چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت‌الاسلام شریفی

حوزه/ حجت‌الاسلام شریفی با بیان اینکه ایام انتخابات فصل مسابقه خدمت است، گفت: یکی از ملاک های انتخاب‌های اصلح توجه به اخلاق انتخاباتی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه بندرلنگه امروز در خطبه های نمازجمعه شهرستان، اظهار کرد: هر چه شرع مقدس بر انجام آسان ازدواج تاکید نمونده است ما در مقابل بر سخت کردن آن همت کرده ایم، پایان این رقابت ها چشم و هم چشمی ها کجاست؟ نتیجه سخت گیری های غیرمنطقی این می‌شود که کسی جرأت نکند به ازدواج نزدیک شود و پسرها و دخترها در خانه می‌مانند

وی افزود: موانع ازدواج صرفا اقتصادی و معیشتی نیستند و موانع فرهنگی نیز بخش قابل توجهی از این مسئله را به خود اختصاص داده است، موانع فرهنگی مانند: عادت ها، تفاخرها، تکاثرها، چشم و هم چشمی ها، تجمل طلبی ها؛ باید رسم و عادت ازدواج ساده و سبک و بی پیرایه در جامعه تبلیغ و حاکم باشد.

خطیب جمعه شهرستان لنگه با بیان اینکه ایام انتخابات فصل مسابقه خدمت است، بیان کرد: گفت و شنود و مباحثه نامزدها و طرفداران آنها با یکدیگر است آنچه در این عرصه مهم است رعایت اخلاق انتخاباتی از طرف نامزدها و طرفداران آنهاست در نارضایتی و انتقادات نباید تخریب و اهانت کرد, تخریب فضای انتخابات را خراب می‌کند و سبب نفرت پراکنی می‌شود یکی از ملاک های انتخاب های اصلح توجه به اخلاق انتخاباتی است باید تبیین کرد نه تخریب.

حجت‌الاسلام شریفی ادامه داد: در تبیین، چارچوب و ساختار نظام حفظ می‌شود اما در تخریب چارچوب و قاعده نظام شکسته می‌شود، این غلط است باید همه چیز در چارچوب نظام باشد در تبیین آگاهی ها و قدرت تصمیم گیری مردم تقویت می‌شود اما در تخریب قدرت تفکر و تصمیم گیری از مردم سلب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در تبیین گفتمان فرد نقد می‌شود اما در تخریب خود شخص و عیوب فردی او مورد هجمه قرار می‌گیرد در تبیین انصاف رعایت می‌شود و نقاط قوت و ضعف با هم دیده می‌شود اما در تخریب انصاف رعایت نمی‌شود و فقط به نقاط ضعف تاکید می‌شود.

امام جمعه لنگه ادامه داد: به فرموده رهبر حکیم انقلاب مدظله العالی شرکت در انتخابات مکمل تشییع و تجلیل از شهدای خدمت است، شرکت در انتخابات یک واجب شرعی و ملی و تقویت کننده نظام و انقلاب و ناامید کننده دشمنان و بدخواهان و منافقان است، با شرکت در انتخابات در عمران و آبادی و کسب آبروی بیشتر برای کشور سهیم باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha