چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
عابدینی

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار حجت‌الاسلام‌ علی‌مراد یوسفی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین و حجت‌الاسلام‌ عدالتی مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون قزوین اظهار کرد: اولین بسیجی امام خمینی (ره) بود که در خرداد سال ۴۲ قیام کرد، امروز صدها دانشگاه در دنیا برای حمایت از فلسطین به پا خاسته‌اند و بعد از آن‌ها هم دبیرستانی‌ها به پا خاستند، قبل از این‌ها هم اقشار مختلف قیام کرده بودند.

وی ادامه داد: حرکتی که طلبه‌ها در سال ۵۴ در مدرسه فیضیه به مناسبت دوازدهمین سالگرد خرداد ۴۲ انجام دادند، از شاخص‌ترین حرکات طلاب بود و امام راحل نیز مهر تأیید بر آن زدند، این‌ها پیشینه طلاب در عرصه‌های بسیجی است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: طلبه‌های سال ۵۴ به‌صورت واقعی کار کردند، برای آن‌ها ضرب و شتم، زندان و تبعید پیش آمد اما آن‌ها هرگز به این فکر نمی‌کردند که کسی کار آن‌ها را ببیند، بلکه صرفاً برای خدا کار می‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: آیه ۱۰۳ سوره آل‌عمران یعنی «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا» در جامعه غریب است، یکی از اساتید می‌گفتند اگر هر مسلمان همه کارهای فردی خود را به درستی انجام بدهد اما این ارتباط فی‌مابین نباشد و به این آیه عمل نکند و به‌صورت جزیره‌ای عمل کند، فایده‌ای ندارد.

وی خاطرنشان کرد: خیلی بلاها بر سر آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا» آمده است، اگر ما به این آیه عمل کرده بودیم الان اقتدار روحانیت در شهر ما خیلی جدی‌تر بود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تأکید کرد: رهبر حکیم انقلاب به ما ایده دادند، اما ما آن‌طور که باید، با آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا» از این ایده‌ها استقبال نکردیم، رهبر حکیم انقلاب از نمازهای جمعه تحت عنوان قرارگاه فرهنگی، معنوی، بصیرتی، ایمانی و تقوایی یاد کردند.

امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه بسیج طلاب برای تحقق فرمایشات رهبری با جدیت پای کار باشد، تصریح کرد: بسیج طلاب و عزیزان اندیشه‌ورز و برنامه‌ریز بیایند ببینند مطالبات رهبری در این حوزه چه بوده است؟ باید ماهیانه جلساتی برگزار شود تا گزارشاتی ارائه شود و برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد که فرمایشات رهبر حکیم انقلاب روی زمین نماند، البته این طور جلسات نباید تشریفاتی، تعارفی و بخش‌نامه‌ای باشد.

وی یادآور شد: قرارگاه یک تشکیلات است، رهبر حکیم انقلاب به همه سازمان‌ها و نهادها می‌گوید شما قرارگاه لازم دارید، ببینیم آیا ما کارهای این قرارگاه را انجام داده‌ایم یا خیر، باید این کارها را با محوریت «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا» انجام دهیم، اگر پای کار قرارگاه بودیم، باید ببینیم این قرارگاه چه کمبودهایی دارد و چه چیزهایی لازم دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: اقامه نماز نیز یکی از چیزهای خیلی مهم است، اقامه نماز وظیفه ماست، نماز خواندن وظیفه همه است، در میان همه نمازخوان‌ها، خواص جامعه باید اقامه‌کنندگان نماز باشند، خدای متعال در آیه ۴۱ سوره حج می‌فرماید (آنان که خدا را یاری می‌کنند آن‌هایی هستند که اگر در روی زمین به آنان اقتدار و تمکین دهیم نماز به پا می‌دارند و زکات می‌دهند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند چون می‌دانند که عاقبت کارها به دست خداست).

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: خدای متعال به هر کدام از ما امکاناتی داده که باید این امکانات را در راستای اقامه نماز در جامعه به کار بگیریم، اقامه نماز یعنی روح اخوت دینی بین همه مردم حاکم شود، مساجد آباد شوند، عدالت در جامعه حاکم شود، صداقت در جامعه ارزش واقعی خود را پیدا کند و جای هر فکر دیگری بنشیند، اقامه نماز به معنای اقامه همه خوبی‌هاست.

وی بیان کرد: انجام این کارها خیلی نیاز به زحمت دارد، اگر بگوییم نمازخوان کردن مردم جامعه ۵ درصد زحمت دارد، اقامه نماز ۱۰۰ درصد نیاز به زحمت دارد، این از مسائل بسیار مهم است، اولین کسانی که پای این کار هستند، ماییم که باید با محوریت «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا» فعالیت کنیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اقامه قرآن و معارف اهل بیت (ع) نیز از دیگر مسائل حائز اهمیت است، اگر ما در احیاء مساجد، اقامه حقایق قرآنی و معارف اهل بیت (ع) درخشیده باشیم، نیازی نیست به دنبال رفع مشکلات دیگر برویم، چون آنقدر آدم تربیت کرده‌ایم که آن‌ها خودشان این کارها را انجام می‌دهند و مشکلات را رفع می‌کنند، یعنی باید مردم را با فرهنگ ایمانی و قرآنی پرورش دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: خدای متعال در آیه ۳۹ سوره احزاب می‌فرماید «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَی بِاللَّهِ حَسِیبًا»، یعنی (این سنّت خداست در حق آنان که تبلیغ رسالت خدا کنند و از خدا می‌ترسند و از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند و خدا برای حساب به تنهایی کفایت می‌کند).

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: پژوهشگران و محققان شما باید بررسی کنند این رسالت‌هایی که قرآن مطرح کرده است، چه چیزهایی هستند؟ یعنی باید این رسالت‌ها را شناسایی و اولویت‌بندی کنیم، برای شناسایی این رسالت‌ها باید دست به دامان رصد مطالبات رهبر حکیم انقلاب شویم.

وی یادآور شد: همت امام (ره) بلند بود و فرمود تا بانگ لااله‌الاالله و محمدرسول‌الله (ص) در جهان طنین نیفکند مبارزه هست، در جای دیگری هم فرمودند تا زمانی که مبارزه هست ما هم هستیم، آن موقعی که امام (ره) این را فرمود ما در مضیقه بوده و ضعیف بودیم اما حرف‌هایمان قوی بود.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: امام (ره) فرمود ما انقلابمان را به همه جهان صادر می‌کنیم، مشابه همین کلمات را بارها از رهبر حکیم انقلاب شنیده و می‌شنویم، این‌ها به معنای همت بلند است، ما باید همت‌مان را بلند کنیم، اگر فقط منتظر بخش‌نامه‌ها بودیم به‌درستی نمی‌توانیم عمل کنیم، ما باید به‌عنوان الگوی کشوری باشیم، البته ما به بخش‌نامه‌ها هم احترام می‌گذاریم و به تجارب عزیزانمان اهمیت می‌دهیم، اما در عین حال باید بگوییم قزوین یک هویت ویژه دارد و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی عنوان کرد: خدای متعال در سوره طه فرمود موسی (ع) از سوی خدا مأمور شد که به سوی فرعون برود، زیرا فرعون طغیان کرده بود، موسی (ع) برای این مأموریت تجهیزاتی از خدا خواست، موسی (ع) از خدا شرح صدر خواست، ما نیز برای مأموریت‌هایمان اگر دنبال رضای خدا بوده و همت بلند داشته باشیم، صاحب شرح صدر می‌شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: موسی (ع) در ادامه از خدا خواست کار را برای او آسان کند، امام (ره) در ابتدا تنها بود، اما خدا کار را برای ایشان آسان کرد و همه عالم تحت سیطره و نفوذ او قرار گرفت و دل‌ها با ایشان همراه شد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: موسی (ع) در ادامه از خدا درخواست کرد بتواند حرفش را بگوید و نفوذ کلام و اثر داشته باشد، برای مخاطبینش هم دعا کرد که آن‌ها حرف او را بفهمند، وزیری هم خواست که برای رسالت‌های الهی اهلیت داشته باشد که پشتش به او محکم باشد.

وی تأکید کرد: امروز همه ما احتیاج داریم که پشتمان به همدیگر محکم باشد، «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا» به همین معناست، ما نباید به‌صورت سیاهی لشکر دور هم باشیم، باید در امور هم مشارکت داشته باشیم و دغدغه‌های همدیگر را درک و پیگیری کنیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: موسی (ع) وقتی همه این درخواست‌ها را از خدا کرد، در انتها گفت همه این تجهیزات و امکانات وسیله‌اند، هدف این است که یاد خدا در عالم طنین‌انداز شود؛ وقتی موسی (ع) تشکیلاتش را خوب پیش خدا نشان داد و گفت من با این تشکیلات می‌توانم کارم را به نحو احسن انجام دهم، و هدفش را هم مشخص کرد، خدا درخواست‌هایش را پذیرفت، اگر غیر از این هر هدفی داشت، خدا دست رد به سینه او می‌زد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: ما می‌خواهیم جامعه خدایی شود و مردم برای خدا قیام کنند، هر هدفی غیر از ذکر و یاد خدا در ذهن ما باشد، ما به درد کارهای خدا نمی‌خوریم، اما اگر هدفمان فقط خدا باشد، خدا هم پشتیبان ماست و درخواست‌های ما را اجابت می‌کند.

وی اظهار کرد: خدای متعال می‌فرماید نماز را اقامه کنید، نماز شما را از زشتی‌ها و پلیدی‌ها دور می‌کند، نماز جمعه به پا دارید و به سوی ذکر خدا بشتابید، قرآن محور کارهایتان باشد، حج به جا آورید و جهاد کنید، این‌ها نقاط مشترکی است که باید دنبال کنیم تا کارهایمان برکت پیدا کند و در حرکت بابرکت بسیج مؤثر باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha