چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه چهار برج

حوزه / حجت‌الاسلام جلالی گفت: صهیونیست‌ها با بمب‌های آمریکایی دست به کشتار مردم در رفح می‌زنند و صد افسوس که در برابر این جنایت‌های وحشیانه دولت‌های کشورهای به اصطلاح حامی حقوق بشر در خواب هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام اصغر جلالی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به آغاز ثبت نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: واقعه تلخ ۳۰ اردیبهشت زلزله‌ای سهمگین بود که پس‌لرزه‌هایش می‌توانست یک کشور را دچار فروپاشی یا حداقل بحران کند، اما با عنایت الهی و لطف امام زمان(عج) که در تدبیرِ خداییِ رهبر حکیم انقلاب و حضور معنادار مردم، فرصت‌هایی بی‌بدیل برای ملت ایران آفریده شد و مخاطرات فراوانی از سر ملت، گذرانده شد.

امام جمعه چهاربرج افزود: با درایت و رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری پس از این واقعه غمبار نه‌تنها خلأ کلان کشوری رخ ندهد بلکه حتی یک خلأ محدود اداری، هم اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره به حضور سران و نمایندگان کشورهای مختلف برای ادای احترام به دولتمردان ایرانی، گفت: این یعنی قدرت جهانی و منطقه‌ای ایران اسلامی که حتی در شرایط بحرانی هم فرصت سازی و قدرت سازی می‌کند.

حجت الاسلام جلالی از ساخت اجتماعیِ بافت‌های مردمی و ساخت سیاسی مستحکم در برابر تکانه‌های بیرونی و درونی به عنوان دو ضلع مهم فرآیند تولیدِ قدرت نام برد و تصریح کرد: ساخت اجتماعی، با تجمع‌های انبوه میلیونی در تهران، قم، تبریز و مشهد بازتولید شد و ساخت سیاسی مستحکم هم با برجا نگه‌داشتن اسکلت دولت ولو به شکل موقت، خودش را نشان داد.

امام جمعه چهاربرج با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: دولت چهاردهم باید ویژگی‌هایی داشته باشد که در مسیر حرکت به سمت قله مدنظر باشد.

وی گفت: تقویت توازن بین امنیت و ثبات، تلاش‌ برای ترمیم شکاف‌های سیاسی و اجتماعی، ارتقاء سطح اخلاق سیاسی در کشور و عبور از دوقطبی‌های کاذب و حرکت در مسیر پیشرفت، از جمله ویژگی‌های دولت چهاردهم باید باشد.

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: دولت چهاردهم باید همچون دولت سیزدهم بر تلاش خود از امنیت داخلی، مبتنی برتفاهم و اقناع و تقویت سرمایه اجتماعی در داخل بیفزاید و تولید بازدارندگی فعال را همزمان با افزایش مشارکت مردم در اداره کشور و تقویت توان دفاعی تداوم و تعمیق بخشد.

وی با بیان اینکه دولت آینده با فهم درست از عدالت و پیشرفت، باید در مسیر ترمیم شکاف‌های سیاسی و اجتماعی حرکت کند، ابراز کرد: بی‌تردید بخشی از استقبال پرشور از پیکر شهیدرئیسی به شخصیت اخلاقی و صفات والای اخلاقی وی بازمی‌گشت که برخلاف بسیاری از دولتمردان سابق، شخصیتی تنش‌زدا و فیصله‌بخش و البته صادق و اخلاقی داشت و این موضوع نیز باید مدنظر باشد.

وی با اشاره به اینکه ساختن دوقطبی‌های لحظه‌ای و کم‌عمق، خواست و پروژه گروه‌ها و جریان‌های بحران‌زیست است، تصریح کرد: انتخابات آینده باید عاری از این دوگانه‌های موهوم و مصنوعی باشد که نتیجه‌ای جز سوخت سرمایه اجتماعی و سرخوردگی ندارد.

امام جمعه چهاربرج به فرارسیدن ۱۴ خرداد سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: از دغدغه‌ها و مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب، آگاهی همگانی به‌خصوص جوانان از بینش، نگرش، روش و منش حضرت امام خمینی(ره) و شناخت شاخص‌های راه انقلاب از طریق مطالعه وصیت‌نامه سیاسی الهی ایشان است.

وی یادآور شد: قیام الهی برای زدودن استبداد و استعمار، امید نبستن به حاکمان مستبد و قدرت‌های خارجی برای رهایی، عبرت از وضعیت اسفبار جهان اسلام و مستضعفین در سده اخیر، سرمشق گرفتن از انقلاب اسلامی ایران در برابر استبداد، وحدت کلمه و برادری، ایجاد دولت بزرگ اسلامی با جمهوری‌های آزاد و مستقل، نشان دادن حقیقت اسلام به جهانیان، توجه به جنبه‌های سیاسی مکتب اسلام، پیروی از رهیافت اهل بیت(ع) برای رهایی و بهره‌گیری از فقه اسلام ناب برای سامان جهان اسلام راهبردهای امام خمینی(ره) برای شُکوه، عظمت و اقتدار مستضعفین است.

حجت الاسلام جلالی به نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکایی حامی ملت مظلوم فلسطین اشاره کرد و افزود: نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا حاوی مطالب مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه چهاربرج به جنایت های رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین و جنایت کشتار رفح اشاره کرد و گفت: صهیونیست‌ها با بمب‌های آمریکایی دست به کشتار مردم در رفح می‌زنند و صدافسوس که در برابر این جنایت‌های وحشیانه دولت‌های کشورهای به اصطلاح حامی حقوق بشر در خواب هستند.

وی با بیان اینکه فلسطینیان از دولت‌ها و از حکام بی‌ثمر مأیوس شده‌اند، اظهار کرد: ولی چشم امید این کودکان به ملت‌های آزادیخواه جهان است که به حمایت از آنها به پاخیزند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha