دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
تصاویر/ نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای تقویت همکاری حوزه علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان

حوزه/ نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای تقویت همکاری ها و تعاملات فی مابین حوزه علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای تقویت همکاری ها و تعاملات فی مابین حوزه علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی اهواز برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیرحوزه علمیه خوزستان و معاونین وی و همچنین حجت الاسلام و المسلمین حزبه زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین فرج الله براتی معین رئیس دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان خوزستان و ایلام، دکتر علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان، معاونین وی و جمعی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز حضور داشتند.

در ابتدای این نشست دکتر علی افروس ابراز کرد: باید این جلسات به نشست‌های تخصصی بیشتر با محوریت وحدت حوزه و دانشگاه به شکل اجرایی و علمی دیده شود. دین ما می طلبد این نشست ها و همفکری ها بیشتر شود.

رییس دانشگاه آزاد خوزستان بیان کرد: در دانشگاه آزاد در باب فقهی‌سازی علوم انسانی و اسلامی تلاش‌های خوبی صورت گرفته است؛ با رویکرد مثبت دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه های آزاد اسلامی و تزریق محتوا از طریق حجت الاسلام و المسلمین خسرو پناه استاد حوزه و دانشگاه، این تلاش‌ها بیش از پیش و هدفمند شده‌اند.

وی در پایان به ارائه گزارشی از فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان و همکاری ها و تعاملاتی که تاکنون با علما و فضلای حوزه علمیه خوزستان داشته است، پرداخت.

در بخش دیگر این نشست حجت الاسلام والمسلمین براتی معین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های خوزستان و ایلام و مسئول تشکیل دبیرخانه تخصصی وحدت حوزه و دانشگاه با بیان اینکه این جلسه در راستای آرمان‌های بزرگ امامین انقلاب جهت تقویت همکاری ها، هم افزایی ها و توانمندی‌ های حوزه و دانشگاه برگزار شده است، گفت: در راستای پیشبرد اهداف انقلابی تفاهم‌نامه‌ای میان مدیریت حوزه های علمیه کشور و ریاست دانشگاه های آزاد اسلامی امضا شده و ما به دنبال عملیاتی کردن آن هستیم.

وی در ادامه مطالبی در خصوص محورهای همکاری و مفاد تفاهم‌نامه من جمله همکاری علمی و آموزشی، طراحی گرایش‌های میان رشته‌ای، طراحی روش‌های جدید مانند مباحثه‌گری، برگزاری دوره‌های مختلف تخصصی و عمومی، استفاده از ظرفیت‌های مادی و معنوی طرفین در مقاله‌ها، پایان‌نامه‌ها و مسائل مدیریتی، ارائه داد

در ادامه جمعی از معاونین مدیریت حوزه علمیه خوزستان و معاونین ریاست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گزارشی از فعالیت های معاونت های تحت نظر خویش ارائه دادند.


در بخش دیگر این مراسم حجت الاسلام والمسلمین بلادیان مدیر حوزه های علمیه خوزستان ضمن تٱکید بر لزوم تقویت تعاملات حوزه و دانشگاه در مسائل علمی و پژوهشی عنوان کرد: باید کارگروه های مختلفی در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی و فرهنگی توسط معاونین و مسئولین بخش های مختلف حوزه و دانشگاه صورت گیرد و در این کارگروه ها زمینه های تقویت همکاری ها و تعاملات فی مابین بررسی شود.

وی عنوان کرد: متاسفانه حوزه های علمیه و دانشگاه ها در زمینه اسلامی کردن علوم انسانی تاکنون بسیار ضعیف عمل کرده اند از این رو باید در این زمینه کارگروهی توسط حوزه علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان تشکیل شود و اساتید فاضل، محترم، متدین و متعهد به علوم وحیانی با علما و فضلای حوزه بنشینند و سرفصل های علوم انسانی اسلامی را تنظیم کنند.

در پایان این نشست حجت اسلام والمسلمین محمود حزبه‌زاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان خوزستان ضمن تاکید بر تشکیل دبیرخانه تخصصی فی ما بین، گزارشی از همکاری ها و تعاملاتی که تاکنون میان حوزه علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان صورت گرفته، ارائه داد.

گفتنی است این جلسه با پیگیری معین ریاست دانشگاه در استان‌های خوزستان و ایلام و در راستای برنامه ریزی های دبیرخانه مرکزی قم برگزار شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha