دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
رز

حوزه / امام جمعه قمصر گفت: شهید رئیسی در خدمت به مردم جمعه هایش را هم تعطیل نکرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری از کاشان، حجت الاسلام محمد حسین کتابچی در خطبه های این هفته نماز جمعه قمصر در مصلای این شهر یکی از خواسته های خداوند از مومنین را مبارزه با هوای نفس دانست و اظهار داشت :انسان متقی کسی است که به وعده های خداوند باور داشته باشد.

امام جمعه قمصر با بیان اینکه سردمداران استکبار جهانی هر روز به ریختن خون‌های به ناحق، پایمال‌کردن شریف‌ترین و عزیزترین ارزش‌های انسانی مشغولند یاد آور شد: استکبار با دروغ‌ها ،تزویرها و ظلم هایی که هر روز تحویل بشریت می‌دهند می خواهند انسانها به منجی باور و اعتقاد نداشته باشند و نسل جوان در کشورهای غربی، به سوی پوچی کشانده ‌شوند.

حجت الاسلام کتابچی با بیان اینکه نسل جوانی که به خدا و وعده های صادق خداوند باور نداشته باشد وقتی که نابسامانی محیط زندگی بشریت را می‌بیند، ناامید می‌شود.یاد آور شد: بسیاری از دختران و پسران در کشورهای غربی به خاطر اینکه امیدی به آینده ندارند ، به سمت بیهودگی و بی‌اعتنایی به مظاهر زندگی و پوچی و غرقه‌شدن در شهوات آنی کشیده شده اند.

امام جمعه قمصر افزود: ملتی که به آینده امید دارد می‌داند که روزگار ظلم ، ستم ، زورگویی ، تجاوز و طغیانی که استکبار، با همه حجم عظیمی که امروز در جهان به‌ وجود آورده است، یک روزگار تمام‌شدنی است و دورانی خواهد رسید که قدرت قاهره حق، همه قله‌های فساد و ظلم را از بین خواهد برد و چشم‌انداز زندگی بشر را با نور عدالت منور خواهد کرد.

حجت الاسلام کتابچی ضمن گرامی داشت 25 ماه ذی القعده روز دحو الارض گفت : در این روز اولین نقطه زمین یعنی محل خانه کعبه از زیر آب خارج شد و زمینه حیات انسان بر روی زمین فراهم شد، بنابر برخی روایات در این روز وقایعی همچون فرود آمدن کشتی نوح بر کوه جودی، تولد حضرت ابراهیم(ع) و حضرت عیسی(ع) و نزول نخستین رحمت خدا بر حضرت آدم(ع) به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه براساس روایاتی دحو الارض روز ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) هم درهمین روزخواهدبود گفت : از دعایی که برای این روز وارد شده می توان چنین برداشتی را کرد.

امام جمعه قمصر با بیان اینکه امام راحل با اعتقاد و باور به ظهور منجی که برگرفته از صریح آیات نورانی قرآن و کلمات نورانی اهلبیت علیهم السلام است انقلاب کردندگفت: یک مطلبی را اخیرا دیدم که ایشان 72 روز قبل از ارتحال یعنی دوم فروردین سال 1368 در آخرین نیمه شعبان عمر شریفشان

حجت الاسلام کتابچی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای خدمت گفت : همگان باید مد نظر داشته باشیم که اگر رئیس جمهور خدوم و جهادی ما به شهادت رسید در تلاش برای رسیدن به همین نقطه بوده و هر کسی که جایگزین ایشان شود باید همین راه زمینه سازی برای ظهور را دنبال کند ،ضمن اینکه حل مشکلات مادی کشور هم باید در همین جهت باشد.

امام جمعه قمصر به حضور یازده میلیونی مردم در تشییع شهدای خدمت بویژه رئیس جمهور شهید اشاره کرد و افزود : مردم بایدکسی را برای ریس جمهوری انتخاب کنند که نتانیاهو آرزو کند ای کاش آیت الله رئیسی زنده بود.

حجت الاسلام کتابچی تصریح کرد : رئیس جمهور تراز ملت بزرگ ایران کسی است که در تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات مردم از آرمانهای بزرگ امام و شهدا و انقلاب دست بر ندارد و در عین حالی که به مبارزه با نظم ظالمانه جهانی می پردازد خودش را وقف حل مشکلات مردم کند.

امام جمعه قمصر با بیان اینکه رئیسی در خدمت به مردم جمعه هایش را هم تعطیل نکرد.افزود: کشور ما رئیس جمهوری می خواهد که با اعتقاد به راه امام زمان(عج) شب و روز نشناسد نه به کشور و ثروت آن چوب حراج بزند و نه صبح جمعه تازه از خواب بیدار شود و نه آینده را معطل حربه رفع تحریم کند.

وی افزود: کسانی که مدعی اداره کشور هستند و برای ریاست جمهوری اقدام می کنند بدانند حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تراز جدیدی از مسئولیت پذیری ، خدمت ، مدیریت جهادی همراه با ساده زیستی و کار بی منت بدون ویژه خواری و چپاول بیت المال را به مردم نشان داد و امروز توقع مردم باید این باشد کسانی را انتخاب کنند که گذشته آنها نشان داده باشد هدفی جز خدمت به مردم نداشته و ندارند.

امام جمعه قمصر، در پایان ضمن گرامی داشت سالروز ارتحال امام راحل عظیم الشان بزرگ مرد تاریخ عالم گفت : با حضور در مذذراسم سالگرد ارتحال ایشان با آرمانهای بلند او و شهدای عزیز تجدید عهد و پیمان می کنیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha