یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر نوائی

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان، در تحلیل نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به دانشجویان آمریکایی که در دفاع از مردم مظلوم فلسطین قیام کردند، گفت: نامه ایشان، مبین اوج مظالم و جنایات صهیونیست‌ها در عالم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر نوایی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، به تبیین مفاهیم بلند و پیام‌های نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان آمریکایی پرداخت و گفت: اخیرا رهبر معظم انقلاب نامه‌ای همدلانه و آگاهانه، هوشیارانه، روشن‌گرانه، حکیمانه و با شناخت عمیق از لایه‌های حرکتی پنهان که در دنیای معاصر وجود دارد و در حال ظهور و بروز می‌باشد، به دانشجویان آمریکایی که در دفاع از مردم مظلوم فلسطین قیام کردند و با دولت مستکبر آمریکا در حال مبارزه هستند صادر کردند که حاوی پیام‌ها و مضامین مهم و ارزشمندی می‌باشد.
وی با بیان اینکه این نامه پیامی راهگشا بوده که آینده حرکت و گسترش جبهه مقاومت را در دنیای غرب نشان می‌دهد، تصریح کرد: این سوال مطرح می‌شود که چرا در این شرایط، مقام معظم رهبری این نامه را به دانشجویان آمریکایی نوشتند؟ پاسخ آن است که شرایط کنونی جهان شرایط گذار است، یعنی تاریخ ورق می‌خورد و چهره خودش را عوض می‌کند و حق طلبان تاریخ به عرصه جدیدی وارد می‌شوند و نظام‌های استکباری به تدریج در معرض فروپاشی قرار می‌گیرند.

نامه رهبر انقلاب، مبین اوج مظالم و جنایات صهیونیست‌ها در عالم است.
استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان در تحلیل علت‌های نگارش این نامه توسط رهبر معظم انقلاب، خاطر نشان کرد: مسئله اول اوج مظالم و جنایات صهیونیست‌ها و اربابان آنها است؛ در غزه مظلوم که نزدیک ۸ ماه از جنگ می‌گذرد، این جنگ تاکنون ۳۶۰۰۰ شهید را از ملت مظلوم فلسطین و غزه گرفته است؛ این نامه در شرایطی نگاشته می‌شود که در مرحله جدید حمله اسرائیل ددمنش و غاصب به رفح که نماد مظلومیت است انجام شده است. بنابراین مظالم صهیونیست‌ها به اوج خود رسیده و مقام معظم رهبری نوشتن این نامه را در چنین شرایط حساسی لازم می‌دانستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی انگیزه دوم را مبتنی بر آن دانست که باید دروغ‌های سازمان یافته مستکبرین در دفاع از حقوق بشر برملا شود و اظهار داشت: امروز غرب به دروغ متوسل می‌شوند و حمایت از حقوق بشر را مطرح می‌کنند؛ مگر غزه مظلوم و فلسطین مظلوم که هر روز روزی هزاران نفر به شهادت می‌رسند بشر نیستند؟ و بنابراین دروغ حمایت از بشر باید برملا شود.
استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان، سومین انگیزه از نوشتن این نامه را رشد آگاهی در مناطق غربی جهان و آمریکا دانست و ابراز کرد: امروز در مناطق غربی جهان آگاهی‌ها در حال رشد و پیدایش است و دارد اوج پیدا می‌کند.

دانشجویان بیدار آمریکایی، از مظالم و جنایات آگاهند
وی ادامه داد: انگیزه چهارم آن است که امروزه مظالم و جنایات بی رحمانه‌ای در آمریکا علیه انسان‌ها صورت می‌گیرد؛ آمریکا از اولی که به وجود آمد با کشتار دسته جمعی سیاهان و سیاه پوستان و پس از آن نیز با دروغ بر جامعه آمریکا حکومت نموده و می‌کنند. اما این را بدانند که امروز جوانان آگاه و بیدار آمریکا و دانشجویان بیدار این کشور، از این مظالم و جنایات مطلع هستند. و به دروغ‌های سردمداران استکبار پی می‌برند، لذا نوشتن این نامه در این شرایط یک ضرورت راهبردی و تاریخی است.

خطاب نامه رهبر انقلاب به جوانان تشنه و معناخواه آگاه آمریکائی است
حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی انگیزه پنجم از نوشتن این نامه از سوی مقام معظم رهبری را در حقیقت، رسالت ابلاغ دعوت اسلام دانست؛ و خاطر نشان کرد: جهان معاصر امروز جهان پر از ظلم و ستم است و ایدئولوژی لیبرالیسم و دموکراسی لیبرال به شکست منجر شده است؛ بشر امروز تشنه است و جوانان معنا می‌طلبند اما این معنا در غرب و لیبرالیسم وجود ندارد.
استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: معنا خواهی امروز جوانان آمریکایی سبب شده است تا رهبر گرانقدر و حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی این نامه را بنویسند و جوانان آمریکایی را در این آشوب به مطالعه دین و قرآن دعوت کنند.

گسترش و توسعه جبهه مقاومت به درون کشورهای غربی و آمریکایی
وی انگیزه ششم از نوشتن این نامه از سوی رهبر معظم انقلاب را، گسترش جبهه مقاومت دانست و افزود: با اشارات و خطی که امام خمینی(ره) گشودند و با پیگیری که مقام معظم رهبری داشتند امروز جبهه مقاومت در حال گسترش بوده و از منطقه غرب آسیا به درون کشورهای غربی و به درون آمریکا سرایت کرده است.

ندای گسترش جبهه مقاومت در عالم طنین انداز شده است
حجت الاسلام والمسلمین نوایی با بیان اینکه مقام عظمای ولایت نیز در این نامه این حقیقت را مطرح کردند که شما اکنون بخشی از جبهه مقاومت را تشکیل داده‌اید و در زیر فشار بی‌رحمانه دولت خود، که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع می‌کند مبارزه شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید، گفت: رهبر معظم انقلاب گسترش جبهه مقاومت را مد نظر دارند.
نامه رهبر معظم انقلاب ثمره جرات، شهامت، بیداری و هوشیاری ایشان نسبت به شرایط روز جهان است
استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان، انگیزه هفتم از این نامه را تقابل با نظام دموکراسی لیبرال به عنوان عمده ترین مزاحم در سر راه بشریت و در سر راه جوانان دانست و عنوان کرد: اینها مسائلی است که زمینه دعوت و نوشتن نامه همدلانه و روشنگرانه را از ناحیه تنها شخصیت میدان مبارزه با تفکر الحادی غرب در جهان معاصر آماده نموده است.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در جهان معاصر این اقدام را کرده و این جرأت، شهامت، بیداری و هوشیاری را دارد تا این مسئله را همدلانه با جوانان و دانشجویان آمریکایی در میان بگذارند و با آنان سخن بگویند.

سانسور دولت‌های غربی در جلوگیری از انتشار نامه رهبر انقلاب کارآمد نیست
حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی، با اشاره به نتایج صدور این نامه در سطح ملی و بین‌الملل و در میان کشورهای مختلف جهان، ابراز کرد: نتیجه این نامه آن است که در کمتر از چند روز، این نامه در کشورهای مختلف و در همه شبکه‌های دنیا، از جمله کشورهای غربی و شرقی و دیگر کشورها بازتاب داده می شود و آنها نتوانستند جلوی گسترش نامه را بگیرند.
استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰ میلیون نفر نامه را مشاهده نموده‌اند و نامه اثر خود را گذاشته و سانسور دولت‌های غربی در این زمینه کارآمد نیست و نمی‌توانند در مقابل نامه بایستند، تصریح کرد: بدون تردید فیلتر کردن نامه اثری نخواهد داشت چراکه این نامه امروز به دست همه جوانان آمریکایی و اروپایی رسیده است.

تاریخ در حال ورق خوردن است/ پیام رهبر معظم انقلاب به گوش ملت‌های جهان رسیده است
وی اضافه کرد: امروز صفحه تاریخ در حال ورق خوردن است و این است که ایشان در نامه خود خطاب به جوانان مرقوم می فرمایند که شما در طرف درست تاریخ ایستاده اید و این رسالت آسمانی به گوش ملت های جهان خواهد رسید.

تفکر مقاومت آینده جهان را دربر می‌گیرد
حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی، با بیان این که در حقیقت مقام معظم رهبری در عصر فراموشی اندیشه‌ها و ارزش‌های معنوی و ارزش‌های والای الهی به این نکته توجه می‌دهند که نه ظلم کنید و نه زیر بار ظلم بروید(لا تَظلِمونَ وَلا تُظلَمونَ )، عنوان کرد: بنابراین، این حرکت، حرکت مهمی است؛ توجه و تذکرهای قرآنی و بیداری در مقیاس جهانی در حال تحقق است و در آینده نه چندان دور خواهیم دید که تفکر الهی و تفکر مقاومت در کشورهای غربی اثر خود را گذاشته و و صهیونیزم و دموکراسی لیبرال برچیده خواهد شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha