پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در مدسه علمیه الزهرا (س) ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام حیدری زاد گفت: مکتب جهاد و شهادت و مقاومت و گفتمان را شهید رئیسی به یادگار گذاشت و مسئولین باید وارد این گفتمان شوند؛ این دولت به تعبیر امام دولت منتظر و زمینه ساز ظهور حضرت است ما هیچ وقت نگران نیستیم چون به فضل خدا و رهبری مقام معظم رهبری اعتماد داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام محمد حیدری زاد امروز در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت که در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: چندین مدت است که حال و هوای ما شبیه حال و هوای دهه ۶۰ شده، در آن دهه ملت ما در مدت زمان کوتاهی مصیبت‌های بزرگی دیده‌اند که خیلی سخت بود؛ شهادت شهید بهشتی؛ شهدای محراب، شهید قدوسی، هاشمی نژاد و بقیه شهدا که ستارگان ایران بودند.

وی افزود: در هنگام شهادت شهید بهشتی و وزرا و نمایندگان، امام بزرگوار با مختصر صحبتی آرامش را به جامعه وارد می‌کرد و این باور را به جامعه القا می‌کرد که این نظام، نظام الهی است و هیچ مشکلی برای این نظام پیش نمی‌آید حتی اگر من امام نباشم. این موارد اخیر همچون شهادت سرداران بزرگی مثل شهید سلیمانی و شهادت شهدای خدمت آن حال و هوا را برای ما تکرار کرد و رهبر و امام امت کشور را از این پیچ نیز عبور داد.

امام جمعه موقت ارومیه خاطرنشان کرد: در نظام توحیدی و در نظامی که اعتقاد به خدای سبحان و معاد و نصرت الهی حاکم است، تفکر و باور همیشه خواهد بود که ما با یک سری اصول زندگی می‌کنیم، جهاد می‌کنیم و به شهادت می‌رسیم که اصول و قواعد زندگی موحدان قرآنی است؛ عظمت یک مکتب آن زمان مشخص می‌شود که پرورش یافتگان آن مکتب خود را نشان دهند.

وی ادامه داد: عظمت پیامبر به خاطر تربیت انسان‌هایی مثل امیرمؤمنان علی علیه السلام است که فرمود من بنده‌ای از بندگان محمدم و این مورد نشان دهنده عظمت پیامبر و رسول گرامی اسلام است. در مکتب علی علیه السلام حضرت عظمت خود را با تربیت یافتگان مکتب علوی بیان می‌کند.

حجت الاسلام حیدری زاد گفت: مالک اشتر یک انسان تربیت یافته مکتب امیرمؤمنان است، وقتی خبر شهادت او به امیرمؤمنان رسید، فرمودند «ای مردم به من خبر رسیده مالک شهید شده به عهد خود وفا کرده و خدا را ملاقات کرده است، اگر خدا مالک را کوه می‌آفرید از همه آنها محکم‌تر بود. آیا مادران می‌توانند فردی مثل مالک را دوباره به دنیا بیاورند و روی زمین همچین فردی خواهد بود».

وی عنوان داشت: امام خمینی(ره) در مورد شهید بهشتی و مطهری تعابیر عجیب دارند و این‌ها حاصل تلاش‌های تربیتی علمی حضرت امام است و وقتی چنین اشخاصی در راه اسلام شهید می‌شوند خون آنها برکات زیادی جهت استحکام نظام ولایی ایجاد می‌کند، خون شهید بهشتی پرده نفاق را از بین برد.

مدیر اسبق حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی افزود: وقتی شهید رئیسی به شهادت رسید ملت از ته دلشان بی‌قراری می‌کردند به خاطر فقدان یار رهبری، چون او محصول تربیت امام بود و همچون شهید قاسم سلیمانی، فرد نبود، ملت بود.

وی خاطرنشان کرد: چرا برخی افراد در دل‌ها جا پیدا می‌کنند، چون هر کاری که کرده‌اند فقط برای خدا بوده است، وقتی قیام و قعود سخن و سکوت و جهت‌گیری حرکات همه برای خدا باشد، آن وقت خدا این انسان را تبدیل به مکتب و جریان می‌کند و در دل‌ها جای می‌دهد.

حجت الاسلام حیدری زاد گفت: کسی که ظاهرساز است و برای دیگران کار کند، ابدی نمی‌شود اما اگر برای خدا باشد، نزد خدا جاودانه می‌شود خدا قدردانی می کند و دل باید آنقدر وسیع باشد که همه چیز را در خود هضم کند. اینکه امیرمؤمنان(ع) برای مالک گریه می‌کند و رهبری برای شهید سلیمانی و یاران صادقش چون آنها در تداوم و استمرار نظام ولایی بی‌نظیر هستند.

وی افزود: شاخص مدیریت قرآنی قدرت امانت و سرعت است، فردی چون شهید رئیسی شبانه روز برای مردم می‌دود و تلاش می‌کرد این نشان از قدرت است، امانت‌داری است، امانت مردم را قبول می‌کند و دنبال این است که با سرعت مشکل مردم را حل کند.

امام جمعه موقت ارومیه در پایان گفت: مکتب جهاد و شهادت و مقاومت و گفتمان را شهید رئیسی به یادگار گذاشت، مسئولین باید وارد این گفتمان شوند، این دولت به تعبیر امام دولت منتظر و زمینه ساز ظهور حضرت است ما هیچ وقت نگران نیستیم چون به فضل خدا و رهبری مقام معظم رهبری اعتماد داریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha