جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
امام جمعه جم

حوزه/ امام جمعه جم با اشاره به بیانات  امام امت حضرت امام خامنه ای در سالگرد ارتحال امام راحل(ره)، در مورد انتخابات گفت: در این حرکت عظیم انتخابات پیش‌رو که انجام می‌گیرد، در رقابت‌های بین نامزدها، اخلاق حاکم باشد؛ انتخابات؛ میدان تبیین است؛ نه عرصه تخریب.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، نمازجمعه ۱۸ خردادماه ۱۴۰۳ جم توسط حجت الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه شهرستان جم و با حضور مردم انقلابی این شهر برگزار گردید.

حجت الاسلام محمدی با تسلیت سالروز شهادت امام جواد (ع) به تبیین ویژگیهای خاص آن حضرت پرداخت و گفت: حضرت امام جواد(ع) نتیجه تقوای الهی را اینگونه بر شمرده اند که مَنِ اتَّقَی اللهَ أحَبَّهُ النّاسُ وَ إنْ کَرِهُوا .هر که تقوای الهی را پیشه خود کند خواه ناخواه، مورد محبّت مردم قرار می گیرد گرچه مردم خودشان اهل تقوا نباشند.


وی در ادامه با اشاره بیانات امام امت حضرت امام خامنه ای در سالگرد ارتحال امام راحل(ره)، در مورد انتخابات گفت: در این حرکت عظیم انتخابات پیش‌رو که انجام می‌گیرد، در رقابت‌های بین نامزدها، اخلاق حاکم باشد؛ انتخابات؛ میدان تبیین است؛ نه عرصه تخریب است.
امام جمعه جم افزود: در تبیین، چارچوب و ساختار نظام حفظ می‌شود؛ اما در تخریب، چارچوب و قاعده نظام شکسته می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی بیان داشت: در تبیین، آگاهی‌ها و قدرت تصمیم‌گیری مردم تقویت می‌شود؛ اما در تخریب قدرت تفکر و تصمیم‌گیری از مردم سلب می‌شود. در تبیین، گفتمان فرد نقد می‌شود؛ اما در تخریب، خود شخص و عیوب فردی او مورد هجمه قرار می‌گیرد.


خطیب جمعه جم تاکید کرد: در تبیین، انصاف رعایت می‌شود و نقاط قوت و ضعف با هم دیده می‌شود؛ اما در تخریب، انصاف رعایت نمی‌شود و فقط به نقاط ضعف تأکید می‌شود.
حجت‌الاسلام محمدی در ادامه به بررسی اثر تبیین پرداخت و اظهار داشت: در تبیین، با دشمن مرزبندی می‌شود؛ اما در تخریب، مرزهای با دشمن کمرنگ می‌شود. در تبیین، کرامت نامزد رقیب حفظ می‌شود؛ اما در تخریب، مردم از حضور نامزد رقیب ترسانده می‌شوند.


امام جمعه جم انتخابات را صحنه‌ی عزت و حماسه دانست و گفت: ماهیت حقیقی رقابت‌های انتخاباتی در جمهوری اسلامی؛ ضرورت حیاتی حاکمیت اخلاق در رقابت‌ها است.
وی با تاکید به نامزدها بر رعایت اخلاق در عرصه انتخابات گفت: نامزدهای انتخاباتی بدانند که در موقفی خطرناک و محدوده حساس آبروی ملی وارد شده‌اند و باید به یاد داشته باشند حفظ عزت و آبروی ملی، در گروه انتخاباتی اخلاق‌ محور است.


وی افزود: بهترین الگو در اخلاق سیاسی، رئیس‌جمهور شهیدمان، شهید رئیسی عزیز است که رهبر معظم انقلاب تصریح کردند که وی «برای سیاستمداران ما، برای رؤسای جمهور آینده‌ی ما، برای کسانی‌که در یک بخشی مورد اعتماد ملّت قرار می‌گیرند، یک سرمشق است»

حجت‌الاسلام محمدی به مسئله غزه و حوادث سیاسی و جنایات اخیر در غزه اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی هشت ماه بعد از طوفان الاقصی با این همه تلاش به هیچ کدام از هدف‌های حداقلی خود هم نرسید. ‌ درون سران و مسئولان بالای رژیم صهیونیستی آشفتگی وجود دارد،
امروز آتش‌بس که توسط رئیس جمهور ایالات متحده ترسیم شده است و با عقب‌نشینی ارتش صهیونیستی از برخی مناطق غزه نشان شکست اسراییل است.
درحال حاضر هم ادامه جنگ و هم توقف آن، به زیان رژیم غاصب و آمریکا است .نتیجه چیزی جز پیروزی بزرگ فلسطین و غزه العزه نخواهد بود.و این بشارتی بزرگ برای فلسطین مظلوم و مقاوم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha