چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
1

مدیر مؤسسه حکمت و تمدن از اجرای رویداد استعدادیابی قرآنی، فرهنگی، هنری، سینمایی، رسانه ای و صنایع دستی موج هنر ناب انقلاب با عنوان "مهنا" و ثبت نام ۵ هزار نوجوان قمی در این رویداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمد جواد متولی پیش از ظهر امروز طی سخنانی در نشست خبری اولین رویداد استعدادیابی بچه های مسجد ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم ابراز داشت:رویداد استعدادیابی قرآنی، فرهنگی، هنری، سینمایی، رسانه ای و صنایع دستی موج هنر ناب انقلاب (مهنا) به مجری گری موسسه حکمت و تمدن و همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم، انجمن ها، مراکز و موسسات فرهنگی وهنری و حمایت قرارگاه شهید آوینی و به خصوص پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار می گردد.

وی همچنین با اشاره به این که این طرح بر حول محور کشف و معرفی استعدادهای مختلف در حوزه های جدید است، افزود: برای این کشف و معرفی، نیازمند تعریف فرآیند و پروسه ای بودیم که ابتدا دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم در سامانه موسسه حکمت و تمدن ثبت نام کرده و سپس در آزمون اولیه شرکت کنند که بیشتر ناظر به اطلاعات عمومی در رشته های مورد اشاره است.

متولی یادآور شد: افراد بعد از کسب نمره قبولی به مصاحبه تخصصی دعوت می شوند که هر رشته زیر شاخه های خود را دارد، به عنوان مثال در بخش فرهنگی که شامل قصه و رمان، شعر و غیره است.
متولی همچنین افزود: شرکت در دوره آموزشی رشته پذیرفته شده با ۴۰ ساعت آموزشی و ۳۰ ساعت برنامه های جنبی مانند بازدید از حرفه ها و مشاغل، اردو، استخر، سینما و... همراه است تا بچه ها از نزدیک به شکل عملیاتی با این رشته ها آشنا شوند. در کنار این ها برنامه های اردویی و تفریحی نیز لحاظ شده است

وی با بیان اینکه نوجوانان بازه‌ی سنی ۱۱ تا ۱۹ ساله در این رویداد شرکت می کنند، اظهار داشت: رسالت این طرح کشف استعداد و در ادامه ارتقای سطح توانمندی آنان و معرفی به نهادهایی است که بتوانند از این ظرفیت در سطح استان به خوبی استفاده نمایند. مجری این برنامه موسسه حکمت و تمدن است که با مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار می شود،

امیرعلی عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این نشست با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد با مجموعه های ارشاد از هم گسیختگی ندارند، گفت: کودکان و نوجوانان ما هر کدام در یک یا چند رشته و بخش دارای استعداد و توانمندی هستند و مهم این است که ما بتوانیم این استعدادها را به درستی کشف و در مسیر صحیح خود هدایت کنیم.

وی افزود: در گام نخست حدود ۵ هزار نفر از نوجوانان در این رویداد شرکت کرده اند و در فرآیند استعدادیابی، توانمندی های آنها مشخص شده و برایشان کلاس آموزشی گذاشته می شود تا استعدادها شکوفا شده و در نهایت توان و ظرفیت آن ها مورد بهره برداری قرار گیرد.

گفتنی است این طرح با هدف کشف و معرفی استعداد های جدید در سطح استان تقویت استعدادها و آموزش های کاربردی جهت بهره گیری از ایشان در کلاس های کانون و... در آینده نزدیک به عنوان مربی و بهبود کیفیت آثار فرهنگی، هنری، سینمایی و رسانه ای نوجوانان در ۶ رشته قرآنی، فرهنگی، هنری، سینمایی، رسانه ای و صنایع دستی برگزار می شود. ۳۱ فروردین ماه آغازفرایند طرح بوده و ۲۰ شهریور اتمام فرآیند می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha