شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ |۱۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 22, 2024
تصاویر / مراسم بزرگداشت شهدای خدمت،  آیت الله رئیسی و همراهان شهیدش از طرف دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رزاقی با اشاره به اینکه ایشان چهره ماندگار تاریخ ما شده اند، گفت: رحلت و درگذشت شهادت‌گونه ایشان برای ما غمی دردناک و مصیبتی بسیار بزرگ است که نه تنها برای رهبری و مردم، بلکه مصیبتی بزرگ برای جامعه اسلامی محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رزاقی در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت که از سوی دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی و مجمع نمایندگان طلاب استان همدان در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: شهید رئیسی در قوه قضائیه بسیار خوش درخشید و به صورت دوگانه برخورد نمی کرد و عدالت داشت.

سخنران مراسم خاطرنشان ساخت: شهید رئیسی در مدتی که به عنوان دادستان کل کشور خدمت می کرد، با اینکه قانون به دادستان کل اجازه می دهد که نماینده خود را به جلسات مهم بفرستد، اما معمولا اهتمام ایشان بر آن بود که خود شرکت نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین رزاقی با اشاره به اینکه شهید رئیسی چهره ماندگار تاریخ ما شده اند، بیان داشت: شهادت‌ ایشان برای ما غمی دردناک و مصیبتی بسیار بزرگ است که نه تنها برای رهبری و مردم، بلکه مصیبتی بزرگ برای جامعه اسلامی محسوب می شود.

وی با اشاره به آیه ۱۷ سوره رعد، اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «... فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبُ جُفَاءً وَأَمَّا مَا یَنْفَعُ النَّاسَ فَیَمْکُثُ فِی الْأَرْضِ کَذَلِکَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ / اما آن کفِ [روی سیل و روی فلز گداخته در حالی که کناری رفته] به حالتی متلاشی شده از میان می رود، و اما آنچه [چون آب و فلز خالص] به مردم سود می رساند، در زمین می ماند. خدا مَثَل ها را این گونه بیان می کند [تا مردم در همه امور حق را از باطل بشناسند.]» و علامه طباطبایی (ره) درباره این آیه می فرماید: این آیه پیشانی آیات قرآن کریم و از برجسته ترین آیات است.

بزرگداشت شهدای خدمت در دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی / رزاقی: رئیس جمور شهید چهره ماندگار تاریخ شد

سخنران مراسم افزود: همچنین علامه درباره این آیه بیان کرده اند: راز ماندگاری حق آن است که به نفع مردم است و منافع مردم را با خود به همراه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رزاقی ابراز داشت: یکی از نمونه های این آیه شهید رئیسی است که چهره ای خدوم و پرتلاش بود و با صداقت تمام عمل می کرد و بدون برنامه وارد نشد.

وی خاطرنشان ساخت: ایشان با «سند تحول قوه قضائیه» وارد میدان ریاست قوه قضائیه شد و امروز هم این سند در قوه قضائیه در حال اجراست.

سخنران این جلسه با اشاره به اینکه شهید رئیسی محبوب القلوب بود، بیان داشت: اخلاص از خصوصیت های رئیس جمهور ما بود و در این مسیر گام برداشت و خستگی ناپذیر بود و حضور پرشور مردم در تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد مقدس نشان از محبت مردم نسبت به ایشان بود.

بزرگداشت شهدای خدمت در دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی / رزاقی: رئیس جمور شهید چهره ماندگار تاریخ شد

حجت الاسلام والمسلمین رزاقی اظهار داشت: حمایت ایشان از مقاومت در لبنان، سوریه، فلسطین، عراق و .... بسیار پررنگ بود و حضور ۶۰ هیئت بین المللی در ایران پس از رحلت ایشان، نشان دهنده محبوبیت بین المللی ایشان بوده است.

سخنران این جلسه در پایان ابراز داشت: شهید رئیسی خود را سرباز ولایت می دانست و حقیقتا در عمل هم اطاعت از رهبری نمود و گامی از رهبر معظم انقلاب فاصله نگرفت و ولایتمداری خود را ثابت کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha