دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
پیش نشست نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت در حرم رضوی برگزار شد

حوزه/ پیش نشست نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت با شرکت علما، رهبران و فعالان میدانی جبهه مقاومت در حرم مطهر رضوی برگزار گردید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، علما، رهبران و فعالان میدانی جبهه مقاومت از کشورهای فلسطین و لبنان پس از شرکت در مراسم ارتحال امام خمینی (رحمه الله) به زیارت امام رضا (علیه السلام) مشرف و پس از زیارت به مقام رئیس جمهور حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ادای احترام نمودند.

در آستانه افتتاحیه نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت، نخستین پیش نشست این اجلاسیه با حضور برخی از رهبران مقاومت از لبنان و گروه‌های مقاومت از فلسطین در حرم مطهر رضوی برگزار گردید.

شیخ حسین قاسم عضو مجمع علمای مقاومت از لبنان با تمسک به آیاتی از سوره مبارکه یوسف (علیه السلام) ابراز داشت: برادری و اخوت شعار امت اسلامی است، اما امروز در اثر سرسپردگی و خودباختگی برخی سران کشورهای اسلامی شاهد آن هستیم که آنها در مقابل درد، رنج و مصیبت‌های غیر قابل توصیف فرزندان امت در غزه نه تنها نقش برادری را ایفا نمی‌کنند، بلکه با رفتاری همچون برادران یوسف در آشکارا به دروغ چیزی می‌گویند و در پنهان با دشمن به نوعی دیگر رفتار می‌کنند. این رفتار خائنانه در منظر تاریخ باقی خواهد ماند و فراموش نخواهد شد.

وی افزود: در مقابل، عملکرد جبهه مقاومت و شجاعت رهبری غیور آن در دفاع از آرمان قدس شریف امری غیر قابل انکار است. شهادت رهبران و فرماندهان این جبهه خود گواه عملکرد آن است.

نماینده گروه‌های مقاومت فلسطینی با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (رحمة الله علیه) یادآور گردید که ما قدردان تلاش‌های امام خمینی هستیم؛ چرا که ایشان یکی از مهمترین اهدافشان را در انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، تلاش عملی و حمایت از آزاد سازی قدس شریف اعلام نمودند. در زمانی که همگان مسئله اشغال قدس را امری عادی قلمداد می‌کردند ایشان با انقلاب اسلامی، روح جدیدی به کالبد فلسطین دمیدند. ایشان مسئله قدس را زنده نمودند.

نماینده گروه‌های مقاومت فلسطینی همچنین یاد سردار رشید انقلاب، شهید حاج قاسم سلیمانی در تلاش‌های بی وقفه در نابود ساختن اسرائیل را گرامی داشت و به روح رئیس جمهور شهید حجت الاسلام و المسلمین رئیسی و شهید امیرعبداللهیان که او را وزیر خارجه حقیقی محور مقاومت و مردم مظلوم فلسطین خواند ادای احترام نمود.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالفقاری مدیر زائران غیر ایرانی حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) ضمن خوش آمدگویی به میهمانان در حرم مطهر رضوی ابراز داشت: گرچه برخی کشورها روند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را پیگیری می‌کردند و گمان می‌نمودند پیشرفت‌هایی حاصل شده است؛ اما حرکت جهادی طوفان الاقصی ضمن بر هم زدن معادلات باطل آنها، و نشان دادن استقلال گروه‌های مقاومت در تصمیم گیری، تمام نقشه‌های آنها را نقش بر آب کرد. پیامدهای پس از طوفان الاقصی به روشنی نشان داد که قلوب ملت‌ها و مردم آزاده سراسر دنیا با مردم مظلوم غزه است.

افتتاحیه نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت، ١٨ خرداد در دمشق با حضور چهره‌های برجسته محور مقاومت برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha