جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی گفت: فضای انتخاباتی باید محیطی سالم باشد و از اهانت و تخریب ممانعت شود و باید سعی شود این فضا میدان مسابقه برای خدمت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با اشاره به انتخابات هشتم تیرماه امسال و لزوم مشارکت حداکثری مردم در این دوره از انتخابات، اظهار داشت: حضور حداکثری مردم در این انتخابات و مهم‌تر از همه انتخاب اصلح، می‌تواند مکمل حماسه بدرقه شهدای خدمت باشد.

وی با تاکید بر اینکه در فاصله سه هفته مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری، کاندیداها و طرف‌داران‌شان باید رعایت اخلاق انتخاباتی را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند، اظهار کرد: این بدان معنی است که کاندیداها حتماً باید از بداخلاقی‌ها پرهیز کنند تا فضای انتخاباتی پیش رو، فضایی اخلاقی و سالم باشد.

خطیب نماز جمعه زنجان با یادآوری اینکه انتظار همه مردم از کاندیداها این است که عرصه انتخابات به میدانی برای خدمت تبدیل شود، ادامه داد: با توجه به اینکه شهید رئیسی نمونه بارز خدمت بود، از این رو مردم از کاندیداها این انتظار را دارند که برای کسب قدرت با هم رقابت نکرده، بلکه حضور در این صحنه برای خدمت به مردم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع جوانی جمعیت، یادآور شد: آمار حاکی از آن است که وضعیت ایران در خصوص زاد و ولد بسیار نگران‌کنند بوده و از این حیث جزو کشورهایی که پایین‌ترین آمار را به خود اختصاص داده، هستیم، از این رو باید برنامه‌ای برای برون‌رفت از بحران کاهش جمعیت باشیم.

وی یکی دیگر از آمار نگران‌کننده در حوزه جمعیت را مربوط به آمار سقط جنین در کشور دانست و خاطرنشان کرد: اگر امروز آمار مربوط به زاد و ولد را نگران‌کننده اعلام کنیم، دلیل آن این است که امروز نرخ رشد جمعیت در کشور به زیر یک درصد رسیده و این بدان معنی است که دیری نخواهید پایید که یک سوم جمعیت کشور به سن سالمندی برسد.

امام جمعه زنجان، همچنین به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مواردی که خانواده‌های ایرانی در این زمینه باید مورد توجه قرار دهند، موضوع ازدواج آسان است، چرا که توجه به این موضوع باعث می‌شود تا از برگزاری تشریفات در مراسم ازدواج جلوگیری و ازدواج آسان ترویج شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha