جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: یکی از امتیازات رئیس‌جمهور شهید این بود که عملا به اندیشه گفتمان انقلاب هم معتقد بود و هم به آن عمل می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه زنجان گفت: کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری توجه کنند که مردم شهدایی همچون بهشتی، رجایی و شهید آیت‌الله رئیسی را دیده‌اند و آنها فردی را می‌خواهند که به گفتمان امام راحل عملا و قلبا پایبند باشند و آن را عملا نشان دهند.

امام جمعه زنجان به فرا رسیدن چهاردهم خرداد اشاره کرد و گفت: در این روز مردم ایران داغدار فردی با عظمت شدند در شرایطی که دشمنان این انقلاب شاد بودند اما در وصیت امام راحل شاهد آرامش ایشان بودیم و مشاهده کردیم که با رفتن ایشان تزلزلی در مسیر انقلاب به‌وجود نیامد.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی گفت: امام ریشه درخت انقلاب بود و باید بعد از رحلت ایشان این درخت تنومند را حفظ کرد و رهنمودهای ایشان چراغ راهمان باشد چراکه خطی که ترسیم شد خط اسلام بود و آثار و برکات آن را الان شاهد هستیم که تفکر مبارزه با استکبار جهانی امام راحل را این روزها در سراسر دنیا تسری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در همان ایام مجلس خبرگان خلف صالح امام راحل را انتخاب کردند و ایشان با صلابت این مسیر را ادامه دادند تا کشور در نقطه کنونی قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی به واقعه ۱۵ خرداد نیز اشاره کرد و گفت: این روز را نباید فراموش کرد و این روز دستاوردش پیروزی ۲۲ بهمن سال ۵۷ بود. پس وظیفه ما این است مکتب امام راحل را در جامعه حفظ کرده و در برابر استکبار بایستیم. با نگاه انقلابی قطعا امور با سرعت پیش خواهد رفت و به این نکته باید توجه کرد.

وی ادامه داد: امام راحل به ما یاد داد که در برابر ظلم سکوت نکنیم و این فکر را در دنیا در برابر وقایع غزه شاهد هستیم که در دنیا و حتی آمریکا اعتراضات در برابر جنایات رژیم اشغالگر شدت گرفته است. البته باید وحدتمان را حفظ کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: باطل برای سرپا نگه داشتن خود دست به هر عملی می‌زند و از هیچ کاری دریغ نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در مقاومت نیاز به صبر و بصیرت داریم و از جهاد نباید خسته شد، افزود: مقاومت محرومیت به همراه دارد ولی افراد مقاوم در برابر همه این موارد صبوری کرده و دفاع از حق را بر خود واجب می‌دانند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه کسانی که در برابر باطل مقاومت می‌کنند مورد هجمه عده‌ای نیز قرار می‌گیرند، یادآور شد: افراد مقاوم از حق دفاع کرده و در برابر باطل می‌ایستند و به امر خداوند توجه می‌کنند. این افراد وظیفه دینی خود را انجام می‌دهند و ایمان آنها باعث ایستادگی آنها می‌شود.

وی به فرار رسیدن ماه ذی‌القعده نیز اشاره کرد و گفت: استغفار در این ماه حائز اهمیت است و برای دفع بلا همین مورد را مد نظر قرار دهید. به این موضوع تاکید ویژه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha