سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
کد خبر: 1162787
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۶
وهاب زاده

حوزه/ مشاور مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان به الگو گرفتن ار سبک زندگی حضرت علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد و صداقت، قدردانی، ایثار و محبت بین زوجین را، لازمه یک زندگی خوب و موفق دانست.

حجت‌الاسلام وهاب‌زاده، به‌مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه علمیه خراسان، به اهمیت مشاوره و آموزش‌های قبل از ازدواج اشاره کرد و ضمن تاکید به مشاوره در ازدواج گفت: مشاوره قبل از ازدواج باعث خواهد شد، افراد نسبت به یکدیگر شناخت کافی پیدا کنند و مشاور در طول مسیر کمک خواهد کرد که طرفین آگاهی و شناخت لازم را، کسب کنند.

وی آموزش‌های پیش از ازدواج و کنترل فرآیند تطبیق آموزه‌ها را، لازمه یک ازدواج خوب عنوان کرد و افزود: اگر فرد یک فرایند مشاوره متناسب را، قبل از ازدواج دریافت کند، کمک شایانی برای انتخاب همسر مناسب به او خواهد شد.

حجت‌الاسلام وهاب‌زاده، رازهای مهم برای ازدواج موفق را به دو شاخه قبل و بعد از ازدواج تقسیم کرد و گفت: فرد باید قبل از ازدواج آموزش‌های مورد نیاز یک ازدواج موفق را دریافت کرده و شناخت کافی و جامع نسبت به ویژگی مثبت و منفی و نیازهای خود و همسر ایده‌آل را کسب نموده باشند، چراکه در زمان گفت‌گو و ارتباط با فرد مقابل، ایجاد یک تصویر روشن و جامع از ویژگی مثبت و منفی رفتار فرد و همچنین ویژگی‌های خانوادگی می‌تواند به انتخاب صحیح کمک کند، تا احساسی تصمیم نگیرد.

مشاور متخصص مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان به شاخه دوم رازهای مهم بعد از ازدواج اشاره کرد و افزود: ایثار، گذشت، دوست داشتن و ابراز محبت نسبت به طرف مقابل در زندگی اهمیت زیادی دارد و زوجین باید در تمام مراحل زندگی رفاقت، صداقت، حفظ حرمت‌ها و احترام بین طرفین را، رعایت نمایند.

وی به الگوگیری و مطالعه جامع نسبت به زندگی حضرت فاطمه سلام الله علیها و حضرت علی علیه السلام تأکید کرد و گفت: عمده تصویری که افراد نسبت به زندگی حضرت دارند، تصوری برگرفته از روضه‌ها و مصائب زندگی ایشان است، در صورتی که سرتاسر زندگی حضرت زهرا(س) از همسرداری، مادری، خانه‌داری و... برای همگان درس و الگو می‌باشد.

حجت‌الاسلام وهاب زاده در خصوص ازدواج‌های طلبگی به زندگی سراسر صمیمی امیرالمومنین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها اشاره کرد و گفت: اگر در ازدواج طلبگی، تصویر دقیق و واضح از مدل زندگی طلبگی ارائه شود و این مطلب توسط طرف مقابل نیز درک کافی صورت گیرد، ازدواج‌ خوب و موفقی رقم خواهم خورد، لذا شرط موفقیت ایجاد و ارائه تصویر درست از این زندگی می‌باشد.

وی به آسیب‌های زندگی پس از ازدواج اشاره کرد و گفت: گاهی طرفین پس از گذشت چند سال کم کم احساس می‌کنند، نیازی به ابراز محبت، عشق و علاقه وجود ندارد و این مقوله با تولد فرزند تشدید می‌شود، و گاهی به سرد شدن زندگی نیز منجر خواهد شد، و یا اینکه توقعات زیادی برای طرفین در زندگی ایجاد می‌شود و به مرور این توقعات زیاد، به توقعات بی‌جا و خارج از توان طرف مقابل تبدیل خواهد شد، لذا لازمه یک زندگی خوب صداقت، قدردانی و ایثار و گذشت است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha