جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام جمعه اصفهان شهادت انسان های بزرگی همانند سیدالشهدا(ع) و امام رضا(ع) را زمینه و نقطه عطف حرکت های عظیم در تاًریخ شیعه عنوان کرد و گفت: تبعید حضرت امام رضا(ع) به ایران و شهادت ایشان، شهدای دفاع مقدس، شهادت مردم غزه و شهادت بزرگانی چون شهید بهشتی و ... همگی دارای برکاتی چون گسترش انقلاب اسلامی و دین اسلام بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد دومین کنگره بزرگداشت شهدای اصفهان ضمن تقدیر از فعالیت های دست اندرکاران این کنگره با اشاره به حادثه دلخراش سانحه هوایی و شهادت حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی و جمعی از همراهان رئیس جمهور، اظهار داشت: این سانحه، اتفاق بسیار غم انگیزی بود که رخ داد، اما همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند "باید این حوادث را به فرصت تبدیل کنیم و از آن استفاده نماییم"، به خصوص این که شهادت افراد، خود به خود برای ما ارزش دارد و تجربه در طول تاریخ نشان داده که خداوند متعال کارها را با شهادت انسان ها پیش برده است.

امام جمعه اصفهان شهادت انسان های بزرگی همانند سیدالشهدا(ع) و امام رضا(ع) را زمینه و نقطه عطف حرکت های عظیم در تاریخ شیعه عنوان کرد و ادامه داد: حضرت رضا(ع) امامی در تبعید بودند و پس از گذشت دو سال از تبعید، به شهادت رسیدند، اما این امام غریب کارهای فراوانی انجام داد و اگر حضرت در مدینه به شهادت می رسید ایران موجودی بی روح بود و شیعه مرکزی برای خود نداشت؛ لذا این تبعید و شهادت، نقطه عطفی برای پیشرفت اسلام ناب شد و با آمدن حضرت به ایران، جمعی از خوبان، علما و امامزادگان آمدند و در ایران تحول ایجاد کردند.

وی افزود: در امور دیگر نیز همین گونه است، هم چنان که در مورد وقایع غزه علی رغم این که انسان غصه می خورد، اما اگر این مسئله نبود صدای انقلاب اسلامی این گونه به دنیا نمی رسید و اگر سردار زاهدی به شهادت نمی رسید و عملیات وعده صادق انجام نمی شد امروز در بیش از ۲۰۰ دانشگاه آمریکا دانشجویان علیه اسرائیل شعار نمی دادند و این نشان از آن دارد که ایران محور مقاومت است و از همین مسئله می توان دریافت که شهدا تا چه حد برکت دارند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این که شهادت رئیسی جمهور نیز دارای برکاتی است، به ویژگی های این شهید اشاره کرد و گفت: شهید رئیسی از نوجوانی در درس ما شرکت می کرد و از همان دوران انسانی مؤدب، متدین، ولایی و اهل بیتی بود و به ولایت اعتقاد داشت و خود نیز این خط را قبول داشت که زیر بار آمریکا و اسرائیل و دشمن نباید رفت چرا که دشمن به نفع ما کار نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر با آمریکا می بودیم دیگر موشک با بُرد چند هزار کیلومتر و نقطه زن نداشتیم و جوانان ما چنین تدبیری نداشتند و لذا دشمن قدم هایی را برمی دارد، اما به نفع جبهه حق می شود.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر لزوم آمادگی در برابر دشمنان به استناد آیه ۶۰ سوره انفال «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ..»، تصریح کرد: اسلام با کسی جنگ ندارد، اما دفاع می کند و دستور می دهد به گونه ای ضربه بزنید که دیگران جرأت جنگ نکنند، یعنی همان قدرتی که شهدا در دفاع مقدس نشان دادند و سبب سربلندی ما شدند.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: هر فردی که عمل صالح انجام دهد و مؤمن به خدا و قیامت باشد به آن حیات طیبه می دهند یعنی به آنها زندگی انسانی داده می شود و در دل مومنان محبت فرد را قرار می دهند، هم چنان که آیت الله رئیسی همین گونه زندگی و خدمت کرد و به شهادت رسید.

وی ضمن توصیه‌هایی به نامزدهای انتخاباتی، انتخابات را زمینه محک تقوای سیاسی افراد بیان کرد و افزود: عموم مردم باید دقت کنند که هر نامزدی اقدام به بدگویی درباره دیگر نامزدهای انتخاباتی می کند دلیلی است بر این که نباید به چنین فردی رأی داد و باید دانست چنین فردی التزام عملی به اسلام ندارد و فردی که در جریان انتخابات اتهام می زند و یا دروغ می گوید و غیب می کند از این دست است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به تقوای سیاسی شهید رئیسی در جریان انتخابات و پس از آن، عنوان کرد: شهید رئیسی در جریان انتخابات با وجود تمام کنایه ها و تهمت ها به حواشی پاسخ نداد و این روش ائمه معصومین(ع) و علما است.

وی اضافه کرد: ما هر چه برای شهدا خدمت کنیم، کم است، چرا که شهدا زنده هستند و حیات انسانی دارند و افراد را هدایت می کنند و شهدا زیر بار سلطه دشمن نرفتند و به ما آموختند که زیر بار دشمن نرویم و این نشانه حیات شهید است، هم چنان که ۲۴ هزار شهید استان، سبب سربلندی اصفهان هستند.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: ۱۴ هزار کودک در غزه به شهادت می رسند و دنیا را به حرکت در می آوردند؛ لذا خون شهید حیات دارد و دیگران را نیز به حرکت وا می‌دارد، بنابراین هر قدمی برای بزرگداشت شهدا انجام دهیم و هر چه یاد آنها را زنده نگه داریم سبب زنده شدن ما خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha