چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تتل

حوزه/ حجت الاسلام صالحی، گفت: نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جنبش‌های دانشجویی و جوانان غرب، در راستای معرفی تمدن غنی اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام صالحی امام جمعه شهرستان بندر خمیر، در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: گذرگاه عمر هر انسان یا جامعه‌ای یک مدرسه معرفتی برای عبرت آموزی اوست به شرط اینکه از سوانح و حوادث گذشته درس بگیرد.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه در پیش آمدهای دنیا عبرت‌هایی است، تصریح کرد :خوش به سعادت آن کسانی که وقتی به اتفاقات دنیا نگاه می‌کنند پند می‌گیرند.

وی ادامه داد: یکی از قالب‌های مهم خدای رحمان برای تعلیم و تربیت بشر همین قاب تعریف سرگذشت گذشتگان است، داستان‌های مختلف و با مضامین و پیام‌های متعدد را بیان می‌کند تا برای انسان هشدار بیدار باش باشد.

خطیب جمعه بندر خمیر ابراز کرد: وقتی می‌خواهد در جامعه توحیدی امید به نصرت خودش را بگوید، ماجرای حضرت موسی(ع) و یارانش در عبور از رود نیل را نقل می‌کند، نمونه‌هایی از آن در آیه ۶١ تا١١٨ سوره نور نقل شده یا ماجرای حضرت مریم(س) و حضرت یوسف(ع) را برای ترویج فرهنگ عفت عمومی مطرح می‌کند.

انقلاب اسلامی یکی از حوادث مهم تاریخ است که قبل و بعد آن درس‌ها و عبرت‌های مهمی نهفته است

امام جمعه شهرستان بندر خمیر ادامه داد: یک تجربه مغتنمی از دوران پهلوی برای فهم اینکه تجربه استعمار غرب بر این کشور تا چه حد استعداد و توان یک ملت را سرکوب کرده، نشانه روشنی است تا بدانیم که این کشور با اتکاء به انگیزه‌های ملت خود چگونه توانسته است رشد کند.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به ایام رحلت امام خمینی(ره)، ابراز کرد: باید به این نکته توجه شود که آن بزرگ مرد به خوبی تمدن منحط غرب را که مغروق در لوازم دنیوی است را شناخت و برای نجات از آن، نسخه غنی تمدن اسلامی را تجویز نمود.

وی یادآور شد: تمدن غربی راه پیشرفت را تکیه بر سه مولفه اومانیسم، سکولاریسم و لیبرالیزم معرفی می‌کند در حالی که حضرت امام(ره)، راه نجات و پیشرفت را فقط در گرو رشد معنویت متکی بر مفاهیم قرآنی و دینی میدانست و دستاوردهای امروز جامعه ما نیز نشانه روشنی بر این باور و اندیشه تمدن ساز و مکتبی امام خمینی(ره) در جهان است.

حجت الاسلام صالحی، با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جنبش‌های دانشجویی و جوانان غرب، گفت: این نامه در راستای معرفی تمدن غنی اسلامی است و از آن باید به عنوان یک گام بلند در راه ترویج این فرهنگ و جهاد تبیین برای ملت‌های خسته از سیاست‌های سرمایه داری آمریکا و غرب نام برد.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو برای کشور و جبهه مقاومت، خاطرنشان کرد: ریل‌های توسعه و همکاری‌ها همه جانبه کشورهای مسلمان در دولت سیزدهم بنا نهاده شد که شهید جمهور برای تقویت آن تلاش بزرگی کرد و مردم با مشارکت فعال و انتخاب راه آن رئیس جمهور مکتبی، مسیر عزتمندی و توسعه فرهنگ تمدنی را هموار خواهند کرد و بیداری اسلامی انسانی که با رمز مظلومیت مردم غزه در جهان شکل گرفته را باید مقدمه بزرگی برای صدور انقلاب امام خمینی(ره) در سراسر دنیا دانست.

وی ابراز کرد: با آغاز به کار مجلس جدید همه مردم امیدوار به تلاش نمایندگان در ریل گذاری مسائل مختلف کشور خصوصا در جهت تامین رفاه و عزت عمومی هستند.

وی با تأکید بر اینکه معنای آنکه امام خمینی(ره) مجلس را در رأس امور می‌دانستند این بود که اگر مجلس خوب باشد همه چیز خوب می‌شود و اگر مجلس بد عمل کند همه مسائل کشور تحت الشعاع قرار می‌گیرد، اظهار کرد: وظیفه قانونی نمایندگان تصویب و نظارت برا اجرای قانون است، لذا نباید هیچ گونه مداخلاتی در امور اجرایی و دولتی داشته باشند.

امام جمعه بندر خمیر یادآور شد: دانشگاه پیام نور یک ظرفیت بزرگ برای آموزش و تربیت نیروی کار برای جنوب کشور و به ویژه برای رشد و توسعه استان هرمزگان است و مسئولان اجازه ندهند این فرصت ارزشمند که بخش عمده آن با کمک خیران و واقفان شکل گرفته از بین برود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha