دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
.

حوزه/ امام جمعه کمالشهر ضمن تسلیت سالگرد ارتحال جانسوز امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: امام خمینی (ره) شخصیتی استثنایی و کم نظیر و انسانی کامل و جامع الاطراف بودند وآن امام به عرش سفر کرده، آینه تمام نمای تقوا و ورع بود که نه تنها تقوای از معصیت کبیره داشت بلکه حتی از مکروهات و شبهات نیز به جد پرهیز می‌کرد

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، نمازجمعه کمالشهر به امامت حجت‌الاسلام نورپور و با حضور مردم و مسئولان این شهر برگزار شد.

امام‌جمعه کمالشهر ضمن تسلیت سالگرد ارتحال جان‌سوز امام راحل بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و سالگرد شهدای ۱۵ خرداد به‌تفصیل درباره شخصیت و عظمت امام امت سخن گفت و یادآور شد: امام خمینی (ره) شخصیتی استثنایی و کم‌نظیر و انسانی کامل و جامع‌الاطراف بودند. آن امام به عرش سفرکرده، آینه تمام‌نمای تقوا و ورع بود که نه‌تنها تقوای از معصیت کبیره داشت؛ بلکه حتی از مکروهات و شبهات نیز به جد پرهیز می‌کرد! او در زمان خود امام متقین بود او قبل از اینکه انقلابی را رهبری کند و علیه طاغوت و طاغوتیان بشورد و علیه طاغوت و طاغوتیان مردم را بشوراند علیه نفس خود انقلاب نمود و بر نفس خود شورید.

وی افزود: امام راحل، عبد صالح خدا، عاشق خدا، اهل تهجد، عبادت، تلاوت قرآن، دعا، توسل و تضرع بود و بسیار دشمن‌ستیز بود. او مظهر قهر الهی و شمشیری بر گردن دشمنان اسلام بود و اسلام ناب محمدی را احیا کرد و رعشه و لرزه بر اندام چرکین دشمنان انداخت و طرف‌دار فقرا، ضعفا و عاشق مردم بود و اظهار می‌داشت اگر به من خدمتگزار بگویند بهتر از این است که رهبر بگویند، رهبری مطرح نیست خدمتگزاری مطرح است.

وی در ادامه تصریح کرد: خدا را شاکریم که بعد از ارتحال امام عزیز، خبرگان ملت، رهبری انتخاب کردند با همان صلابت، شجاعت و تدبیر امام راحل و ما خدا را به‌خاطر نعمت ارزشمند وجود مبارک مقام معظم رهبری شاکریم که توانسته در این سی و چند سال قطار انقلاب را به زیبایی و سلامت از دل بحران‌های مختلف عبور دهد .

امام‌جمعه کمالشهر در ادامه به تشییع باشکوه پیکر مطهر شهدای خدمت اشاره کرد و گفت: این بدرقه عظیم ملت پیام‌های متعددی داشت؛ وحدت، همدلی و انسجام ملی، حاکمیت نظام اسلامی و شعارها و ارزش‌های آن بر دل‌های مردم و بیعت مردم با نظام و ولایت از جمله این پیام‌ها بود. این بدرقه باشکوه و دشمن‌شکن که خار چشم دشمنان بود، به ما اعلام کرد، هر مسئولی که به مردم، اسلام و نظام صادقانه خدمت کند محبوب‌القلوب می‌شود و مردم هرگز خدمات او را فراموش نخواهند کرد.

خطیب نمازجمعه یادآور شد: امروز که ما داغدار و عزاداریم، دشمنان ما از جمله آمریکا، صهیونیست‌ها، سلطنت‌طلب‌ها و منافقان آدم‌کش و خون‌آشام به‌خاطر فقدان چندچهره خدوم این ملت، جشن گرفته‌اند! امروز باید همه ما تعصب بورزیم؛ باید با شهدا عهد و پیمان ببندیم که در انتخابات پیشرو حضور فعال داشته و رئیس‌جمهوری را انتخاب کنیم که در حد و قواره شهید رئیسی باشد. از امروز تا روز انتخابات یعنی ۸ تیرماه همه ما وظیفه داریم همدیگر را به " تواصی بالحق" دعوت کرده و فردفرد ما مبلغ و مشوق مردم باشیم به حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی. دشمنان هم بدانند به فضل الهی بار دیگر ملت غیور ایران اسلامی آنها را پشیمان کرده و شادی آنها را به عزا تبدیل خواهند کرد.

حجت‌الاسلام نورپور در ادامه به مذبح و قتلگاه غزه و رفح جنایت هولناک سوزاندن کودکان اشاره کرده گفت: بمباران خیمه آوارگان فلسطینی در رفح نقطه‌ای که محل امن اعلام کرده بودند با ۷ بمب آتش‌زای آمریکایی که بچه‌های مظلوم تکه‌تکه شده و سرها از بدن‌ها جدا شد و در آتش سوزانده شدند هولوکاست انسانی واقعی است! ننگ و نفرین بر این جرثومه فساد اسرائیل کودک کش! ننگ و نفرین برآمریکا وانگلیس وحامیان غده چرکین سرطانی وننگ ونفرین برسران کشورهای عربی وبه اصطلاح اسلامی که سکوت ذلت باراختیار کرده‌اند! این جنایت هولناک از سر استیصال، درماندگی و شکست اسرائیل در عرصه‌های نظامی، سیاسی و بین المللی است و قطعاً آه و ناله این مظلومان و خون‌های پاک به زمین ریخته شده کودکان مظلوم دامن جنایتکاران را خواهد گرفت. ناطق در پایان به نامه بسیار ارزشمند مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین اشاره کرد و گفت: این نامه بسیار پرمحتوا، عمیق و روشنگر است. در این نامه ضمن اشاره به پیدایش اسرائیل غاصب و حمایت آمریکا و کشورهای غربی از این رژیم کودک کش به چرائی حمایت از جبهه مقاومت و فلسطین اشاره شده است. این نامه بایددردانشگاهها ومدارس به عنوان متن درسی تدریس شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha