پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
تصاویر/ سی‌ و پنجمین مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با حضور رهبر انقلاب

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین خمینی گفت: رژیم اشغال گر قدس، رژیم دروغین صهیونیستی امروز در جهان هیمنه خودش را باخته است و رهبر معظم انقلاب در داستان طوفان الاقصی اشاره کردند که این هیمنه غیر قابل بازگشت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، در مراسم سی و پنجمین ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام(ره) که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، با ذکر یاد شهدای انقلاب و شهدای پرواز اردیبهشت، گفت: خداوند سبحان در آیه‌ای از آیات قرآن می‌فرمایند «ای کسانی که گفتید پروردگار ما خدا است و استقامت ورزیدید، بشارت باد بر شما بهشتی که بر او وعده داده شده بودید»، مصداق بارز این آیه شریفه، امام بزرگوار و عظیم الشأن ملت ایران است.

تولیت آستان امام خمینی (ره) تصریح کرد: چنانکه والد ما می‌فرمود، امام همواره برای خدا گام برداشت. روزی که مرحوم حاج آقا مصطفی به شهادت رسید، آن را یک لطف خفیه الهی دانست. امام در تمام لحظاتش مصداق بارز « إِنَّ ٱلَّذِینَ قَالُواْ رَبُّنَا ٱللَّهُ» بود. می‌فرماید «قُلِ اللَّهُ ۖ ثُمَّ ذَرْهُمْ فِی خَوْضِهِمْ یَلْعَبُونَ»؛ بگو خدا و با خدا ایستادگی کن و بگذار کسانی که تو را قبول ندارند، در دنیای خودشان غوطه‌ور باشند.

وی با اشاره به اینکه امام استقامت ورزید، افزود: بسیاری این گونه بودند اما استقامت لازم را نداشتند. اما واقعیت این است که تمام داشته‌های امام نبود امام مصداق این آیه بود ولی فراتر از او توانست این ایمان به خدا و استقامت در راه خدا را به دیگران را هم منتقل کند؛ این روح دینداری، استقامت و پایمردی را به ملت‌ها منتقل کند.

سید حسن خمینی با تأکید بر اینکه داستان غزه احیاء همین «قُلِ اللَّهُ ۖ ثُمَّ ذَرْهُمْ فِی خَوْضِهِمْ یَلْعَبُونَ» است، تصریح کرد: این روح از بیان انقلاب اسلامی مردم ایران سرآمد گرفت و در جان ملت‌ها دمیده شد، این روح از تهران و سرزمین ایران رفت تا به انتهای غزه رسید. داستان غزه داستانی است که باید با یک چشم نسبت به او گریان بود، اما از اعماق وجود نسبت به این حادثه بزرگ افتخار کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر ملتی صبر و توکل بر خدا داشته باشد، توان غلبه بر ده‌ها مقابل خودش را دارد، یادآور شد: رژیم اشغالگر قدس، رژیم دروغین صهیونیستی، امروز در همه جهات هیمنه خودش را باخت. رهبری معظم انقلاب در آغاز داستان طوفان الاقصی اشاره کردند که این هیمنه شکسته شده، غیر قابل بازگشت است. هم در ابعاد سیاسی و هم در ابعاد حقوقی فرو ریخت؛ و دنیا هم یک بار دیگر فهمید که رژیم صهیونیستی جز زبان قدرت، نمی‌فهمد.

تولیت آستان امام خمینی (ره) افزود: امروز خرسندانه به امام بزرگوارمان عرض می‌کنیم که اگر فرزندان اسلام در غزه شهید شدند، اما این پیام انقلاب اسلامی ایران را به گوش جهانیان رساندند که اسرائیل از صفحه روزگار محو خواهد شد. اسرائیل روزی در این جهان چنان سیطره‌ای داشت که اگر کسی در دانشگاه‌های آمریکا در رابطه با او سخن می‌گفت، به هزار انگ غیر انسانی متهم می‌شد.

وی گفت: حادثه‌ای که امروز در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا می‌بینیم، این داستان بزرگی که ملت‌های جهان شاهدش هستند، نیست جز در اثر مقاومت مردم مظلوم فلسطین و مقاومت ملت فلسطین نیز نیست، جز روحی که این مرد خدا بر جان‌ها دمید.

سید حسن خمینی با اشاره به عملیات وعده صادق، اظهار داشت: این اتفاق بسیار بزرگ با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب واقع شد و اسرائیلی‌ها را ان شاء الله برای همیشه از سرزمین اسلامی ما بر حذر داشت. «عزت»، رمز پیروزی ما بوده، هست و خواهد بود. یک ملت در حیات سیاسی خودش اگر عزت نداشته باشد، مانند ماهی برون آب است.

وی افزود: همبستگی، همراهی و مشارکت و حضور در صحنه یک واقعیت است. هرگاه ملت حضور پیدا می‌کنند، «یَئِسَ الَّذینَ کَفَروا مِن دینِکُم»؛ وقتی مأیوس می‌شوند، در مقابل پیشگاه ملت ایران خضوع می‌کنند. به همین جهت انتخابات پیش رو بسیار مهم است و همه باید نسبت به او حساس باشیم. ان شاء الله شاهد یک حضور معنادار باشیم و کسانی که متصدی هستند هم زمینه‌های آن را فراهم کنند.

تولیت آستان امام خمینی (ره) تأکید کرد: «جمهوریت» نظام اسلامی یکی از ارکان مهم در سیاست کلی امام بزرگوار ما است. امام با مردم قیام کرد، با مردم حرکت کرد و با مردم پیش رفت؛ بر دوش مردم تشییع شد و سکان حکومت خودش را در قلب مردم قرار داد و امروز پس از ۳۵ سال باز هم بر جان و روح مردم حکومت می‌کند. اگر پیروان امام بخواهند امام‌وار زندگی کنند، راه جز از مسیر دل‌های مردم نیست. افتخار می‌کنیم به وجود امام‌مان و اینکه پس از ۳۵ سال این بیرق به دست رهبر معظم انقلاب هنوز برافراشته است. جز عنایت خدا و لطف بی‌کران الهی، هیچ چیز دیگری نمی‌توانست آن را تضمین کند.

وی افزود: از هر سو تحریم‌ها بر جان ملت ایران فرود آمد، تیرها بارید و زخم‌ها فرود آمد؛ اما آن چیزی که ما را از این مسیر عبور داد، یک رهبری شجاع بود و خط امام که همه باید مراقب باشیم، نام و یاد امام بزرگوارمان به عنوان روح و روان و جان جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی از یادها نرود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha