پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
امام جمعه رودان

حوزه / حجت الاسلام بارانی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایام انتخابات، فصل مسابقه خدمت، گفت‌گو و تضارب آرای مختلف نامزدها و طرفداران آنها با یکدیگر است، لذا باید در این میدان اخلاق انتخاباتی رعایت گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام بارانی خطیب نماز جمعه شهرستان رودان در اجتماع باشکوه نمازگزاران جمعه در مسجد میرکمال الدین با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: ایام انتخابات، فصل مسابقه خدمت، گفت‌گو و تضارب آرای مختلف نامزدها و طرفداران آنها با یکدیگر است، لذا باید در این میدان اخلاق انتخاباتی رعایت گردد.

وی رییس جمهور شهید را الگوی اخلاق انتخاباتی معرفی و ضمن بیان توصیه‌های رهبری در این رابطه، تصریح کرد: یکی از مهمترین ارکان اخلاق انتخاباتی، رعایت مرز تبیین و تخریب در گفت‌وگوهاست و ضمن بیان نقدها و گفت‌وگوی گرم و صریح باید لجن پراکنی و نفرت پراکنی پرهیز کرد.

حجت الاسلام بارانی، در بیان فرق تبیین و تخریب در انتخابات، اظهار کرد: در تبیین برخلاف تخریب، آگاهی‌ها و قدرت تصمیم‌گیری مردم تقویت می‌شود، لذا نامزدها باید اجازه دهند مردم در یک فضای آرام، با تشخیص، بابصیرت و بدون سراسیمگی تصمیم بگیرند و کاندیدای اصلح را انتخاب کنند، قطعا کسی که بخواهد با بداخلاقی و تخریب به ریاست جمهوری برسد دلسوز کشور و خادم مردم نخواهد بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی رودان، با تبریک سالروز ازدواج امیرالمؤمنین(ع) و صدیقه طاهره(س)، این پیوند آسمانی را موجب نهادینه شدن ازدواج اسان در فرهنگ اسلام ناب محمدی معرفی و تأکید کرد: در شرایطی که مشکلات اقتصادی و فرهنگی موجب تاخیر در ازدواج‌ها شده و قطعا بازگشت به سیره نورانی اهل بیت(ع) راهگشا می‌باشد، لذا مؤمنین باید با پرهیز از تجمل‌گرایی و رفاه زدگی‌های افراطی جامعه اسلامی را از این خطر هولناک نجات بدهد.

امام جمعه رودان، با اشاره به قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آن‌را یکی دیگر از تناقض رفتاری نظام ظالمانه حاکم بین المللی معرفی کرد و گفت: در شرایطی علیه ایران اسلامی که بیشترین همکاری را در نظارت داوطلبانه بر فعالیت‌های هسته‌ای خود داشته، قطعنامه صادر می‌کنند که هشت ماه است دنیا شاهد جنایت و آدم کشی سگ هار آمریکایی‌ها علیه مردم مظلوم است، اما دریغ از یک اظهار تاسف ساده، که این اوج بی‌آبرویی نظام حاکم بر دنیا و نماد افول و زوال تمدن منحط غربی است.

حجت الاسلام بارانی، ضمن قدردانی از دغدغه و پیگیری‌های نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان پیرامون مساله انتقال آب، ابراز کرد: این انتقال آب منطقه رودان و بخش بزرگی از شرق و مرکز استان را با چالش و تنش آبی مواجه خواهد کرد که امیدوارم متولیان امر عاقلانه و مدبرانه پیگیر این مساله باشند.

وی با تأکید بر حل سریع و همراه با حکمت و تدبیر مشکلات آبی مردم جنوب کرمان، اظهار کرد: مردم رودان و جنوب کرمان همواره رابطه صمیمی، برادرانه و قلبی داشته‌اند و ما رنج و مشکل آنها را غصه خود می‌دانیم، اما نباید با بی‌تدبیری و عدم آینده‌نگری مشکل دیگری ایجاد کنیم، لذا در شرایطی که آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های مرکزی کشور منتقل می‌شود انتظار این است که در این مسیر حل مشکل آبی مردم جنوب کرمان نیز دیده بشود و نیازی به تهدید منابع آبی سایر مناطق نباشد.

حجت الاسلام بارانی، اقتصاد رودان را متکی بر کشاورزی و باغداری دانست و خطاب به مسئولان استانی تأکید کرد: باید دقت شود که با سهل انگاری و بی‌تدبیری اقتصاد این منطقه نابود نگردد که البته مسئولان استانی در این زمینه وظایفی دارند که باید به طور جدی آنرا پیگیری و نتیجه را به اطلاع مردم برسانند.

امام جمعه رودان، با اشاره به سفرها و دیدارهای مردمی متعدد در بخش مرکزی، ضمن تشکر از خدمات خوب و مناسب دولت در سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلف در این مناطق و قدردانی از تلاش جهادی مسئولان شهرستان، خاطرنشان کرد: مردم مناطق بین روستاهای باد افشان و سیاه مغان مطالبه به حق احداث راه مناسب روستایی و مخابرات و آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت را دارند که امیدوارم با همت و همدلی متولیان امر این مطالبات در سال جاری محقق گردد و کام مردم این منطقه در ارائه خدمات خوب مسئولان دولت مردمی شیرین‌تر گردد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha