یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
کد خبر: 1162664
۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی

حوزه/ امام جمعه یاسوج، پیری جمعیت را یک تهدید جدی دانست و گفت: باید با برنامه ریزی و ارائه راهکارهای مناسب برای مقابله با این تهدید چاره‌ای نو در اندیشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به پیری جمعیت، آن را یک تهدید جدی برای ایران دانست و اظهار داشت: امروزه با توجه به استقبال نکردن دختران و پسران به امر معنوی و واجب ازدواج، سایه سنگین مشکل رشد منفی و پیری جمعیت در حوزه‌های مختلف سخت‌تر از تحریم‌ها و جنگ خواهد بود.

امام جمعه یاسوج، پیری جمعیت را یک تهدید جدی دانست و گفت: باید با برنامه ریزی و ارائه راهکارهای مناسب برای مقابله با این تهدید چاره‌ای نو در اندیشید.

وی بیان کرد: در صورتی که روند پیری جمعیت ادامه داشته باشد در آینده با مشکلات زیادی روبه رو خواهیم شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، با تأکید بر اینکه جوانان و نوجوان ترس از فقر را مانعی برای ازدواج قرار داده‌اند، گفت: ازدواج یک امر معنوی و سلوک الهی است که باید از سوی مسلمانان اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به عنوان یکی از شایسته‌ترین و مستحکم‌ترین پیوندها در اسلام بوده است، اضافه کرد: کارمندان مجرد باید نسبت به ازدواج و فرزند آوری به عنوان یک مسئولیت اجتماعی مهم اقدام کنند و سهل انگاری هر فرد در این زمینه خیانت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه خانواده در فرهنگ ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: نیاز است جوانان با الگو قراردادن فریضه ازدواج شرایط زندگی بهتر برای خود و خانواده را فراهم کنند.

وی با اشاره به شهادت امام جواد(ع) و نقش مهم آن در مذهب تشیع، گفت: امام جواد(ع) با تدابیر هوشمندانه‌ای که به کار گرفتند، علی رغم دوران کوتاه امامتشان در حفظ و صیانت از تشیع بزرگترین نقش را داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: از آن جایی که حضرت امام جواد(ع) در سن خردسالی به امامت رسیدند، مفهوم امامت و خلافت انسانی در اندیشه توده شیعی تغییر کرد.

امام جمعه یاسوج بیان کرد: این امام بزرگوار، حضوری موثر و کارآمد در مباحث علمی از جمله مناظره‌ها داشتند و از این طریق برتری و تسلط خود را بر سایر علمای هم عصر خود را به اثبات رساند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha