یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
سازمان تبلیغات

حوزه / حجت‌الاسلام میر محمدیان با اشاره به اینکه امام در یک جامعه سه وظیفه مهم را بر عهده دارد، گفت: اولین وظیفه تربیت بوده که بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان پیش از ظهر امروز در همایش کنش‌گران مسجدی در مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ به مدل‌های حاکمیتی در دنیا اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از موضوعات بسیار مهم در دنیای امروز شکل مدل‌های حکومت بر مردم است که جامعه را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: مدل‌های حکومت در جامعه به دو صورت پادشاهی و دیگری حکومت خود مردم بر مردم است.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان با اشاره به اینکه اسلام مدل و راهی متفاوت برای اداره جامعه دارد، بیان کرد: این مدل متفاوت باتوجه به مساله غدیر است که مهمترین اثر تربیتی در واقعه غدیر، مسئله معرفی الگو حاکمیتی به جامعه و مردم است.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که اولاً مردم، زندگی و سلایق رفتارشان در جامعه ناظر به حاکمان و مسئولانشان است، به همین جهت فلسفه اجتماعی و سیاسی اسلام بر مبنای امامت و ولایت بنا شده و این یعنی شایسته‌ترین، لایق‌ترین و با فضیلت‌ترین افراد در جامعه، حق این را دارند که بر جامعه حاکم باشند و پیشوا و الگوی مردم به حساب بیایند.

مدیر عامل بنیاد هدایت کشور، تصریح کرد: در این راستا پیامبر اکرم(ص) در خطبه غدیر حضرت علی(ع) را معرفی می‌کند، با توجه به سوابق ایشان و اینکه در ایمان، علم، تقوا، شجاعت و در همه کمالات در اوج قرار داشتند، وقتی ایشان را به عنوان پیشوا و جانشین خود مطرح می‌کنند یعنی به جامعه الگو معرفی می‌کنند و اینکه چه معیارهایی را در انتخاب و گزینش اشخاص برای حکومت بر جامعه باید مدنظر داشت با واکنش‌هایی مواجه می‌شود.

حجت‌الاسلام میر محمدیان با اشاره به اینکه امام در یک جامعه سه وظیفه مهم را بر عهده دارد، گفت: اولین وظیفه تربیت است، دومین وظیفه محل پیوند ولایت طولی و ولایت عرضی در مناسبات و فعالیت‌های اجتماعی است.

وی سومین کار مهم امام را ایجاد حرکت بیان کرد و یادآور شد: امام باید مردم را کمک و هدایت کند که آنها پای مساله‌های سخت جامعه فعال شوند تا گره از مشکلات مردم در سطوح مختلف چون مشکلاتی مانند مساله اقتصادی، اشتعال و مسکن باز شود.

مدیر عامل بنیاد هدایت کشور گفت: در جامعه امروز ما این شکل از حکومت در زمان، توسط امام راحل و مقام معظم رهبری تجربه شده و باید این شکل از حکومت در پایین‌ترین سطح جامعه نیز احساس و مورد توجه و به عمل مؤثر تبدیل شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha