چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه ماکو

حوزه / حجت الاسلام هاشمی گفت: بهترین الگو در اخلاق سیاسی، شهید جمهور است که رهبر معظم انقلاب تصریح کردند که شهید رئیسی «برای سیاستمداران ما، برای رؤسای جمهور آینده‌ی ما، برای کسانیکه در یک بخشی، مورد اعتماد ملّت قرار می‌گیرند، یک سرمشق است».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان ماکو که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: اول ذی حجه مصادف با سالروز ازدواج امیر مؤمنان علی (ع) با حضرت صدیقه طاهره، فاطمه‌ی زهرا (س) است، مهم‌ترین هدف خداوند تبارک و تعالی در تشریع امر ازدواج، رسیدن به آرامش روحی و جسمی زوجین، تکثیر نسل و تربیت فرزندان سالم، با ایمان و با تقوی است، بنابراین مال دنیا و مهریه‌ سنگین نمی‌تواند زوجین را به این هدف والا برساند.

وی ادامه داد: از جمله عواملی که مانع ازدواج آسان می‌شود جهیزیه‌های کمرشکن است، مخصوصا با وضع گرانی امروز تأمین آن بسیار مشکل است، خانواده‌ها نباید در امر تأمین جهیزیه سخت‌گیری کنند بلکه تأمین ضروریات زندگی که بدون آنها زوجین نمی‌توانند در زیر یک سقف زندگی کنند، کافی است و بقیه را در آینده خودشان کار می‌کنند و تأمین می‌نمایند.

امام جمعه ماکو گفت: از جمله‌ عواملی که به عنوان مانع در مقابل ازدواج آسان قرار گرفته، گرفتن جشن‌های مفصل است، روز به روز هم سنت‌های غلط جامعه آن را مشکل‌تر می‌کند، در حالی که انسان زندگی را به هر اندازه آسان بگیرد، به همان اندازه آرامشی در زندگیش موج خواهد زد.

وی اضافه کرد: سعی کنیم در دنیا انسان قانع باشیم، در این صورت است که به آرامش در زندگی خواهیم رسید.

وی ابراز کرد: نبی مکرم اسلام می‌فرماید: «بی‌تردید مال اندکی که نیاز انسان را برآورد، بهتر از مال زیادی است که انسان را از یاد خدا باز دارد.»، سعی کنیم همیشه پائین‌تر از خود را ببینیم، در آن صورت همیشه شکرگزار خواهیم بود و توقعات بیش از حد به مانند داشتن کار با درآمد زیاد، خانه‌ آن چنانی و ماشین انسان را حریص خواهد کرد، هیچ وقت نخواهد توانست به موقع ازدواج نماید.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: از منظر مقام‌معظم رهبری، انتخابات، میدان تبیین است، نه عرصه تخریب چون در تبیین، چارچوب و ساختار نظام حفظ می‌شود، اما در تخریب، چارچوب و قاعده نظام شکسته می‌شود و در تبیین، آگاهی و قدرت تصمیم‌گیری مردم تقویت می‌شود اما در تخریب، قدرت تفکر و تصمیم‌گیری، از مردم سلب می‌شود.

وی ادامه داد: در بیانات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) در خصوص انتخابات، واژه «آبروی ملی»، تبیین ماهیت حقیقی رقابت‌های انتخاباتی در جمهوری اسلامی و حاکمیت اخلاق در رقابت‌ها کلید واژه بود و نامزدهای انتخاباتی باید این را بدانند که در یک موقعیت خطرناک و حساسِ آبروی ملی، وارد صحنه‌ انتخابات شده‌اند، لذا نباید این نکته را از یاد برند که حفظِ عزّت و آبروی ملی، در گرو یک انتخابات اخلاق‌محور است.

امام جمعه ماکو اضافه کرد: به نظر می‌رسد بهترین الگو در اخلاق سیاسی، شهید جمهور است که رهبر معظم انقلاب تصریح کردند که شهید رئیسی «برای سیاستمداران ما، برای رؤسای جمهور آینده‌ی ما، برای کسانیکه در یک بخشی، مورد اعتماد ملّت قرار می‌گیرند، یک سرمشق است.»

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha