پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
امام جمعه میاندوآب

حوزه/ حجت الاسلام حسن زاده با تأکید بر اینکه اخلاق انتخاباتی باید تحت هر شرایطی رعایت شود، گفت: از شورای نگهبان نیز درخواست داریم هرکس بعد از مشخص‌شدن صلاحیت‌ها و در ایام تبلیغات یا مناظره دست به تهمت‌زنی زد و بر خلاف منویات رهبر معظم انقلاب عمل کرد؛ در صلاحیت وی تجدیدنظر کند و قطعاً مردم نیز پشتیبان و حامی خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام‌ حمید حسن‌زاده امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب که در مصلای این شهرستان برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: انتخابات صحنه رقابت برای خدمت بوده و صحنه عزت و حماسه است.

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم امام راحل (ره) در مورد انتخابات، افزود: باید اخلاق در انتخابات و صحنه رقابت حاکم بوده و کاندیداها و طرف‌داران آنها از تهمت‌زنی، لجن‌پراکنی و کارهایی که به آبروی ملی ضربه وارد می‌کند؛ خودداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه اخلاق انتخاباتی باید تحت هر شرایطی رعایت شود، گفت: از شورای نگهبان نیز درخواست داریم هرکس بعد از مشخص‌شدن صلاحیت‌ها و در ایام تبلیغات یا مناظره دست به تهمت‌زنی زد و بر خلاف منویات رهبر معظم انقلاب عمل کرد؛ در صلاحیت وی تجدیدنظر کند و قطعاً مردم نیز پشتیبان و حامی خواهند بود.

حجت الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه ما رئیس‌جمهوری در تراز شهید رئیسی می‌خواهیم، تصریح کرد: رئیس‌جمهور مردمی کسی است که به مردم عزت و کرامت داده و اظهارنظر صحیح و صریح داشته و از دشمن نهراسد و قرآن کریم را به دست گرفته و نیز تصویر حاج‌قاسم را بتواند در سازمان ملل به رخ دشمنان بکشد.

امام‌جمعه میاندوآب با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور آینده باید مثل شهید رئیسی جهادی، انقلابی و ولایی و مردمی باشد، اظهار کرد: رئیس‌جمهور شایسته آن است که به نیروهای انقلابی بها داده و از ایستادن مقابل دشمن نترسد و به خنده دشمن دل‌خوش نکند.

وی گفت: هر زمان در مقابل دشمنان عقب‌نشینی کرده و سستی کرده و به مذاکرات دل‌بسته شدیم؛ آن زمان دشمن وارد میدان شده است و لذا باید هوشیار باشیم.

حجت الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه دولت سیزدهم شهید رئیسی با متکی شدن به خود اقدامات بی‌نظیر بسیاری در سطح کشور به سرانجام رساند، افزود: ما رفتار مردمی و پای‌کار مردم بودن رئیس‌جمهور شهید را در سفر به میاندوآب نیز مشاهده کردیم که به‌خاطر شنیدن حرف یک نفر مانع از حرکت بالگَرد شد.

امام‌جمعه میاندوآب در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته با تأکید بر ترویج ازدواج آسان در جامعه، تصریح کرد: متأسفانه بر خلاف دستورات اسلام که بر امر ازدواج آسان تأکید دارد ما با برخی بدعت‌ها و سنت‌های غلط ازدواج را سخت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه برخی بدعت‌هایی که در امر ازدواج نهادینه شده به مانعی برای ازدواج جوانان تبدیل شده است، افزود: مانور تجملاتی که در امر ازدواج در جامعه راه افتاده در هیچ کجای دین اسلام وجود ندارد.

حجت الاسلام حسن‌زاده با اشاره به اینکه عمده موانع ازدواج، موانع فرهنگی است، تصریح کرد: برخی فرهنگ‌های غلط مانند مهریه و جهیزیه آن‌چنانی، چشم و هم چشمی و فخرفروشی‌ها و تجمل‌گرایی هیچ سنخیتی با ازدواج آسان ندارد.

امام‌جمعه میاندوآب با تأکید بر اینکه معیارها در امر ازدواج باید دستورات دین باشد، اظهار کرد: خانواده‌ها نیز باید به این موضوع توجه داشته و ازدواج آسان را عملیاتی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha