پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
تعن

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسین دهنوی، بر لزوم تأثیر سبک زندگی ائمه اطهار(ع) در جامعه و نهادینه کردن این الگو بر زندگی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین حسین دهنوی، شب گذشته در جشن ازدواج ۱۲۰ زوج جوان با عنوان پیوند گلها در حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) بر لزوم تاثیر سبک زندگی ائمه اطهار (ع) در جامعه و نهادینه کردن این الگو بر زندگی تاکید کرد و اظهار داشت: شدت عواطف زن بیشتر از مرد است و این حکمت خداوند است، غمخوار فرزندان در سختی و وظیفه تربیت فرزندان بر دوش مادر یکی از دلایل عاطفه داشتن زیاد مادران است.

این کارشناس مذهبی مسائل خانواده ادامه داد: مردان چون می خواهند در جامعه به کسب و کار و ارتباط بپردازند، کمتر از زنان احساساتی هستند و این یک عیب نیست بلکه جزو شاخصه های جنسیتی مردان است.

وی با بیان اینکه اگر سبک زندگی ها منطقی نباشد، انسان ها با زحمت زندگی را سپری می کنند، افزود: اگر سبک زندگی خوب تعریف و تبیین نشود اولین آسیب آن متوجه زندگی خود انسان می شود.

دهنوی بیان کرد: در مسئله سبک زندگی باید همه چیز را از اهل بیت(ع) دریافت کرد زیرا هیچ چیزی غیر از سبک زندگی ائمه(ع) در زندگی، بشر را به سعادت نمی‎رساند.

حجت الاسلام والمسلمین دهنوی ادامه داد: زندگی کردن در این زمانه سخت نیست بلکه آنچه زندگی را سخت کرده عدم شناخت سبک های زندگی است، بر این اساس تبیین سبک زندگی منطقی با بهره گیری از زندگی ائمه اطهار(س) بسیار ضروری است.

وی تصریح کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی می تواند در رفتار، منش، روش و برخورد مردم مؤثر واقع شود و اگر در زندگی بر این اساس عمل نماییم، سبک زندگی مردم نیز بر اساس زندگی اسلامی شکل می گیرد.

این کارشناس خانواده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مهارت های ارتباطی، مهارت های کلامی، نشستن و گفت و گوی صمیمانه با همسر به مدت نیم ساعت در روز، تعدیل شرایط کاری، مهارت گوش دادن، ابراز محبت و گفتن 'دوستت دارم' به ویژه از سوی شوهران از جمله مهارت های زندگی برای رسیدن به آرامش است.

به گفته وی، بررسی ها نشان داده است که به طور میانگین زنان و مردان ایرانی بیش از سه دقیقه بیشتر نمی توانند صحبت صمیمانه با هم داشته باشند و پس از آن به درگیری های لفظی و کلامی منجر می شود.

این مشاوره خانواده، رعایت حقوق معنوی زن و مرد را از دیگر راهکارها برای رسیدن به آرامش بر اساس آموزه های قرآنی عنوان کرد و گفت: خوش رویی و پرهیز از بدخلقی از جمله حقوق زن و از سوی دیگر تصدیق و تایید، اطاعت و مطیع بودن از جمله حقوق مردان است که باید در زندگی مشترک رعایت شود.

گفتنی است، حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل شمالی ترین نقطه استان اصفهان و در ۱۰۰ کیلومتری شهر مقدس قم واقع شده است.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha