پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
شیخ جواد الخالصی - تجمع علما

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شیخ جواد الخالصی از علمای عراق، از «تجمع علمای مسلمان لبنان» بازدید کرد و مورد استقبال اعضای تجمع علمای مسلمان قرار گرفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ جواد الخالصی از علمای عراق، از «تجمع علمای مسلمان لبنان» بازدید کرد و مورد استقبال شیخ حسن عبدالله رئیس هیئت مدیره و تعدادی از اعضای تجمع علمای مسلمان قرار گرفت و تحولات جهان اسلام به ویژه فلسطین اشغالی و نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تجمع علمای مسلمان در بیانیه ای گفت: دیدگاه ها از نظر همه موضوعات مورد بحث یکسان بود، به ویژه این که آنچه در غزه با عملیات طوفان الاقصی رخ داد، مؤید این بود که این امّت خیر زیادی دارد و در صورت اتحاد امت در مقابله با دشمن صهیونیستی، امکان پیروزی بر این دشمن بسیار زیاد است.

این تجمع افزود: عملیات طوفان الاقصی توانست پروژه فتنه ای را که دشمن آمریکایی صهیونیستی بیش از پنجاه سال بر روی آن کار می کرد، از بین ببرد و نتیجه آن وحدت شگفت انگیزی بود که نه تنها در سطح اسلامی بلکه در سطح عمومی بشردوستانه نمایان شد و این همان چیزی است که در راهپیمایی هایی که در ایالات متحده آمریکا، انگلیس و بسیاری از کشورهای اروپایی و کشورها در سراسر جهان برگزار شد، دیدیم.

تجمع علما با بیان اینکه طوفان الاقصی سرآغاز نابودی رژیم صهیونیستی و پیروزی حق بر باطل در این مسئله خواهد بود، گفت: در این دیدار بر لزوم حفظ فضای وحدت اسلامی ایجاد شده پس از عملیات طوفان الاقصی، تاکید شد و هشدار داده شد که دشمن وحشی اعم از استکبار آمریکایی و اروپایی و صهیونیستی، برای ایجاد اختلاف مجدد بین آحاد امت تلاش خواهد کرد. این همان چیزی است که مستلزم اشاعه آگاهی در بین امت به ویژه جوانان برای مقابله با پروژه های فتنه انگیزی است که دشمن به دنبال آن خواهد بود.

تجمع علمای مسلمان در بخش دیگر بیانیه اشاره کرد: موضوع عراق و بمباران مناطقی در فلسطین اشغالی توسط مقاومت عراق در حمایت از غزه مورد بحث قرار گرفت. این مسئله نشان‌دهنده عمق پیوند مردم عراق با ملت و مسئله فلسطین و نیاز به هوشیاری، به‌ویژه در میان علمای امت، برای مقابله با آنچه آمریکایی‌ها ممکن است انجام دهند، به‌ویژه در زمینه اختلاف افکنی در میان صفوف ملت عراق است و این نیازمند تلاش مشترک علما است.

حضور آمریکا در عراق یک حضور اشغالگری است

تجمع علما بیان داشت: همچنین تاکید شد که حضور آمریکا در عراق یک حضور اشغالگری است و مردم عراق آن را رد می کنند و اینکه پارلمان عراق بر لزوم خروج نیروهای خارجی از داخل عراق تاکید کرده است و تاکنون این اتفاق نیفتاده است. از این رو باید تلاش های هماهنگی صورت گیرد تا از ادامه اشغال سرزمین های عراق توسط آمریکا به بهانه کمک به ارتش عراق که نیازی به آن ندارد، جلوگیری شود.

در این بیانیه آمده است: در نهایت به این موضوع پرداخته شد که عملیات طوفان الاقصی دری را به روی همه مستضعفان جهان باز کرد تا یک جبهه جهانی برای حمایت از مظلومان در مقابل استکبار جهانی به ویژه استکبار آمریکا و انگلیس و فرانسه و همه ظلم و ستم در جهان ایجاد کنیم.

تجمع علما در پایان گفت: ما بسیار امیدواریم که پیروزی با قطعیت هم پیمان امّت شود، به ویژه پس از پیروزی قاطع در غزه که به زودی به توافقی ختم خواهد شد که تجاوز را متوقف کند و زندانیان را سالم و سلامت به خانواده هایشان بازگرداند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha