یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری، در مراسم بزرگداشت « شهدای خدمت» در مسجدالنبی (ص) کرمانشاه

حوزه/ نماینده ولی ‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: «شهدای خدمت»، محبوب مردم بودند و در پی مصیبت شهادت «شهدای خدمت» شاهد بودیم که مردم نسبت ‌به خادم خود دلبسته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری، در مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» که شب گذشته، در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، ضمن تسلیت به‌مناسبت مصیبت جانگداز شهادت آن عزیزان، بیان کرد: شهدا ظاهراً در این عالم خاکی در بین ما نیستند، اما ارواح مطهرشان در ملکوت اعلی، ناظر بر قلوب و اعمال ما است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غفوری «شهدای خدمت» را الگوهای جامعه خواند و گفت: باید به ملت شریف ایران به‌ خاطر تربیت چنین شخصیت‌های بزرگ، ارزشمند و کم‌ نظیری که به ‌لطف خدا چون تابلویی پیش روی امت اسلامی قرار گرفتند و چراغ راه شدند، تبریک گفت.

وی با بیان اینکه تا خداوند متعال محبوب بنده نشود، بنده محبوب خدا نمی‌شود، اظهار داشت: انسان در ارتباطات اجتماعی خود، تا رسیدن به نقطه کمال، مراحلی را طی می‌کند که ابتدا علم است، سپس اعتقاد و بعد به حب می‌رسد. مقام حب دوطرفه است و این رابطه هنگامی تشکیل می‌شود که فرد مقابل هم به ‌همان میزان، محبت داشته باشد.

امام‌جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه جاری‌شدن اشک، یکی از نشانه‌های بسیار مهم حب است، عنوان کرد: قلوب انسان‌ها به‌دست خداوند متعال است و خداوند نیز بی‌حکمت محبت کسی را در دل دیگران قرار نمی‌دهد.

سخنران مراسم افزود: خداوند کسانی که در راهش، در صفوف به ‌هم ‌پیوسته، جهاد می‌کنند را بسیار دوست دارد و اساساً تا مجاهدِ فی‌سبیل‌الله به مقام حب نرسد، نمی‌تواند در صحنه نبرد با دشمن برای خدا حاضر شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری، استمرار محبت را بر اساس معیارهای دقیق دانست و تصریح کرد: خداوند محبت کسی را دل دیگران قرار می‌دهد که مؤمن، مخلص، دلسوز، متواضع و اهل خدمت به دیگران باشد، اگر خداوند متعال محبت شخصی را در دل سایرین قرار ندهد، محال است مردم این‌چنین یکپارچه پشت سر جنازه او راه بیفتند و اشک بریزند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه، با ذکر این نکته که شهدای خدمت، محبوب مردم بودند، خاطرنشان کرد: آنچه که در این روزها و در پی مصیبت شهادت «شهدای خدمت» شاهد بودیم، این بود که مردم نسبت ‌به خادم خود چنان دلبسته بودند که به مقام حب رسیدند و نتیجه آن اینگونه ظاهر شد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غفوری با تأکید بر اینکه باید قدر مردم مؤمن ایران را بدانیم؛ زیرا گوهر گران‌بهایی در دل آن‌ها وجود دارد، بیان کرد: دنیا حسرت داشتن چنین مردمی را دارد، ملتی که در شرایط بسیار عاطفی و قوی؛ کاری دلی، معنوی و بی‌نظیر در مقام محبت بین خادم واقعی و ملت به نمایش گذاشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با تصریح بر اینکه شهدا از مقام حب بین خود و خدا عبور می‌کنند، به مقام عشق می‌رسند و دیگر غیر خدا را نمی‌بینند؛ عنوان کرد: «شهدای خدمت»، به ‌فضل الهی پشتیبانان این کشور هستند و آن‌چنان کار کشور را جلو خواهند برد که همگان متحیر بمانند.

امام جمعه کرمانشاه در پایان گفت: ما وظیفه داریم، محبتی که در حال حیات شهدا به آن‌ ها داشتیم و اکنون افزون شده است را حفظ کنیم و ادامه دهیم، تا به ‌لطف خدا نزد شهدا، رو سفید باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha