یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
3.jpg

حوزه/ معاون آموزش مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) اردبیل از برگزاری نشست مسئولان این واحد حوزوی با مشاوران مدارس دخترانه اردبیل به‌منظور تبیین فرآیند پذیرش حوزه علمیه خواهران خبر داد.

لیلا دولت‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل اظهار داشت: با توجه به آغاز پذیرش مدرسه علمیه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اردبیل در تمامی مقاطع تحصیلی به ویژه پذیرش اولین دوره مقطع سیکل و نقش‌ محوری مشاوران مدارس دخترانه در راهبری تحصیلی دانش‌آموزان، نشست مسؤولان حوزه علمیه خواهران اردبیل با مشاوران مدارس دخترانه دوره اول متوسطه به‌منظور آشنایی با روند پذیرش و نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران و دریافت اطلاعات کافی در این زمینه برای انتقال به دانش‌آموزان تشکیل یافت.

وی افزود: حوزه برای رشد کیفی جذب طلبه به همکاری مشاوران نیاز دارد تا دانش‌آموزان مستعد در این زمینه را شناسایی و هدایت و راهبری کنند.

معاون آموزش مدرسه علمیه الزهرا(س) اردبیل با اشاره به جایگاه ویژه مشاوران، گفت: در شرایط فعلی جامعه و تنوع رشته‌های تحصیلی، مشاوران باید با دلسوزی به دغدغه‌مندی دانش‌آموزان توجه کنند و در مسیر تقویت مهارت‌های تحصیلی و انتخاب رشته مناسب آنها را راهنمایی کنند و برای شکوفایی استعداد و علاقه دانش‌آموزان در رشته‌های تحصیلی مختلف، بستر مناسب را فراهم سازند.

دولت‌زاده تصریح کرد: حوزه‌های علمیه به عنوان غنی‌ترین و با سابقه‌ترین دانشگاه سرزمین‌های اسلامی در صدد تربیت بانوان طلبه عالم، مومن، متعهد، بصیر، انقلابی، وظیفه‌شناس در ایفای وظیفه مادری، همسری و پاسداری از تحکیم و تعالی خانواده و در مرحله بعد تربیت بانوان متخصص و کارآمد در راستای تحقق رسالت و ماموریت‌های حوزه‌های علمیه در عرصه‌های تبلیغ معارف ناب اسلام در ساحت‌های مختلف، تعلیم و تربیت در جوامع علمی - فرهنگی، تحقیق، نظریه‌پردازی، اجتهاد در علوم اسلامی - انسانی، مشاوره در عرصه‌های خانوادگی و اجتماعی، مدیریت مراکز علمی، فرهنگی، تبلیغی و آموزشی است.

مدرس حوزه علمیه خواهران بیان داشت: خواهران علاقمند به فراگیری علوم دینی می‌توانند با آشنایی با مزایای تحصیل در حوزه و بهره‌مندی از استادان متخصص، برای آینده خود تصمیم‌گیری کنند و با تحصیل در حوزه علمیه از محیط معنوی و جو صمیمی آن بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: نشست مسئولان حوزه با مشاوران مدارس دخترانه اردبیل فرصتی مغتنم برای برقراری ارتباط دوسویه و بدون واسطه و مستمر حوزه با مشاوران مدارس دخترانه خواهد بود.

نشست مسئولان حوزه علمیه خواهران و مشاوران مدارس دخترانه اردبیل برگزار شد

نشست مسئولان حوزه علمیه خواهران و مشاوران مدارس دخترانه اردبیل برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha