پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
امام جمعه موقت اقبالیه

حوزه/ امام جمعه موقت شهر اقبالیه گفت: حوزه های علمیه بهترین بستر برای تحصیل نخبگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عرفانی امام جمعه موقت شهر اقبالیه در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن عرض تسلیت شهادت امام جواد علیه السلام گفت: روایتی از ایشان را بیان نمود که مومن سه خصلت دارد اول اینکه توفیق الهی همراه خود داشته باشد کار خدا تقدیر است و کار بنده تدبیر و این تدبیر برای خود خانواده و جامعه است.

وی افزود: توفیق در اینجا یعنی انسان باید هوشمند و دقیق عمل کند که اگر اینگونه بود میتواند آن تدبیر خود را با تقدیر الهی منطبق کند و دوم اینکه انسان باید خودش را موعظه و محاسبه کند قبل از اینکه او را محاسبه کنند و سوم اینکه مومن همیشه نیازمند به خیرخواهی است و مطلب حق را بپذیرد.

امام جمعه موقت اقبالیه با اشاره به جایگاه علم، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت علم آموزی غنی حوزه و تنوع رشته های مختلف و میدان و عرصه های گوناگون برای فعالیت علمی، فرهنگی و تبلیغی برای طلاب، حوزه‌های علمیه بهترین فرصت و بستر برای تحصیل نخبگان است.
وی ادامه داد: نقش حوزه در استحکام و بقای نظام خانواده از طریق اثرگذاری طلاب و روحانیون بر اعضای خانواده بی بدیل است.

مدیر علمیه استان قزوین بیان کرد: اگر حوزه‌ها تقویت شوند و طلاب سرزنده و پرانرژی باشند و همیشه در جهت فرهنگسازی در جامعه آماده و مهیا باشند، می‌توانیم با دسیسه‌های دشمنان مقابله کرده و آنها را در اجرای مقاصدشان ناکام بگذاریم.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو، عنوان کرد: از عموم مردم تقاضا دارم با حضور پرشور خود در انتخابات ریاست جمهوری، تداوم بخش راه نورانی امام و شهدا به ویژه شهدا خدمت باشند و بار دیگر عزت و عظمت خویش را در برابر دیدگان جهانیان به نمایش بگذارند.

امام جمعه موقت اقبالیه در ادامه گفت: دنیای امروز مخصوصا سل جوان و نوجوان حتی در غرب هه پذیرای حق هستند و نامه رهبر انقلاب را امروز جوان و نوجوان آمریکایی جواب میدهد و فرهیختگان آنها لبیک گفته و حمایت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha