چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
نماز جمعه برازجان به روایت تصویر

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: انتخابات میدان تبیین است، نه عرصه تخریب. در تبیین، چارچوب و ساختار نظام حفظ می‌شود؛ اما در تخریب، چارچوب و قاعده نظام شکسته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با انتقاد از عدم تأمین و تخصصی اعتبار برای احیا و مدیریت مساجد اظهار کرد: انتظار می‌رود که نگاه بهتری به مساجد و تأمین نیازهای آنها صورت گیرد.

وی افزود: پس از چهار دهه از عمر نظام مقدس اسلامی اعتبارات زیادی برای کارهای غیر مفید و بعضاً مضر تأمین بودجه و هزینه می‌شود اما اعتبار لازم برای تعیین و نگهداری و امامت مساجد لحاظ نمی‌شود و هیچ توجهی توسط مدیران میانی به عمران و آبادی مساجد نمی‌شود.

امام جمعه برازجان اضافه کرد: اگر مساجد ما در تراز نظام اسلامی شود و با اندیشه و نگاه اسلامی مدیریت می‌شد نه دغدغه انتخابات بد داشتیم و نه انواع و اقسام هزینه‌های زائد بر جامعه تحمیل می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه محصول تعلل و سهل انگاری در امور معنوی و مذهبی این می‌شود که دشمنان و معاندین برای فرزندان ما برنامه دیکته کنند و از هویت اسلامی انقلابی و ایرانی خود جدا کنند.

حجت الاسلام مصلح ادامه داد: خانواده‌های ما حتی در خانه‌های خود از تهاجم فرهنگی غرب امنیت ندارند و فضای مجازی همه جوانان را درگیر خود کرده و فکر و اندیشه نوع جوانان تحت تأثیر خود قرار داده است.

وی بیان کرد: متأسفانه آن مرکز و نهادی که باید نقش فعال تربیتی و سازنده داشته باشد (مساجد) و نهادهای مرتبط با آن همچون سازمان تبلیغات و اوقاف ضعیف و یا تعطیل هستند و بعضاً مورد بی توجهی قرار گرفته اند.

امام جمعه برازجان خاطرنشان کرد: در مقابل، مراکز بی‌خاصیت فرهنگی و فضای مجازی منفی و مخرب دایر و فعالند. از استاندار و سازمان برنامه و بودجه می‌خواهیم که نسبت به تخصیص اعتبارات مساجد استان کم لطفی نکنند و بی مهری‌ها را جبران کنند.

وی در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و ادامه داد: انتخابات میدان تبیین است، نه عرصه تخریب. در تبیین، چارچوب و ساختار نظام حفظ می‌شود؛ اما در تخریب، چارچوب و قاعده نظام شکسته می‌شود.

حجت الاسلام مصلح بیان کرد: در تبیین، آگاهی‌ها و قدرت تصمیم‌گیری مردم تقویت می‌شود، انصاف رعایت می‌شود و نقاط قوت و ضعف با هم دیده می‌شود، گفتمان فرد نقد می‌شود، با دشمن مرزبندی می‌شود و استدلال، محور گفتگوها و انتقادات است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha