یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
ادیانی

حوزه/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور گفت: با وجود همه پیشرفت‌ها و علم و دانش بشری، آنچه برای انسان‌ها نجات بخش است کلام خداست و ظلمات وتاریکی‌ها جز در پرتو نور قرآن برطرف نمی‌شود، قرآن نوری است که انسان را از تاریکی و جهالت درون خویش رهانیده و به نور خداوندی متصل می‌نماید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی، در جلسه اجرای طرح جهادی تبلیغ ویژه نشست صمیمی روحانیون با کارکنان فرماندهی انتظامی استان اردبیل با شکرگزاری نعمات الهی و تبریک ایام پر فضیلت دهه اول ماه ذی الحجه گفت: با توجه به آیه ۲۸ سوره مبارکه حج که خداوند متعال می فرماید "لِیَشْهَدُوا مَنَافِعَ لَهُمْ وَیَذْکُرُوا اسْمَ اللَّهِ فِی أَیَّامٍ مَعْلُومَاتٍ عَلَی مَا رَزَقَهُمْ مِنْ بَهِیمَهِ الْأَنْعَامِ فَکُلُوا مِنْهَا وَأَطْعِمُوا الْبَائِسَ الْفَقِیر"طبق تفاسیر بزرگان و عالمان دینی، منظور از ایام معلومات در این آیه، دهه اول ماه ذی الحجه می باشد که خداوند امر کرده تا او را بسیار یاد کنند؛ علاوه بر این، در روایتی پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله فرموده که اعمال نیک و عبادت خداوند در هیچ یک از ایام بقدر دهه اول این ماه فضیلت ندارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا، افزود: وقتی خداوند متعال به ابراهیم (علیه السّلام) وحی فرمود که مردم را دعوت کن، رفت روی کوه ابوقُبیس و گفت «اَیُّهَا النّاس»؛ همه‌ی بشریّت را دعوت کرد به حج. در طول تاریخ، در طول زمان، تا وقتی دنیا دنیا است، این دعوت ابراهیم وجود دارد. خب، در یک ایّام مشخّص، در یک محدوده‌ی معیّنی از زمان، که در سوره‌ی بقره «اَیّامٍ مَعدودات»و در سوره‌ی حج «اَیّامٍ مَعلومات» ذکر شده است و این نشان از اهمیت و فضیلت این روزها دارد که ان شاء الله بتوانیم از این روزهای پرخیر و برکت نهایت بهره را ببریم.

وی در ادامه با سفارش به خواندن نماز واعدنا، گفت: این نماز که به نماز دهه اول ذی الحجه معروف است بنابر احادیث و روایات صحیح و معتبر، دارای ثواب بسیار زیادی بوده و کسی که آن را به جای آورد در ثواب همه‌ی حاجیان شریک می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی تصریح کرد همان گونه که اللِّسَانُ جِرْمُهُ صَغِیرٌ وَ جُرْمُهُ کَبِیرٌ بیان شده است بعضی اعمال نیز همانند همین نماز دهه اول ذی الحجه با اینکه عمل قلیلی است اما ثواب بسیار زیادی دارد که ان شاءالله همه کارکنان مجموعه عظیم انتظامی کشور در این روزهای خاص به خواندن آن اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا در ادامه با ادای احترام به شهدای خدمت به ویژه رئیس جمهور شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، گفت: حضور میلیونی مردم در مراسم وداع با این شهید سعید مصداق بارز " عاش سعیدا و مات سعیدا" بود با سعادت زندگی کرد و با سعادت از دنیا رفت، زندگی و مرگی سعیدانه داشت، هم زندگی و هم شهادت ایشان مایه بالندگی جامعه و سرعت شتابان به حرکت انقلاب و قدرت به اسلام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناجات‌ های خواجه عبدالله انصاری گفت: کسی ممکن است علامه بشود علم فراوان داشته باشد، او داناست؛ البته در جامعه ما محترم است؛ اما دارا نیست، دارا کسی است که آن علم او را کاملاً حفظ بکند، حرف خواجه عبدالله انصاری در مناجات هایش این است که دانا در عالم فراوان است، چه در حوزه چه در دانشگاه! یک وقت می ‌بینید که عصبانی می ‌شود و خلاف می ‌کند؛ بیراهه می ‌رود؛ این دانا هست ولی دارا نیست، او در مناجات ناله می‌ زند می‌ گوید: خدایا مرا دارای علم بکن نه دانا!

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا تصریح کرد: انسان با مجهز شدن به دو بال دانایی و دارایی می تواند عنصری مفید گردد همانند شهید جمهور، شهید رئیسی که امام و مقتدای ما در وصف ایشان فرمودند" ما یکی از بهترین عناصرمان در زیر این آسمان را از دست دادیم".

وی به روحانیون جدیدالورود که عازم ماموریت به استان اردبیل بودند توصیه و سفارش کرد: کارکنان انتظامی و همه مردم باید در شما دانایی و دارایی را ببینند نه بشنوند! باید در رفتار و اعمال شما صداقت و عدالت و ویژگی های ممتاز رفتاری را ببینند و با برخورد صمیمانه شما را به معنای واقعی کلمه لقب "برادر" را به شما دهند.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی به روحانیون تاکید کرد: هرگز به دنبال اقتدار به معنای قدرت نباشید و فقط اقتدار معنوی را دنبال کنید زیرا ما به میزان معنویتمان اثرگذار هستیم و اقتدار داریم و کلاممان قدرت نفوذ خواهد داشت، این اقتدار معنوی است که کارکنان را در برابر شما خاضع می کند، ما به میزان اختیاراتمان قدرت داریم اما نفوذ نداریم، نفوذ ما در انسان ها ارتباط مستقیم با معنویتمان دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با سفارش به داشتن مطالعه روزانه، گفت: مقام معظم رهبری با آن همه مشغله هایی که دارند مطالعه را رها نکرده اند و همواره دیگران را به مطالعه کتاب های مفید دعوت می کنند و بنده هم به همه شما توصیه اکید می کنم حتماً کتب تقریظی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که بیش از ۶۰ کتاب ارزشمند است را بخوانید و همچنین مجموعه کتب شهید مطهری و کتب آیت الله مصباح را حتماً مطالعه نمایید.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی با اشاره به انتخابات ۸ تیرماه، تاکید کرد: فرصت مغتنمی تا انتخابات پیش رو داریم که باید از لحظه لحظه آن نهایت استفاده را کنیم و همگان را به مشارکت در این انتخابات بسیار مهم ترغیب کنیم، بدون شک ملت بصیر ایران اسلامی با حضور باشکوه خود پای صندوق های رأی، حماسه عظیم بدرقه شهدای خدمت را بار دیگر تکرار خواهند کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در خاتمه ضمن قدردانی از فرمانده انتظامی استان اردبیل، این استان را استانی با مردمان متدین و ولایت مدار توصیف کرد و به روحانیون عازم به استان اردبیل، توصیه کرد: با صمیمیت و برادری ارتباط خوبی با کارکنان انتظامی برقرار کنید و با دانایی و دارایی خود، گره های فکری که مشاهده می کنید در تمامی حوزه ها باز نمایید، روحیه و انگیزه و امید را به کارکنان انتقال دهند و سعی کنید آستانه تحمل کارکنان را ارتقاء بخشید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha