پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
1

حوزه/ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با ارائه مزایای فوق العاده آموزشی و پژوهشی در دو مقطع ارشد و دکتری دانشجوی غیرایرانی می‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان قدیمی‌ترین و بزرگترین پژوهشگاه علوم انسانی و اجتماعی با رویکرد اسلامی در ایران، با ارائه مزایای فوق العاده آموزشی و پژوهشی در دو مقطع ارشد و دکتری دانشجوی غیرایرانی می‌پذیرد.

رشته‌های کارشناسی ارشد شامل «علوم قرآن و حدیث»، «علوم اقتصادی» و «مطالعات تاریخ و تمدن اسلامی» و رشته‌های دکتری شامل «روان شناسی»، «مدیریت دولتی»، «جامعه شناسی»، «علوم اقتصادی»، «علوم قرآن و حدیث» و «علوم تربیتی؛ گرایش فلسفه تعلیم و تربیت» است.

علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام تا تاریخ ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ به آدرس https://rihu.ac.ir/en/page/273 مراجعه کنند.

از مهمترین ویژگی‌های پژوهشگاه حوزه و دانشگاه می‌توان به اولین و تخصصی‌ترین مرکز پژوهشی ایران با شمول موضوعی ۱۶ رشته علوم انسانی و اجتماعی با رویکرد اسلامی و با سابقه بیش از ۴۰ سال فعالیت؛ مبتنی بودن آموزش در آن بر مزیت‌های پژوهشی و دستاوردهای پژوهشی؛ مرجعیت علمی در رشته‌های تخصصی کاربردی با رویکرد اسلامی؛ حضور توأمان شبکه جامع متخصصان و اساتید علوم اسلامی و علوم انسانی و اجتماعی در پژوهشگاه اشاره کرد.

هم‌چنین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دارای ویژگی‌ها و افتخارات مهم دیگری از قبیل نقش محوری نشریات و کتب پژوهشگاه در ترویج دانش علوم انسانی و اجتماعی اسلامی در ایران؛ پژوهشگاه پیشرو در کاربردی سازی ایده‌های علوم انسانی و تأسیس و راه‌اندازی مراکز رشد و هسته فناور علوم انسانی و استقرار غنی‌ترین و بزرگترین کتابخانه و منابع و اسناد تخصصی علوم انسانی و اجتماعی اسلامی ایران در آن می‌باشد.

علاوه بر این ویژگی‌ها، تحصیل در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مزیت‌های از قبیل شهریه تحصیلی پایین نسبت به دانشگاه¬‌ها؛ محیط با کیفیت آموزشی(حضوری و مجازی) با حضور اعضای هیئت علمی دارای تحصیلات توأمان حوزوی(اسلامی) و دانشگاهی؛ محیط با کیفیت و پویای پژوهشی و امکان مشارکت فعال در انجام طرح‌های پژوهشی در زمان تحصیل؛ امکان جذب دانشجویان بین‌المللی به عنوان پژوهشگر، استاد و عضو وابسته بین‌المللی پس از فراغت از تحصیل؛ امکان همکاری در طرح‌های پژوهشی پژوهشگاه به عنوان پژوهشگر یا همکار بین‌المللی در دوره تحصیل با نظارت اعضای هیئت علمی پژوهشگاه است.

دسترسی به پژوهشکده‌های تخصصی با هدف پرورش خلاقیت، ایده‌ها و نوآوری‌ها در حوزه علوم انسانی و اجتماعی با رویکرد اسلامی؛ پیوند فرهنگی پژوهشگاه و جذابیت‌های توریستی، مذهبی و تاریخی شهر قم؛ امکانات ورزشی، رفاهی، بهداشتی و مشاوره رایگان؛ خدمات خوابگاهی و سلف سرویس ارزان قیمت؛ مجاورت با دانشگاه قم و دریافت مستقیم خدمات کنسولی و آموزش زبان فارسی و دسترسی رایگان به خدمات مشاوره مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره خانواده پژوهشگاه، ویژه دانشجویان و خانواده از دیگر مزیت‌های تحصیل در این مرکز است.

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دارای ۵۴ عضو هیئت علمی با ۶۰ دانشجوی ایرانی، ۱۰۰ پژوهشگر همکار و ۴۰ نفر کادر اداری بوده و رتبه برتر در پژوهشگاه‌های علوم انسانی ایران در رتبه بندی isc را داراست، هم‌چنین نشریات این مرکز در نظام رتبه بندی ISC، دارای رتبهQ۱ و Q۲ هستند.

این مرکز از ۴ پژوهشکده با عنوان «پژوهشکده علوم رفتاری» متشکل از گروه‌های «روان شناسی و مشاوره»، «علوم تربیتی»، «مطالعات خانواده و فلسفه علوم انسانی»؛ «پژوهشکده علوم اجتماعی» متشکل از گروه «علوم اقتصادی»، «مدیریت دولتی»، «جامعه شناسی و علوم سیاسی»؛ «پژوهشکده علوم اسلامی» متشکل از گروه «حقوق و فقه اجتماعی»، «علوم قرآن و حدیث»، «فلسفه و کلام اسلامی» و «تاریخ» و «پژوهشکده مطالعات راهبردی علم، فرهنگ و تمدن» که در شرف تأسیس بوده و شامل گروه‌های آموزشی «فضای مجازی و فلسفه هوش مصنوعی»، «فرهنگ و ارتباطات»، «مطالعات تمدن نوین اسلامی» و «مطالعات راهبردی نهاد علم» تشکیل شده است.

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دارای ۹ نشریه علمی، بیش از ۷۰۰ اثر فارسی و ۱۲۰ اثر غیرفارسی است که ۵۰ اثر غیر فارسی نیز در مرحله تدوین قرار دارد، به علاوه ۱۸۰ طرح پژوهشی در پژوهشگاه فعال بوده و این مرکز دارای ۵ واحد و هسته‌ فناور علوم انسانی می‌باشد.

این مرکز علمی پژوهشی، ۲۱۰ مقام برتر را در جشنواره‌ها و رقابت‌های علمی ملی و بین‌المللی کسب کرده و ۲۰ نفر نیز به عنوان اساتید بین‌المللی با آن همکاری می‌کنند، ۷ طرح بین‌المللی در این پژوهشگاه نیز در حال اقدام و پژوهش است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha