سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
تصاویر / دیدار امام جمعه و جمعی از روحانیون فامنینی با نماینده ولی فقیه در استان همدان

حوزه / امام جمعه فامنین گفت: انتخابات راهی برای تبیین است نه برای تخریب و در تبیین و تخریب خصوصیاتی شاخصی برای ما وجود دارد که می‌توانیم کاندیداها را با معیارهای بسنجیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام علی غفاری امام جمعه فامنین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن اشاره به مناسبت‌های پیشرو و شهادت امام جواد(ع)، اظهار داشت: یکی از عرصه‌های رعایت تقوا انتخابات می‌باشد و امیدواریم کاندیداها نیز در این عرصه تقوا را رعایت نمایند و الگوی ما در رعایت تقوا باشند که در این مسیر تمثال تقوا برای ما شهید رئیسی است.

امام جمعه فامنین افزود: عروج ناگهانی رئیس جمهور شهید فضای کشور را بر اساس قانون کشورمان به سمت برگزاری زود هنگام انتخابات ریاست جمهوری برد و ایام انتخابات فصل رقابت برای خدمت می‌باشد، فصل گفت و شنود و مباحثه نامزدها و طرفداران با یکدیگر است.

وی ابراز کرد: آنچه که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای انتخابات سالم است، رعایت اخلاق انتخاباتی از طرف نامزدها و طرفداران نامزدها می‌باشد و یکی از مهمترین ارکان رعایت مرز تبیین و تخریب در گفت‌وگوها است که باید مرز این دو رکن مشخص شود و این نکته مهمی است، چرا که انتخابات صحنه عزت و اقتدار کشور ایران است.

وی بیان کرد: انتخابات راهی برای تبیین است نه برای تخریب و در تبیین و تخریب خصوصیاتی شاخصی برای ما وجود دارد که می‌توانیم کاندیداها را با معیارهای بسنجیم.

امام جمعه فامنین تصریح کرد: اول، در تبیین چهارچوب ساختار نظام حفظ می‌شود ولی در تخریب این چهارچوب شکسته می‌شود، دوم، در تبیین آگاهی‌ها و قدرت تصمیم‌گیری مردم تقویت می‌شود اما در تخریب، قدرت از مردم سلب می‌شود، سوم، در تبیین گفتمان فرد مورد نقد قرار می‌گیرد اما در تخریب خود شخص مورد هجمه قرار می‌گیرد و چهارم در تبیین انصاف رعایت و نقاط ضعف و قوت با هم دیده می‌شود اما در تخریب چنین نیست و نقاط ضعف برجسته و قوت تخریب می‌شود، همچنین پنجمین رکن در تبیین کرامت نامزد رغیب حفظ می‌شود ولی در تخریب سعی می‌شود مردم را از حضور نامزد رغیب بترسانند.

وی با تکیه بر فرمایشات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب چند مؤلفه مهم از جمله سلوک سیاسی، مدیریتی و دستاوردهای شهید رئیسی را بازخوانی کرد و اظهار کرد: شهید جمهور مرد کار، خدمت، صفا و صداقت و عمل بود و در خدمتگذاری به کشور ارزش تازه‌ای را به وجود آورد، همچنین در مسائل خارجی از فرصت‌ها به بهترین نحو بهره‌برداری می‌کرد.

حجت الاسلام غفاری با تأکید بر اینکه باید به شیعه بودن خودمان افتخار کنیم، خاطرنشان کرد: این روزها دنیا رو به شیعه شدن روی آورده و اتفاقات دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی مردم را به طرف شیعه شدن سوق می‌دهند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha