دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
کد خبر: 1162607
۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
نماز

حوزه/ امام جمعه کوهدشت گفت: انتخابات باید میدان تبیین مسائل باشد و خدای نخواسته عرصه و میدان تهمت و تخریب نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان کوهدشت، اظهار داشت: مال و ثروت اگر موجب غفلت شود و فرد را از کمالات انسانی دور سازد، بسیار خطرناک است، یکی از ویژگی‌های افرادی که محبت افراطی به مال دنیا دارند، این است که توجهی به حلال و حرام ندارند و فقط می‌خواهند مال خود را جمع کنند اما باید بدانند مال دنیا ارزشی ندارد.

وی افزود: بخل شدید، آرزوهای طولانی، حرص عجیب مال و ترجیح دادن دنیا بر آخرت از جمله مواردی است که انسان را به نابودی می‌رساند، ولی اگر ثروت دنیوی، برای راه خدا باشد، انسان را در آخرت به مقام والایی می‌رساند.

امام جمعه کوهدشت عنوان کرد: مال و فرزندان تماماً برای آزمایش الهی است، ما نباید با ثروت موجب فخر فروشی شویم و در برخورد با دیگران با نگاه تحقیرآمیز رفتار کنیم، ثروتی که انسان را از خداوند متعال دور کند، همه آن آتش دوزخ را در پی دارد.

حجت الاسلام طهماسبی تصریح کرد: امام راحل (ره) فرمودند، اگر انحرافی در فرهنگ یک کشور ایجاد شود آن کشور نابود می‌شود، بنابراین فرهنگ بسیار مهم است و رسومات و فرهنگ بایستی دینی باشد.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: انتخاباتی که پیش‌رو داریم، به دو نحو برگزار خواهد شد، انتخابات میدان تبیین مسائل باشد و خدای نخواسته نباید عرصه و میدان تهمت و تخریب شود بلکه انتخابات بایستی میدانی برای بیان خدمات و برنامه‌ها باشد.

امام جمعه کوهدشت ابراز کرد: ملت زمینه را برای مشارکت پرشور در انتخابات را فراهم نموده است، شورای نگهبان افرادی که صلاحیت را دارد تایید کند، این یک امانت الهی است، مردم انتظار دارند شخصیتی انقلابی، پرتلاش و دلسوز مردم، کلید اجرایی کشور در دستانش قرار گیرد.

حجت الاسلام طهماسبی ضمن گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه(س)، بیان کرد: بایستی ازدواج آسان در جامعه انجام شود، قانون حمایت از جوانی جمعیت تصویب شده و نظام در تلاش است که زمینه ازدواج آسان را فراهم کنند.

وی در پایان از خانواده‌ها خواست در حمایت از ازدواج جوانان کوشا باشند و در زمینه برگزاری آن سخت گیری نکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha