جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
زنجان

حوزه/ امام جمعه سلطانیه گفت: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید به جای تخریب، راه تبیین را برای حضور در این عرصه اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سلطانیه به انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری اشاره کرد و با بیان اینکه عروج ناگهانی رئیس‌جمهور شهید، فضای کشور را بر اساس قانون اساسی به سمت برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری برده است، گفت: طبق قانون اساسی باید در ۵۰ روز انتخابات برگزار شود، لذا هشتم تیر روز انتخابات بوده و این ایام فصل مسابقه خدمت، گفت‌وگو و مناظره نامزدها و طرف‌داران آن‌ها است.

وی با یادآوری اینکه کاندیداها و طرف‌داران آن‌ها باید با راه تبیین، خود را بشناسانند نه از راه تخریب و برنامه‌های خود را با مردم در میان گذاشته و انصاف، اخلاق، موازین شرعی و قانونی را رعایت کنند، افزود: همچنین کاندیداها باید در مواضع خود به اصول اسلام و انقلاب پایبند بوده و صحنه رقابت برای خدمت باشد، نه برای کسب قدرت، از این معتقدیم مناظره‌ها و تبلیغات باید اخلاق‌محور، استدلال‌محور و تبیین‌محور باشد.

خطیب نماز جمعه سلطانیه به ویژگی‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و با بیان اینکه این انتخابات بعد از شوک برخاسته از عروج ناگهانی رئیس‌جمهور شهید است، اظهار کرد: انتخابات بعد از عزای شهیدان است که به حماسه تبدیل شد و هنر مردم انقلابی این است که از مصیبت، حماسه می‌سازد و حقیقتاً تشییع باشکوه شهدا و مراسم تجلیل در سراسر کشور یک حماسه بود.

حجت الاسلام حسینی‌نسب با بیان اینکه ویژگی دیگر این دوره از انتخابات، اوضاع ثبت‌نام کاندیداها از لحاظ کثرت و تعدد است، ادامه داد: این موضوع به خاطر غیرمنتظره بودن انتخابات بوده و از طرفی این انتخابات سه ماه بعد از انتخابات مجلس دوازدهم برگزار خواهد شد؛ از این رو مشارکت مردم نیز مهم است. همچنین تداوم خدمات دولت خصوصاً در مورد مسائل اقتصادی نیز موضوع مهمی بوده و رئیس‌جمهور جدید باید پرتلاش و میدانی بوده تا درک صحیحی از واقعیات زندگی مردم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت قوی، انتخاب رئیس‌جمهور فعال، پرتلاش و معتقد به مبانی اسلام و انقلاب و رأی به شبیه‌ترین فرد به رئیس‌جمهور شهید، سه اصل مهم است، تصریح کرد: بعد از شهادت شهید رجایی که ۲۸ روز رئیس‌جمهور بود، شخصیتی همچون حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به ریاست‌جمهوری انتخاب شد و اکنون نیز آرزوی ما انتخاب یک فرد انقلابی است، البته شرایط متفاوت‌تر از آن سال‌ها است اما همه چیز به دست مردم بوده و انتخاب نهایی با مردم است.

امام جمعه سلطانیه در ادامه با اشاره به قطعنامه شورای حُکام، خاطرنشان کرد: این قطعنامه در آستانه انتخابات برای هراس‌افکنی در جامعه از انتخاب شخصی شبیه شهید رئیسی و چراغ سبز به جریان غرب‌گرای داخلی بوده و صادرکنندگان آن به دنبال پایان مسیر دیپلماسی عزت‌مندانه‌ای هستند که در دولت سیزدهم توسط شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان شکل گرفته است.

وی با گرامی‌داشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) و روز ازدواج، با بیان اینکه متأسفانه امروزه ازدواج به یک مسئله و معضل تبدیل شده و مهریه‌های زیاد، جهیزیه‌های سنگین و آداب و رسوم غلط، ازدواج‌ها به تأخیر می‌اندازد، عنوان کرد: سیاست حمایت از تشکیل خانواده باید با اولویت اول اجرا شود و راه جوانی جمعیت، حمایت از تشکیل خانواده است.

خطیب نماز جمعه سلطانیه همچنین گریزی به مسئله غزه زد و با بیان اینکه رژیم صهیونیستی جنایت را به حدی رسانده که چادرهای آوارگان را نیز بمباران می‌کند و این نشانه درماندگی رژیم صهیونیستی است، اضافه کرد: رژیم صهیونیستی پیشنهاد رئیس‌جمهور آمریکا برای پایان جنگ را نپذیرفت و در هر حال هم جنگ و هم توقف آن به ضرر رژیم غاصب بوده و این باتلاقی است که خود درست کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha