پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
.

حوزه/ حجت‌الاسلام نور پور گفت:شهید رئیسی سطح توقع و انتظارات از رئیس‌جمهورها را بالا برد بعد از این، هرکس در این کشور رئیس‌جمهور شود، مردم انتظار دارند باید مثل شهید رئیسی عمل کند و سبک مدیریتی او را دنبال کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از البرز، حجت‌الاسلام نور پور امام جمعه کمالشهر، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) با ذکر روایتی از آن امام همام به تشریح برخی از فضایل ایشان پرداخت.

وی در خطبه دوم در مورد انتخابات پیشرو اظهار داشت: شهادت رئیس‌جمهور، مصیبتی بسیار سنگین و تلخ بود، چرا که شهید رئیسی مرد کار و عمل و مرد اخلاص بود و برای خدمت شب و روز نمی‌شناخت و خود را وقف مردم و نظام اسلامی کرده بود.

وی یادآور شد: شهید رئیسی سطح توقع و انتظارات از رئیس‌جمهورها را بالا برد، بعد از این هرکس در این کشور رئیس‌جمهور شود مردم انتظار دارند مثل شهید رئیسی عمل کند و سبک مدیریتی او را دنبال کند.

امام جمعه کمالشهر، ابراز کرد: ما در آینده نزدیک انتخابات بسیار مهم ریاست‌جمهوری را داریم که به مدد الهی باشکوه و باعظمت برگزار گردد و یک رئیس‌جمهور شایسته برای ملت تعیین گردد.

وی متذکر شد: درباره ملاک‌هایی که در انتخاب رئیس‌جمهور مدنظر قرار خواهیم داد، همان فرمایش مقام معظم رهبری کافی است که فرمودند: "مردم عزیز برای اینکه بتواند حفره‌ها و رخنه‌های اقتصادی و فرهنگی را پر کند به رئیس‌جمهوری فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب احتیاج دارد".

حجت‌الاسلام نور پور به‌ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی اشاره کرد و گفت: نامزدها باید اخلاق، انصاف و مصالح کشور را در تبلیغات مدنظر قرار دهند و از هرگونه سیاه‌نمایی، توهین، افترا و دادن وعده‌های غیرقابل‌تحقق اجتناب کنند که این مطالبه جدی مقام معظم رهبری است که معظم له در جمع زائران مرقد نورانی امام راحل فرمودند: "باید در رقابت‌های نامزدها اخلاق حاکم باشد، بدگویی‌کردن، تهمت‌زدن، لجن‌پراکنی کردن، کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کند و به آبروی ملی هم لطمه می‌زند".

امام‌جمعه کمالشهر در ادامه ضمن تسلیت سالروز شهادت زائران بیت‌الله الحرام به دست آل سعود در جمعه خونین سال ۶۶، ابراز کرد: خطر وهابیت آل سعود به اسلام و مسلمین بر هیچ‌کس پوشیده نیست، حکومتی که عنوان خادم‌الحرمین را با خود یدک می‌کشد.

وی خاطرنشان کرد: حکومتی که هر ساله برای فریب مسلمانان میلیون‌ها جلد قرآن چاپ کرده و بین حجاج توزیع می‌کند، ولی به قرآن و اسلام ناب محمدی هیچ اعتقادی ندارد و همان قرآن‌ها را در بحرین آتش زد، این حکومت مستبد کاملاً دربست در خدمت دشمنان اسلام و کفار حربی است و با آنها رقص شمشیر رفته و شمشیر جور ظلم به روی مظلومان و آزادی‌خواهان می‌کشد.

خطیب نمازجمعه کمالشهر، ضمن تبریک حلول ماه ذی‌الحجه، گفت: ذی‌الحجه ماه ولایت و امامت و ماه امیرمؤمنان علی(ع) و اهل‌بیت(ع) و ماه غدیر خم و مباهله است که باید از فرصت این ماه در تبیین اهمیت و برکات ولایت به‌خوبی استفاده کرد.

حجت‌الاسلام نور پور به سالروز ازدواج امیرمؤمنان علی (ع) و صدیقه طاهره (س) اشاره کرد و گفت: ازدواج و تشکیل خانواده در اسلام امری مقدس است آن هم ازدواج آسان، ساده و به‌موقع.

وی تأکید کرد: با ازدواج نصف ایمان شخص تأمین گشته و شخص به آرامش و سکینه دست پیدا می‌کند، ازدواج و تشکیل خانواده مهم‌ترین سازمان و بنا در اسلام است.

وی تصریح کرد: متأسفانه امروز تکاثر، تفاخر، تجملات و چشم‌هم‌چشمی‌ها مانع ازدواج آسان و به‌موقع گشته و سن ازدواج‌ها را بالا برده، ازاین‌رو همه باید در امر نهادینه‌کردن ازدواج به‌موقع و آسان به مسئولیت خویش عمل کنیم، خانواده‌ها، مسئولان، بانک‌ها و رسانه‌ها با ازدواج به‌موقع می‌توان به جوانی جمعیت کمک کرد که از نیازها و ضروریات امروز جامعه ما است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha