سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه شهرستان پلدشت

حوزه/ حجت الاسلام طالبی گفت: تهمت و لجن‌پراکنی در انتخابات ممنوع است و ملت باید به این تبلیغات سوء توجه نکنند، این بداخلاقی‌ها جایگاه کشور را در دنیا کاهش می‌دهد و شایسته برگزیده شدن نیست و باید رفتار نامزدها در قالب یک چارچوب مناسب تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام وحید طالبی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه پلدشت که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های انسان مؤمن، اظهار داشت: توفیق من الله از ویژگی‌های مؤمن است، اگر در کارهایشان توفیق نباشد محقق نمی‌شود، توفیقات غیبی برای انسان‌های مؤمن و باایمان همراه است و داشتن موعظه‌گر داخلی است، داشتن چنین حالتی پندپذیر بودن و تزکیه نفس داشتن است؛ بیداری فطرت نقش عمده‌ای در بیداری انسان‌ها دارد.

امام‌جمعه پلدشت افزود: هرکسی او را به خیر و نیکی موعظه کرد خداوند نیز خواسته‌ها و خواهش‌هایش را قبول می کند و امام جواد (ع) معدن وفا است، امام رئوف در سن هشت‌سالگی به امامت رسیدند و سن کم امام ذره‌ای از وفای به عهد و پیمانش به خداوند و اهل‌بیتش کم نکرد.

حجت الاسلام طالبی با اشاره به روزهای پرکار شورای نگهبان در این ایام، گفت: اکثر کشورها برای اعمال نظارت بر انتخابات مراجع رسیدگی دارند، این امر مختص کشور ما نیست و وظیفه شورای نگهبان رسیدگی به مسائل و تخلفات نامزدها است و حرف‌های آنها فصل خطاب می باشد، اعضای این شورای نگهبان صاحب فتوا، حقوق‌دان و صاحب صلاحیت هستند.

امام‌جمعه پلدشت با اشاره به انتخابات پیش‌رو، افزود: فلسفه انتخابات قوه مجریه پیش‌بردن امورات عادی و روزمره نیست؛ بلکه باید مشکلات کشور را به سمت حل‌شدن پیش ببرد و ملت ایران باید دولتی متناسب با تحولات منطقه و دنیا انتخاب کنند تا بتواند نقش ایران را در این تحولات تثبیت و تقویت کند؛ حضور فعالان در صحنه انتخابات و حضور حداکثری در انتخابات بسیار مهم است و فرد انتخاب شده باید با اکثریت آرا انتخاب شود.

وی ادامه داد: کارنامه نامزدهای داوطلب مشخص است و باید فردی انتخاب شود که هم‌تراز با شهید رئیسی و رجایی باشد.

حجت الاسلام طالبی تصریح کرد: تهمت و لجن‌پراکنی در انتخابات ممنوع است و ملت باید به این تبلیغات سوء توجه نکنند، این بداخلاقی‌ها جایگاه کشور را در دنیا کاهش می‌دهد و شایسته برگزیده شدن نیست و باید رفتار نامزدها در قالب یک چارچوب مناسب تبیین شود، عملکردهای هر نامزد اعم از قوت و ضعف مطرح شود نه زندگی شخصی و فردی و در رقابت بین نامزدها اخلاق‌مداری باید حاکم شود و تهمت و لجن‌پراکنی ممنوع بوده و باید مانع آنها شویم.

وی تصریح کرد: آبروی ملی را در انتخابات باید حفظ کرد، حاکمیت اخلاق در انتخابات بسیار مهم است و نامزدها در تبلیغات عملکردهای خود را مطرح کنند و لجن‌پراکنی و ناامید کردن ملت پرهیز کنند؛ تخریب سایر نامزدها کار افراد ضعیف و ناتوان است.

امام جمعه پلدشت گفت: در انتخابات پیش‌رو باید فردی انتخاب شود که راه و مسیر وعده صادق را در پیش بگیرد، میزان مشارکت مردم در انتخابات بسیار مهم است و امید است مشارکت مردم افزایش یابد.

وی با اشاره به‌روز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، تصریح کرد: عادت‌ها، تجمل‌گرایی، تفاخرها و چشم‌هم‌چشمی مانع از ازدواج جوانان می‌شود، نرخ باروری در سال ۶۷ بالغ بر ۶.۵ درصد است و در سال ۱۴۰۳ زیر یک درصد رسیده است.

امام‌جمعه پلدشت افزود: آمار سن ازدواج در آقایان ۳۹ و در زنان ۲۹ شده است و باید کمک کنیم تا مشکلات جوانان حل شود؛ خداوند در قرآن فرموده است ازدواج روزی را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به آمار سقط‌جنین، اظهار کرد: سقط‌جنین حرام شرعی و گناه است و باید با تمام توان مانع از این امورات شویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha