یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
امام جمعه مشگین شهر

حوزه/ امام جمعه مشگین شهر گفت: رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت امام راحل مردم را به دو امر دعوت کردند که همه مسئول هستند تلاش مجاهدانه برای تحقق مشارکت پرشور در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین رضا باوقار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشگین شهر با اشاره به سالروز ازدواج امام علی(ع) و فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: اساس ازدواج در اسلام سادگی است.

وی خاطرنشان کرد: آداب و فرهنگ غلط امر ازدواج را دچار مشکل کرده است که فرهنگ ازدواج آسان و ساده حلال این مشکل است.

امام جمعه مشگین‌شهر با اشاره به آمار بالای طلاق در بین خانواده‌های دارای رفاه، گفت: موانع فرهنگی، تفاخر، چشم و هم چشمی که ازدواج را به تاخیر انداخته است و … بیشتر علل طلاق در خانواده‌های مرفه است.

خطیب جمعه مشگین‌شهر با گلایه از بانک‌ها در دیرکرد پرداخت وام های ازدواج و فرزندآوری، بیان کرد: دولت سیزدهم تلاش بیشتری برای کمک به تشکیل خانواده کرده است ولی در بانک‌ها مشکل زیاد است. بانک‌ها تسهیل کننده وام ازدواج باشند تا زوج‌های جوان بتوانند بدون مشکل مالی ازدواج کنند.

باوقار با تسلیت شهادت امام جواد الائمه(ع)، گفت: شهادت امام در ۲۵ سالگی اتفاق افتاده که به تعبیر علما تامل برانگیز است که از زمان کودکی و امامت تا شهادتشان به بخشندگی و سخاوت در میان مردم موصوف بودند.

امام جمعه مشگین شهر با اشاره به فرارسیدن هفته محیط زیست، افزود: ۱۶ تا ۲۲ خرداد هفته محیط زیست است و از عموم مردم فهیم درخواست می‌کنم در مصرف بهینه آب همراه و هم قدم باشند، زیرا حفظ محیط زیست بدون مشارکت تک تک اعضای جامعه امکان‌پذیر نخواهد بود و باید مراقبت از محیط زیست و آموزش آن به نسل آتی مدنظر باشد.

باوقار اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت امام راحل، مردم را به دو امر دعوت کردند که همه مسئول هستند تلاش مجاهدانه برای تحقق مشارکت پرشور در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند.

وی افزود: وظیفه رسانه، دولتمردان، نخبگان و همه خواص جامعه است که این حماسه را تکرار کنیم. حماسه‌ای که مردم عزا را تبدیل به حماسه کنند و با انتخاب خوب، راه رئیس جمهور شهید پرکار و پرتلاش و انقلابی را تکرار کنند.

خطیب نماز جمعه مشگین شهر بیان کرد: بعد از اعلام نظر شورای نگهبان وظیفه همه مردم است که با مشارکت حداکثری در انتخابات شرکت کنند و دشمن را مایوس کنند.

باوقار با تشکر از نیروی انتظامی، گفت: نیروی انتظامی مشگین شهر در عرض دو ماه کشفیات خوبی انجام دادند. ۷ هزار لیتر مشروبات الکی کشف شده است و این هشدار جدی به خانواده‌ها است که مواظب فرزندان خود باشند.

وی با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی تصریح کرد: تقوای الهی زمینه سعادت دنیا و آخرت است و دستیابی به سعادت واقعی در رعایت تقوای الهی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha