشرافی گری، پاکدامن و دور از فساد، معتقد به مردم، صادق و راستگو، در مدیریت اجرایی قوی و کارآمد، خستگی ناپذیر و جهادی، با بصیرت، با برنامه هوشمند و با تدبیر، به‌دنبال اجرای عدالت و مبارزه با بی‌عدالتی بودن، ملتزم به قانون.

امام جمعه شهرستان پارسیان ابراز کرد: مقام معظم رهبری بر استفاده از شیوه صحیح و اخلاقی در تبلیغات انتخابات تاکید فرمودند و کاندیداها و هواداران آنها را از هرگونه بد اخلاقی و لجن پراکنی را بر حذر داشتند.

وی تصریح کرد: مطالبه مردم از کاندیداها ارائه برنامه دقیق خود، بیان سوابق موفق خود و حاکم کردن اخلاق در تبلیغات است، یقیناً مردم به هر کاندیدی که بی‌اخلاقی کند و به دنبال تخریب افراد یا تخریب نظام باشد رأی نخواهند داد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا، به ویژگی‌های منحصر به فرد این دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: مردم، شهید رئیسی و شیوه مدیریتی او را در جلوی چشم خود دارند و به دنبال فردی مثل رئیسی می‌گردند که به تعبیر رهبر حکیم انقلاب، مرد کار و عمل و خدمت بود، اهل صفا و صداقت بود، در خدمت نصاب تازه‌ای به وجود آورد، برای مردم کرامت و عزت قائل بود و به جوان‌ها اعتماد می‌کرد، حتی با کسانی که به او بدی می‌کردند هم با کرامت برخورد کرد، با دشمن مرزبندی صریح داشت و به لبخند دشمن اعتماد نمی‌کرد.

امام جمعه شهرستان پارسیان از مردم خواست تا با توجه به کمبود زمان برای تحقیق و شناخت اصلح، فرصت را از دست ندهند و سوابق افراد را ببینند و با افراد بابصیرت مشورت نمایند تا بتوانند تصمیمی خداپسندانه و مفید برای پیشرفت کشور بگیرند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha